• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • AnLj
    Hoppfullheten skrev 2010-09-08 19:47:39 följande:
    Hej!
    Jag är ett relativt nyblivet Emmaljunga-fan. Vår son är född i april. När vi skille kolla på vagn i vintras så tittade vi inte ens på Emmaljunga när vi kom in i affären, de såg ju gigantiskt stora ut. . .  Vi ville ha en liten modern vagn. Valet föll på en Maxi Cosi Mura, då den skulle fungera bra i terräng med sina lufthjul. Visst är vi nöjda med den, men efter någon månad började jag spana efter en extra vagn att ha i stallet. Valet blev av en händelse en Emmaljunga Edge, en -04. OCH VAD JAG ÄLSKAR DENNA VAGN!!! Använder nästan bara den, tar den andra i stan eller när vi ska resa bort och behöver få in mer i bilen än bara vagnen. . .

Man vet ju inte förrän i efterhand vad det är man behöver, men med facit i handen skulle jag nog köpt bara Emmaljungan och en nyare, finare. . .

En fråga till er som kanske vet. Går City Crossen lika bra i terräng som Edgen? Och då menar jag riktig terräng, som åkrar och dyl.? Edgen tar sig ju fram överallt och barnet ligger underbart bra i den.
    Funderar på om man till nästa barn skulle skaffa en city cross då den tar mindre plats i bilen och bara ha den vagnen då. Men jag vil ha alla Edgens bra egenskaper.

Tyvärr är sufletten lite solblekt. Kan man byta den? Vagnen är i f.ö. mkt bra skick. Läste att någon skaffat en city jet till sitt chassi, ingår en suflett då? Vad är det för fästen? Skulle det funka på min Edge med sportchassi, årsm -04?

Lång inlägg, hoppas ni orkar läsa. Hoppas på bra svar av er experter!
    Vi har kommit fram överallt med vår City Cross. Skog, strand,snö, grus, asfalt med mera. Visst kräver vissa underlag lite mer benstryka, som sand, men det misstänker jag att det gör med edgen också eftersom att den är tyngre. Jag trivs med City crossen, gunget tycker jag är prima i den samt att jag kan handa två fulla påsar med mat och få plats med det under vagnen! Är nöjd som attans. Vi var nära att köpa en Maxi Cosi Mura 4 men ångrade oss! ;)
  • Fiansess
    Hoppfullheten skrev 2010-09-08 19:47:39 följande:
    Hej!
    Jag är ett relativt nyblivet Emmaljunga-fan. Vår son är född i april. När vi skille kolla på vagn i vintras så tittade vi inte ens på Emmaljunga när vi kom in i affären, de såg ju gigantiskt stora ut. . .  Vi ville ha en liten modern vagn. Valet föll på en Maxi Cosi Mura, då den skulle fungera bra i terräng med sina lufthjul. Visst är vi nöjda med den, men efter någon månad började jag spana efter en extra vagn att ha i stallet. Valet blev av en händelse en Emmaljunga Edge, en -04. OCH VAD JAG ÄLSKAR DENNA VAGN!!! Använder nästan bara den, tar den andra i stan eller när vi ska resa bort och behöver få in mer i bilen än bara vagnen. . .

Man vet ju inte förrän i efterhand vad det är man behöver, men med facit i handen skulle jag nog köpt bara Emmaljungan och en nyare, finare. . .

En fråga till er som kanske vet. Går City Crossen lika bra i terräng som Edgen? Och då menar jag riktig terräng, som åkrar och dyl.? Edgen tar sig ju fram överallt och barnet ligger underbart bra i den.
    Funderar på om man till nästa barn skulle skaffa en city cross då den tar mindre plats i bilen och bara ha den vagnen då. Men jag vil ha alla Edgens bra egenskaper.

Tyvärr är sufletten lite solblekt. Kan man byta den? Vagnen är i f.ö. mkt bra skick. Läste att någon skaffat en city jet till sitt chassi, ingår en suflett då? Vad är det för fästen? Skulle det funka på min Edge med sportchassi, årsm -04?

