• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • FridaLee
    Thezzizen skrev 2010-09-08 11:53:21 följande:
    Hej...

Undrar om ni kan hjälpa mig ???    Vad ungefär kan man ta för en City cross från hösten 07,  enda tillbehören är footsack. Rimligtvis?

Sen undrar jag om det är ngn som har en ståbrädelösning (ej el:s egna) på scooter 2.0 ???
    Ang ståbräda så tror jag ev buggy board maxi kan fungera. Och ang vagnen så är det lite beroende på färg men runt 2000:- kan du nog sätta.
  • Arabis
    stor grön drake skrev 2010-09-05 20:33:25 följande:
    jag tror ju verkligen att en sån vagn (med cangaroons stora snurrhjul fram) som kan vändas och vridas hur som, och ha vilken sittdel man vill, dvs cangaroo, nitro/CC/edge eller jet/ozone och korg och så då vända dem hur man vill skulle vara hur populär som helst.

just nu drämmer ju jag om att få tag på en city jet sittdel till mitt edge chassi för sonen älskar att ligga med fötterna uppe... funkar sådär halvbra när han ska sova i åkpåse på dagis (med upp menar jag med fötterna i öppningen. stödda på footsackens kant...)
    funderade på ozone, men hörde att den sittdelen är varmare, har dessutom ingen lust att köpa en ny sådan. Finns en jet till salu här, men de har city korg oxå. Ska maila dem och fråga om de vill sälja bara sittdelen, eller med chassi då. För chassit kan jag försöka sälja själv, eller kanske använda, men city korgen vill jag inte alls ha. Känns bara onödigt att köpa en sån
    Jag har lyckats..... Har köpt en city jet sittdel ( 200:- + frakt) & satt på min duo combi från 2005. Perfekt, nu ska delarna bara tvättas, & snart kan lilleman få flytta från sin liggdel till en lite bättre utformad sittdel.
  • stor grön drake
    viktoriaw skrev 2010-09-08 10:01:21 följande:

måste fortsätta att testa med city jeten om man kan ha britax barnstolar i den? samt vilka fotsäckar som eventuellt skulle kunna passa

Tack på förhand

angående bilstolen tycker jag fortfarande att du ska maila emmaljunga, jag har förstått att de brukar vara snabba att svara, angående tillbehör: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m54211540.html
    Zelmilainen skrev 2010-09-08 06:04:38 följande:
    får se hur det blir med 2011 vagn nu... nu tar vi nya tag.
    Neeej. *STOR KRAM*
    Arabis skrev 2010-09-08 13:00:48 följande:
    Jag har lyckats..... Har köpt en city jet sittdel ( 200:- + frakt) & satt på min duo combi från 2005. Perfekt, nu ska delarna bara tvättas, & snart kan lilleman få flytta från sin liggdel till en lite bättre utformad sittdel.
    jag tror vi var ute efter samma men jag får fortsätta ha koll på blocket bara (lite krångligt när jag inte bor i sverige, men kan resa och hämta inom rimligt avstånd )
    linn78 skrev 2010-09-08 10:19:26 följande:
    hmm hittar inte den på deras hemsida?!

Tack alla för idéer iaf! Jag hittar säkert något som fungerar bra...
    www.babyland.se/regnponcho-hamax_x_AK15690.aspx
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-09-08 06:04:38 följande:
    får se hur det blir med 2011 vagn nu... nu tar vi nya tag.
    {#emotions_dlg.flower}
    Majken 100421
  • Hoppfullheten

Hej!
    Jag är ett relativt nyblivet Emmaljunga-fan. Vår son är född i april. När vi skille kolla på vagn i vintras så tittade vi inte ens på Emmaljunga när vi kom in i affären, de såg ju gigantiskt stora ut. . .  Vi ville ha en liten modern vagn. Valet föll på en Maxi Cosi Mura, då den skulle fungera bra i terräng med sina lufthjul. Visst är vi nöjda med den, men efter någon månad började jag spana efter en extra vagn att ha i stallet. Valet blev av en händelse en Emmaljunga Edge, en -04. OCH VAD JAG ÄLSKAR DENNA VAGN!!! Använder nästan bara den, tar den andra i stan eller när vi ska resa bort och behöver få in mer i bilen än bara vagnen. . .

Man vet ju inte förrän i efterhand vad det är man behöver, men med facit i handen skulle jag nog köpt bara Emmaljungan och en nyare, finare. . .

