• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Kinne79

Hej!

Har hittat en Emmaljuna city cerox 360 på blocket så undrar nu vad ni tycker om den?

• ÄlskarMina
    ÄlskarMina skrev 2010-09-03 08:57:19 följande:
    ´Hur skulle ni bädda i citykorgen i december? lillebror är beräknad till den 7dec förresten..
    ska man köpa åkpåse/lammskinn/täcke kudde??  
    Nu har jag beställt ett kortklippt lammskinn att ha i vagnen och hoppas att det räcker med att bädda över med täcke/filt.
    babyfia skrev 2010-09-03 10:16:07 följande:
    Jag hade, nu i vinter, förvisso en lift men jag bäddade med en extra madrass (den i liften var så tunn-ej emmaljungas), sedan hade han overall kudde och filtar. Han höll sig varm hela tiden. I en korg hade jag nog tagit ett gosigt täcke. Känner du att han blir kall undeifrån kan du ju lägga i ett lammskinn om det blir lika kallt som förra vintern.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • AnLj
    ÄlskarMina skrev 2010-09-03 18:25:21 följande:
    Nu har jag beställt ett kortklippt lammskinn att ha i vagnen och hoppas att det räcker med att bädda över med täcke/filt.
    babyfia skrev 2010-09-03 10:16:07 följande:
    Jag hade, nu i vinter, förvisso en lift men jag bäddade med en extra madrass (den i liften var så tunn-ej emmaljungas), sedan hade han overall kudde och filtar. Han höll sig varm hela tiden. I en korg hade jag nog tagit ett gosigt täcke. Känner du att han blir kall undeifrån kan du ju lägga i ett lammskinn om det blir lika kallt som förra vintern.
    Så hade vi det. Lammskinn och filtar över. Ibland en overall i eller fleccekläder. Han var oftast för varm! :)
  • ÄlskarMina
    AnLj skrev 2010-09-03 19:14:44 följande:
    Så hade vi det. Lammskinn och filtar över. Ibland en overall i eller fleccekläder. Han var oftast för varm! :)
    så bra! Låter som en enkel lösning och lammskinnet är ju  bara såå fint att ha i sittdelen sen med! Baby
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • tickelina

Nu har vi beställt en City cross med citykorg istället för quadrolift! Hoppas det funkar fint!

I den sa min kompis att man kund ebädda med en åkpåse med fårskinn i & inte så mycket mer. Jo flecceoverall på bebisen då också :D
  • ludicrous

Hej experter! Måste man plocka bort Citykorgen på alla vagnmodeller när man ska fälla ihop vagnen? Eller e det bara edgen?

• stor grön drake
    ludicrous skrev 2010-09-04 03:50:04 följande:
    Hej experter! Måste man plocka bort Citykorgen på alla vagnmodeller när man ska fälla ihop vagnen? Eller e det bara edgen?
    Edgen har inte city korg utan en mycket större liggdel, därför når inte handtaget "över" när man fäller. Den går att fälla med liggdelen på, inga problem, men blir då väldigt hög (vilket kan bli ett problem om man inte har farmare)
  • stor grön drake

jag blev att fundera en sak idag när jag surfade vagnporr på blocket (emmaljunga såklart)

Eftersom man lägger på en adapter på cangaroon för att använda ciity korgen, och i fallet twin cangaroo två sådana eller en och sittdel, kan man inte fästa andra sittdelar på det fästet?
    Tänker på alla dem som vill ha ena barnet frammåt och andra bakåt, allt man behöver är ju egentligen en sitts med easy fix fästen, och de är ju inte det minsta svåra att få tag på, antagligen får man ett slutkört chassi på köpet, men det spelar ju ingen roll.
    Varför har inte emmaljunga marknadsfört den så? jag ser trådar hela tiden med folk som söker vagnar på bredden med säten som kan vändas en fram en bak med sittdelar och inte bara med sittdel liggdel

• FridaLee
    stor grön drake skrev 2010-09-04 22:14:46 följande:
    jag blev att fundera en sak idag när jag surfade vagnporr på blocket (emmaljunga såklart)

Eftersom man lägger på en adapter på cangaroon för att använda ciity korgen, och i fallet twin cangaroo två sådana eller en och sittdel, kan man inte fästa andra sittdelar på det fästet?
    Tänker på alla dem som vill ha ena barnet frammåt och andra bakåt, allt man behöver är ju egentligen en sitts med easy fix fästen, och de är ju inte det minsta svåra att få tag på, antagligen får man ett slutkört chassi på köpet, men det spelar ju ingen roll.
    Varför har inte emmaljunga marknadsfört den så? jag ser trådar hela tiden med folk som söker vagnar på bredden med säten som kan vändas en fram en bak med sittdelar och inte bara med sittdel liggdel
    Fast en vanlig sits går ju inte på en tvilling vagn, för den vanliga city korgen passar inte på twin cangaroo. och sen att de inte har vändbara sitsar har att göra med hur tyngdpunkten hamnar för att den inte ska välta osv.
  • AnLj
    tickelina skrev 2010-09-03 23:08:50 följande:

Nu har vi beställt en City cross med citykorg istället för quadrolift! Hoppas det funkar fint!

I den sa min kompis att man kund ebädda med en åkpåse med fårskinn i & inte så mycket mer. Jo flecceoverall på bebisen då också :D
    Jag tror av erfarenhet att du blir nöjdare så! Vi trivdes prima med vår city korg, tills sonen växte ur den! :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5