Lång inlägg, hoppas ni orkar läsa. Hoppas på bra svar av er experter!
    Jag har haft min city cross en vecka nu och jag ÄLSKAR den! Kan inte fatta varför vi inte köpt en tidigare. Den är underbar! Fjädringen kan du dessutom ställa in efter barnets vikt. Superbra!

Den tar sig nog fram överallt som Edgen, kan inte förstå varför inte? Det är ju stora breda hjul.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • AnLj

Är det någon som vet om man kan ta bort suffletten på City korgen? Dagen innan vi slutade att använda den så fick jag en ful fläck i sufletten, surt värre. Behöver tvätta den i maskin för att få den fin igen! Vill ju kunna lägga undan den till nästa bebis i framtiden! Vet någon hur många grader man kan tvätta klädseln i?

• Thelma08

Hej jag har en liten fråga!

Jag har en emmaljunga duo -05 och är super nöjd med den,

Men sufletten e lite solblekt och jag undrar om jag kan köpa en citykorg och sätta på chassit?

Passar det på den gamla modellen eller?

Tack på förhand!

• eec82
    AnLj skrev 2010-09-09 10:39:39 följande:
    Är det någon som vet om man kan ta bort suffletten på City korgen? Dagen innan vi slutade att använda den så fick jag en ful fläck i sufletten, surt värre. Behöver tvätta den i maskin för att få den fin igen! Vill ju kunna lägga undan den till nästa bebis i framtiden! Vet någon hur många grader man kan tvätta klädseln i?
    fintvätt brukar gå men suffletten brukar de rekomendera att man lägger i badkaret el ennan plats å tvättar med att spola av. Emmaljunga rekomenderar ju inte maskintvätt på några tyger men har tvättat min klädsel flera gånger å de har gått bra. Suffletten har jag sprutat med wanish (stavning fel) å låtit ligga i vatten, inte monterat av tyget. Men orkar man skruva å fixa går de säkert att få av tyget.
  • Fru T

Jäj nu har ja sålt mina gamla åkpåsar så snart köper ja en ny allroundåkpåse, högst troligt i svart eftersom candy pink är slut å fotsacken är svart vill shoppa nuuu

• Lattjo
    Fru T skrev 2010-09-09 12:18:05 följande:
    Jäj nu har ja sålt mina gamla åkpåsar så snart köper ja en ny allroundåkpåse, högst troligt i svart eftersom candy pink är slut å fotsacken är svart vill shoppa nuuu
    Jag beställde en allroundpåse igår :) Jag var inne på en Pro Bordoaux men det blev en PP red tillslut. Dom hade en Happy pink inne och jag trodde den skulle vara riktigt bebisrosa men den var superfin! Men vi har en minimizer i candy pink redan så jag kände att det inte behövdes mer rosa :) Jag har dock ingen aning om hur den kommer att se ut i slutändan för det finns ju inte bilder på påsarna någonstans :(

Nu hoppas jag bara att jag blir nöjd, vi hade vinteråkpåse till sonen så vi får väl se om den här känns lika bra :)
  • Protea

Hej! Har precis kopt en Emmaljunga mondial vagn i andrahand...bor utanfor London och vet inte om den blir lite stor att ha har... Vad tror ni? Vill ju att den ska funka att ha pa stan men mest att ga prommenader i parker osv.

Om den ar for stor tar vi med den hem till Sverige och anvander dar men jag hoppas den funkar har!

• eec82
    eec82 skrev 2010-09-09 11:03:10 följande:
    fintvätt brukar gå men suffletten brukar de rekomendera att man lägger i badkaret el ennan plats å tvättar med att spola av. Emmaljunga rekomenderar ju inte maskintvätt på några tyger men har tvättat min klädsel flera gånger å de har gått bra. Suffletten har jag sprutat med wanish (stavning fel) å låtit ligga i vatten, inte monterat av tyget. Men orkar man skruva å fixa går de säkert att få av tyget.
    ändrar mitt svar eftersom jag själv behövde svätta min sufflette. Tog å skurvade av ena fästet å en sida å sen drog av klädseln. La in i maskinen på fintvätt 30 grader. Torkade den inte i torkskåp el så utan trädde på den igen å den blev superfin. Men var lite pill att få på allt igen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5