En fråga till er som kanske vet. Går City Crossen lika bra i terräng som Edgen? Och då menar jag riktig terräng, som åkrar och dyl.? Edgen tar sig ju fram överallt och barnet ligger underbart bra i den.
    Funderar på om man till nästa barn skulle skaffa en city cross då den tar mindre plats i bilen och bara ha den vagnen då. Men jag vil ha alla Edgens bra egenskaper.

Tyvärr är sufletten lite solblekt. Kan man byta den? Vagnen är i f.ö. mkt bra skick. Läste att någon skaffat en city jet till sitt chassi, ingår en suflett då? Vad är det för fästen? Skulle det funka på min Edge med sportchassi, årsm -04?

Lång inlägg, hoppas ni orkar läsa. Hoppas på bra svar av er experter!

• stor grön drake
    Hoppfullheten skrev 2010-09-08 19:47:39 följande:
    Hej!
    Jag är ett relativt nyblivet Emmaljunga-fan. Vår son är född i april. När vi skille kolla på vagn i vintras så tittade vi inte ens på Emmaljunga när vi kom in i affären, de såg ju gigantiskt stora ut. . .  Vi ville ha en liten modern vagn. Valet föll på en Maxi Cosi Mura, då den skulle fungera bra i terräng med sina lufthjul. Visst är vi nöjda med den, men efter någon månad började jag spana efter en extra vagn att ha i stallet. Valet blev av en händelse en Emmaljunga Edge, en -04. OCH VAD JAG ÄLSKAR DENNA VAGN!!! Använder nästan bara den, tar den andra i stan eller när vi ska resa bort och behöver få in mer i bilen än bara vagnen. . .

Man vet ju inte förrän i efterhand vad det är man behöver, men med facit i handen skulle jag nog köpt bara Emmaljungan och en nyare, finare. . .

En fråga till er som kanske vet. Går City Crossen lika bra i terräng som Edgen? Och då menar jag riktig terräng, som åkrar och dyl.? Edgen tar sig ju fram överallt och barnet ligger underbart bra i den.
    Funderar på om man till nästa barn skulle skaffa en city cross då den tar mindre plats i bilen och bara ha den vagnen då. Men jag vil ha alla Edgens bra egenskaper.

Tyvärr är sufletten lite solblekt. Kan man byta den? Vagnen är i f.ö. mkt bra skick. Läste att någon skaffat en city jet till sitt chassi, ingår en suflett då? Vad är det för fästen? Skulle det funka på min Edge med sportchassi, årsm -04?

Lång inlägg, hoppas ni orkar läsa. Hoppas på bra svar av er experter!
    din -04 har ett sånt här fäste va? i184.photobucket.com/albums/x150/tequila-race/_MG_6042.jpg

City Jet har ett sådant: www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/4750616/phppyom5s.jpg (inte egentligen, men fästet synns inte på bilder, det ser lite annorlunda ut på jetten, men är easy fix)

Sufletten kan du färga, byta suflett är dyrt, 1500kr tror jag det talats om tidigare. city jet har egen suflett.
  • viktoriaw
    stor grön drake skrev 2010-09-08 20:11:07 följande:
    din -04 har ett sånt här fäste va? i184.photobucket.com/albums/x150/tequila-race...

City Jet har ett sådant: www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/4750... (inte egentligen, men fästet synns inte på bilder, det ser lite annorlunda ut på jetten, men är easy fix)

Sufletten kan du färga, byta suflett är dyrt, 1500kr tror jag det talats om tidigare. city jet har egen suflett.
    hur mycket skiljer det på jetten? skulle sitt och ligg delar passa från någon city typ ozone eller nitro?

Tack på förhand
  • stor grön drake
    viktoriaw skrev 2010-09-08 20:20:44 följande:
    hur mycket skiljer det på jetten? skulle sitt och ligg delar passa från någon city typ ozone eller nitro?

Tack på förhand
    alla delar med easy fix fästen passar med varandra (har vi kommit fram till i tråden) Jettens ser annorlunda ut därför att precis ovanför fästet kommer den del som gör att man kan vinkla sittdelen (och det hittade jag ingen vettig bild på)
    Hoppfullheten skrev 2010-09-08 21:08:31 följande:
    Hur gör man när man färgar sufletten?
    jag vet att någon i tråden med mycket lyckat resultat fyllde i det svarta på sin vagn med panduros transparenta textilfärg för ljusa tyger.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5