• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Kiina skrev 2010-09-20 20:42:38 följande:
    Aha, en citykorg?  Har hittat den om annonsen är inlagd igår.

Det står i texten att det är en silver check - men på bilden ser det ut som en Pro Titan eller nåt
    det är säkert den, jag mindes den bara för att jag tyckte inte det såg ut som en silver check på de små bilderna, men datorn hängde sig och vägrade visa bilder när jag klickade på annonsen
  • Kiina

Ok, gillar också att se hur sakerna ser ut "på ett riktigt kort" Flört

Är mest intresserad av hur svart den är, om det är mycket "silver check"
    Men den borde väl va ganska lik citykorgen i silver check, och den finns ju på hemsidan iaf

• stor grön drake
    Kiina skrev 2010-09-20 20:53:31 följande:
    Är mest intresserad av hur svart den är, om det är mycket "silver check"
    Men den borde väl va ganska lik citykorgen i silver check, och den finns ju på hemsidan iaf
    Hmmm, ingen aning faktiskt.

Nu är jag riktigt grinig! Har bevakat mitt kollinummer på paketet med city jet sittdelen sen det skickades i onsdags. På torsdagskvällen kom info upp om att den "blivit försenad pga inlämnad efter sista inlämningstid" men då på torsdag kväll var vid postcentralen. Så långt allt väl, MEN sen har inget hänt. Tom paketansvarig här hemma (jag jobbar inom posten, dock ej med post) tyckte det var skumt. Nu vet jag varför det har farit till Malmö på någon sort kringelikrokvägar. ett registrerat utrikespaket!!! Nog för att malmö nästan ligger i danmark men endå. Så nu lär det ta till slutet på veckan innan den är här och med min vanliga tur har något gått riktigt ordentligt sönder under transporten *suck*
    Vill ju ha den NU!
  • Kiina
    stor grön drake skrev 2010-09-20 21:11:56 följande:
    Hmmm, ingen aning faktiskt.

Nu är jag riktigt grinig! Har bevakat mitt kollinummer på paketet med city jet sittdelen sen det skickades i onsdags. På torsdagskvällen kom info upp om att den "blivit försenad pga inlämnad efter sista inlämningstid" men då på torsdag kväll var vid postcentralen. Så långt allt väl, MEN sen har inget hänt. Tom paketansvarig här hemma (jag jobbar inom posten, dock ej med post) tyckte det var skumt. Nu vet jag varför det har farit till Malmö på någon sort kringelikrokvägar. ett registrerat utrikespaket!!! Nog för att malmö nästan ligger i danmark men endå. Så nu lär det ta till slutet på veckan innan den är här och med min vanliga tur har något gått riktigt ordentligt sönder under transporten *suck*
    Vill ju ha den NU!
    Tråkigt när det blir förseningar.........

Har du köpt från en privatperson?
  • stor grön drake

Jepp. pratade med mottagaren av sverige paket imorse, hon sa att det är väldigt vanligt (vi har samma postkodsbörjan som Lund) fast paketen är tydligt utlandsadresserade.

men med tanke på att frakten blev nästa 320kr skulle jag ju tycka de kunde låta bli att strula

• Kiina
    stor grön drake skrev 2010-09-21 08:09:25 följande:
    Jepp. pratade med mottagaren av sverige paket imorse, hon sa att det är väldigt vanligt (vi har samma postkodsbörjan som Lund) fast paketen är tydligt utlandsadresserade.

men med tanke på att frakten blev nästa 320kr skulle jag ju tycka de kunde låta bli att strula
    Lite nyfiken bara, men är det en mörkblå sittdel?
  • Lattjo

Är sugen på att gå ut i skogen och plocka svamp men så börjar jhag fundera. Fungerar det att dra ut i skogen med vår CC? Jag hade ju inte tänkt att klättra i berg men vill ju inte gå utmed ridstigarna/elljusspåren hela tiden utan även småstigar. Man kanske skulle ta en provgång iaf för funkar det är det jag som spenderar resten av hösten i skogen :) Vad har ni för erfarenheter?

• Fru T
    Lattjo skrev 2010-09-21 09:39:55 följande:
    Är sugen på att gå ut i skogen och plocka svamp men så börjar jhag fundera. Fungerar det att dra ut i skogen med vår CC? Jag hade ju inte tänkt att klättra i berg men vill ju inte gå utmed ridstigarna/elljusspåren hela tiden utan även småstigar. Man kanske skulle ta en provgång iaf för funkar det är det jag som spenderar resten av hösten i skogen :) Vad har ni för erfarenheter?
    Jag gick på småstigar med Nitron så utan jätteproblem så CC:n borde ju funka välldigt bra Scootern får hänga med in i skogen med utan problem..
  • AnLj
    Lattjo skrev 2010-09-21 09:39:55 följande:
    Det är inga problem alls! Vi kör varje dag på stigar i skogen! Går kanon!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5