• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Nu är jag småtjurig faktiskt!
    For över till er i Sverige igår, dels för att köpa brasgrind (som kostar hälfen så mycket där) och dels för att köpa en footsack. Pratade med BP i veckan, misstänkte skarpt att bruden i luren var nyanställd, då hon inte var direkt professionell, men iaf. Frågade vad en ozone footsack skulle kosta (eftersom prisvariationer förekommer) och hon svarar glatt att de har 50% på dem, så den skulle kosta 200-250. Frågar igen om de har dark grey till ozone och hon svarar att jodå, det finns en mörkgrå där. Däremot kunde hon inte garantera att den fanns kvar.
    Var in igår. Det fanns ca 5 footsackar, av 2010 års färger, enbart "special" färgerna, och enligt en "gamal" personal har de inte haft en enda ozone footsack inne som inte beställts med vagnen... SURT! (dessutom var det mörkgråa tjejen sett från kassan mönstrat på ovansidan i grönt/svart/vitt)

Väntar med spänning på mitt paket med sittdel nu, det verkar ha "fastnat" på postcentralen på orten det postades. Eller så har de fuskat med registreringen, vilket inte heller är helt ovanligt.

• 201201232

Jag har precis kört klädseln till min gamla city cross i maskinen (07) snabbt tvättprogram 30 grader med minimal centrifugering. Det ser jättefint ut, men impregneringen ska få torka in innan jag testar att montera tillbaka den, håll tummarna.

• TheMother

Hej.

Hoppas få lite hjälp här, eller iaf höra om andra har haft samma problem som vi nu har med vår city cross.
    Bromsen har nämligen börjat hugga i i hjulet, så det låter hela tiden när man går med vagnen. Ibland låter det dock inget, och vagnen fungerar som den ska. Hjulet tycks även vobbla lite. Kan det vara vara nya hjul som behövs, eller vad tror ni? Tänket alltså om det kan vara som så att det är hjulet som flyttar sig innåt, och inte bromsen som sticker ut för långt.
    Vagnen är uttagen hösten -06

Mamma till Anton 080920
  • Lattjo

Kan det inte vara hjulaxeln (tror jag det heter) som är lite knäckt? Helt plötsligt började vårt ena bakhjul att vobbla så jag lämnade in den på Babyland på service där dom riktade den så hjulet slutade att vobbla...

• TheMother
    Lattjo skrev 2010-09-19 13:57:20 följande:
    Kan det inte vara hjulaxeln (tror jag det heter) som är lite knäckt? Helt plötsligt började vårt ena bakhjul att vobbla så jag lämnade in den på Babyland på service där dom riktade den så hjulet slutade att vobbla...
    Ingen aning. kanske, har funderat lite i de banorna med. Eller att den t.o.m är utsliten?

Vad fick ni ge för att få det fixat?
    Mamma till Anton 080920
  • Lattjo

Vi betalade 150,- för en service, dom smörjde hela vagnen, fixade hjulet och skruvade åt sufletten för dom pengarna...

• Mymemlan

Vi har ju ett måndasexmplar av emmaljunga city cross som sagt var. Bromsen är jättetrög att få i, och när det är blött ute så får man banka ner den med handen några gånger innan den går ner. Vi har tidigare fått ett hjul utbytt pga att det släppt från fälgen = det knastrade och hade sig hela tiden. Nu är det så igen. Vi har även fått hjulaxeln bak utytt för den gnisslade och hade sig. Jag misstänker att hela chassit är skevt för i just då vi köpt vagnen hade vi sånna problem med vagnen att den gnisslade så dom drog åt en massa skruvar i början, och därifrån har problemen fortsatt. Nu är ett hjul sådär igen och det känns som att bakhjulen vobblar lite. Vi har nog fått laga vagnen 3-4 ggr for lite olika problem nu...

Kan det vara att chassit är skevt eftersom det dyker upp nya problem eftersom. Problemen är inte ordnade i följd däruppe, men alla dom problemen har avlöst varandra.

• eec82
    Mymemlan skrev 2010-09-19 18:30:49 följande:
    Vi har ju ett måndasexmplar av emmaljunga city cross som sagt var. Bromsen är jättetrög att få i, och när det är blött ute så får man banka ner den med handen några gånger innan den går ner. Vi har tidigare fått ett hjul utbytt pga att det släppt från fälgen = det knastrade och hade sig hela tiden. Nu är det så igen. Vi har även fått hjulaxeln bak utytt för den gnisslade och hade sig. Jag misstänker att hela chassit är skevt för i just då vi köpt vagnen hade vi sånna problem med vagnen att den gnisslade så dom drog åt en massa skruvar i början, och därifrån har problemen fortsatt. Nu är ett hjul sådär igen och det känns som att bakhjulen vobblar lite. Vi har nog fått laga vagnen 3-4 ggr for lite olika problem nu...

Kan det vara att chassit är skevt eftersom det dyker upp nya problem eftersom. Problemen är inte ordnade i följd däruppe, men alla dom problemen har avlöst varandra.
    be dem skicka ner vagnen till emmaljunga om de inte gjort de. Så kan de göra en bedämmning. Annars gå in å förök kräva ett nytt chassi. Går ibland, men då brukar emmaljunga först vilja kolla på de gamla. Å skicka med alal pappren å turer den varit inlämnad. Trist då de blir så ju.
  • Mymemlan
    eec82 skrev 2010-09-19 19:54:06 följande:
    be dem skicka ner vagnen till emmaljunga om de inte gjort de. Så kan de göra en bedämmning. Annars gå in å förök kräva ett nytt chassi. Går ibland, men då brukar emmaljunga först vilja kolla på de gamla. Å skicka med alal pappren å turer den varit inlämnad. Trist då de blir så ju.
    Vi har inte behövt lämna in den, vi har varit till barnens hus, dom har kollat på vagnen och sagt att dom ska beställa delar. Sen har dom ringt oss och vi har åkt dit och dom har bytt delar. Så vi har fått ha en defekt vagn under tiden. Väldigt trist, vi köpte ju en ny vagn för att den skulle funka =/ Ska be om en lånevagn och be dom skicka ner den så dom kan fixa den nu så den funkar ordentligt sen!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5