• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    FridaLee skrev 2010-09-04 23:19:07 följande:
    Fast en vanlig sits går ju inte på en tvilling vagn, för den vanliga city korgen passar inte på twin cangaroo. och sen att de inte har vändbara sitsar har att göra med hur tyngdpunkten hamnar för att den inte ska välta osv.
    Ok, i annonserna stod det bara city korg, så jag trodde det var den vanliga.
    Men tyngdpunkten? den blir ju samma, vid fästet... iof, de tehjulingar jag haft har jag aldrig lämnat obevakade ett ögonblick, litar inte på att de inte välter endå
  • Laire
    stor grön drake skrev 2010-09-05 08:00:07 följande:
    Ok, i annonserna stod det bara city korg, så jag trodde det var den vanliga.
    Men tyngdpunkten? den blir ju samma, vid fästet... iof, de tehjulingar jag haft har jag aldrig lämnat obevakade ett ögonblick, litar inte på att de inte välter endå
    Jag har haft liknande tankegångar som dig! Tänk vad smidigt om det fanns ett tvillingchassi där man kunde sätta en eller två tvillingkorgar, sedan skulle man kunna byta ut dem mot två sittdelar, en kanske före den andra (om den ena är tidigare med att vilja sitta etc). Så skulle en kunna vara framåt och en bakåt. Samt att man skulle kunna fästa ett eller två babyskydd på den som på ett enkelt chassi. 

Det är min ultimata tvilling-/syskonvagn Så det är ju bara att göra   
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • lilla snöflingan
    Laire skrev 2010-09-05 08:30:34 följande:
    Jag har haft liknande tankegångar som dig! Tänk vad smidigt om det fanns ett tvillingchassi där man kunde sätta en eller två tvillingkorgar, sedan skulle man kunna byta ut dem mot två sittdelar, en kanske före den andra (om den ena är tidigare med att vilja sitta etc). Så skulle en kunna vara framåt och en bakåt. Samt att man skulle kunna fästa ett eller två babyskydd på den som på ett enkelt chassi. 

Det är min ultimata tvilling-/syskonvagn Så det är ju bara att göra   
    Den finns redan: www.firstwheels.nl/sv/city_twin/
  • Zelmilainen
    lilla snöflingan skrev 2010-09-05 10:26:57 följande:
    tilläggas bör kanske att den slutades säljas i sverige eftersom den ansågs för ranglig/osäker och instabil. sen finns det fler vagnar än så, men SJUKT breda. dock är ju detta en emmaljungatråd, så det behöver vi ju inte diskutera här...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Laire
    lilla snöflingan skrev 2010-09-05 10:26:57 följande:
    Jo jag har sett den och några liknande, både de som har barnen bredvid och de som har barnen på rad. Dock är det är inte Emmaljunga ;) Vill ha snygg design också
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-09-05 10:44:22 följande:
    tilläggas bör kanske att den slutades säljas i sverige eftersom den ansågs för ranglig/osäker och instabil. sen finns det fler vagnar än så, men SJUKT breda. dock är ju detta en emmaljungatråd, så det behöver vi ju inte diskutera här...
    och dessutom var det ju en EMMALJUNGA med dessa funktioner vi vill ha
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-09-05 12:05:40 följande:
    och dessutom var det ju en EMMALJUNGA med dessa funktioner vi vill ha
    precis. skulle vilja ha en nitro med lite större hjul, separata sitsar/sufletter, etc. (som syskonvagn), och en nitro med lite större hjul som enkelvagn, men man kan ju tydligen inte få allt... :-P
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Lattjo

Jag är sugen på att köpa en allround åkpåse i färgen Pro Bourdeaux till dotterns vagn. Grejen är bara den att vi har kvar sonenes svarta vinteråkpåse. Den hade jag tänkt att använda men idag kom jag på att den inte har dom smarta fästerna så man kan klicka fast den i vagnen så den inte åker ner, vilket jag minns att den gjorde. Jag tänkte jag skulle köpa en allround åkpåse i stället för vinteråkpåse bara för att kunna använda den som sittdyna sen och byta lite mellan den och vår rosa vi köpte i våras. Är den färgen snygg på allround åkpåsen?

Vad ska jag välja? Köpa en ny allroundpåse eller ska jag använda den svarta vinteråkpåsen utan dom braiga fästena :) Vad skulle ni göra? Är det stor skillnad i värmen på dom två påsarna?

Shit, vilka i-landsproblem! ;)

• stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-09-05 12:08:08 följande:
    precis. skulle vilja ha en nitro med lite större hjul, separata sitsar/sufletter, etc. (som syskonvagn), och en nitro med lite större hjul som enkelvagn, men man kan ju tydligen inte få allt... :-P
    men precis! tyckte twin cangaroon hade optimala hjul, och att det hade varit perfekt att kunna kompletera den med "överblivna" sittsar från typ billiga edge som blocket är nedlusade med
    För även den som länkades har bara små hjul, samt en sån där skålad sitts.
  • Fru T

det är säkert nån annan än mig som vet bättre...

Ja vet att det inte går att köpa Emmaljungas vagnar över nätet för dom inte skickas, men hur är det med tillbehör?
    Tex åkpåse å så. finns det nån sida man kan nätschoppa en sån??

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5