• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-09-05 17:27:45 följande:

det är säkert nån annan än mig som vet bättre...

Ja vet att det inte går att köpa Emmaljungas vagnar över nätet för dom inte skickas, men hur är det med tillbehör?
    Tex åkpåse å så. finns det nån sida man kan nätschoppa en sån??

vore ju konstigt om deras tillbehör får skickas när inte vagnarna får det. har för mig att allt (typ) från emmaljunga inte får skickas. men hoppas att nån vet säkert.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-09-05 18:01:22 följande:
    vore ju konstigt om deras tillbehör får skickas när inte vagnarna får det. har för mig att allt (typ) från emmaljunga inte får skickas. men hoppas att nån vet säkert.
    för mig vore det iofs inte så konstigt..
    Förstår fullständigt att dom vill att vagnarna ska monteras av utbildad personal, men en åkpåse är ju inte så svår att ta upp ur en plastpåse å lär knappas kräva utbildning för att klara av det heller
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-09-05 19:30:56 följande:
    för mig vore det iofs inte så konstigt..
    Förstår fullständigt att dom vill att vagnarna ska monteras av utbildad personal, men en åkpåse är ju inte så svår att ta upp ur en plastpåse å lär knappas kräva utbildning för att klara av det heller
    nej, men de kan lika gärna vilja försäkra sig om att de inte går sönder under frakt/inte kommer bort osv, så...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-09-05 19:34:58 följande:
    nej, men de kan lika gärna vilja försäkra sig om att de inte går sönder under frakt/inte kommer bort osv, så...
    fast det kan det ju lika gärna göra när det körs ut till butikerna med...
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-09-05 19:42:21 följande:
    fast det kan det ju lika gärna göra när det körs ut till butikerna med...
    inte om det körs ut via större bilar/av deras egna företag som när man anlitar nån annan... *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • FridaLee
    stor grön drake skrev 2010-09-05 08:00:07 följande:
    Ok, i annonserna stod det bara city korg, så jag trodde det var den vanliga.
    Men tyngdpunkten? den blir ju samma, vid fästet... iof, de tehjulingar jag haft har jag aldrig lämnat obevakade ett ögonblick, litar inte på att de inte välter endå
    Tänker så att om du sätter en sittdel vänd mot dig och barnet sitter så är risken att den välter. Men jag tycker också det ska finnas en sådan syskonvagn. Vore ju kanon!
  • stor grön drake
    FridaLee skrev 2010-09-05 20:07:40 följande:
    Tänker så att om du sätter en sittdel vänd mot dig och barnet sitter så är risken att den välter. Men jag tycker också det ska finnas en sådan syskonvagn. Vore ju kanon!
    jag tror ju verkligen att en sån vagn (med cangaroons stora snurrhjul fram) som kan vändas och vridas hur som, och ha vilken sittdel man vill, dvs cangaroo, nitro/CC/edge eller jet/ozone och korg och så då vända dem hur man vill skulle vara hur populär som helst.

just nu drämmer ju jag om att få tag på en city jet sittdel till mitt edge chassi för sonen älskar att ligga med fötterna uppe... funkar sådär halvbra när han ska sova i åkpåse på dagis (med upp menar jag med fötterna i öppningen. stödda på footsackens kant...)
    funderade på ozone, men hörde att den sittdelen är varmare, har dessutom ingen lust att köpa en ny sådan. Finns en jet till salu här, men de har city korg oxå. Ska maila dem och fråga om de vill sälja bara sittdelen, eller med chassi då. För chassit kan jag försöka sälja själv, eller kanske använda, men city korgen vill jag inte alls ha. Känns bara onödigt att köpa en sån
  • FridaLee
    stor grön drake skrev 2010-09-05 20:33:25 följande:
    jag tror ju verkligen att en sån vagn (med cangaroons stora snurrhjul fram) som kan vändas och vridas hur som, och ha vilken sittdel man vill, dvs cangaroo, nitro/CC/edge eller jet/ozone och korg och så då vända dem hur man vill skulle vara hur populär som helst.

just nu drämmer ju jag om att få tag på en city jet sittdel till mitt edge chassi för sonen älskar att ligga med fötterna uppe... funkar sådär halvbra när han ska sova i åkpåse på dagis (med upp menar jag med fötterna i öppningen. stödda på footsackens kant...)
    funderade på ozone, men hörde att den sittdelen är varmare, har dessutom ingen lust att köpa en ny sådan. Finns en jet till salu här, men de har city korg oxå. Ska maila dem och fråga om de vill sälja bara sittdelen, eller med chassi då. För chassit kan jag försöka sälja själv, eller kanske använda, men city korgen vill jag inte alls ha. Känns bara onödigt att köpa en sån
    men det är väl bara sälja city korgen om de inte vill sälja vagnen separat.
  • FridaLee
    stor grön drake skrev 2010-09-05 20:33:25 följande:

Och ja en sån vagn skulle bli hur populär som hellst. Jag skulle köpa den direkt om den kom innan mars
  • stor grön drake
    FridaLee skrev 2010-09-05 20:58:04 följande:
    men det är väl bara sälja city korgen om de inte vill sälja vagnen separat.
    finns ingen direkt marknad här, väldigt liten ort. Vilket iof gör att jag inte tror de vill sälja separat till mig heller. De flesta beställer en komplett vagn direkt. Det finns inte många city vagnar heller (som jag sagt tidigare, återförsäljaren ahr sålt 2 city jet totalt, ingen ozone ännu...) utan de fast boende som jag sett kör 4 hjuligt allihop, ofta "slagskepp"
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5