• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mymemlan

Jaha, då har jag plockat isär hela vagnen (CC) och rengjort den grundligt. Bromsen fungerar inte då den blir blöt, vilket jag misstänkt eftersom den har totalstrejkat då det regnat. Den är trög i vanliga fall. Båda bakhjulen är trasiga. Fäljgen har släppt från däcket så det ligger och låter på ett jättejobbigt vis. Vi har fått ett bakhjul utbytt tidigare pga samma problem. Nu är båda paj.. Hela vagnen är skev, annars skulle dom inte gå sönder båda två, varav ana igen. Ringde barnens hus, och imorrn skulle jag få komma in och få den kollad. Har fått bråka jättemkt om vagnen, men sist vände jag mig till konsumentverket och fick som jag ville, så vi får se om vi måste gå på den vägen iaf. Puh, besvärligt!

• Goffer

I dag är en lyckans dag!

Jag har en Twin city cross -08 där staget som gör vagnen stabil har brustit 2 gånger.
    Jag har haft vagnen inlämnad 3 gånger och sista gången skickades den till Emmaljunga där den blev omnitad och diverse småsaker blev utbytta.
    Tyvärr så gick det bara några dagar och nu är vagnen lika sned och skev som vanligt.
    Gick in i dag för fjärde gången på Barnens hus och äntligen fick jag gehör. Hon ringde emmaljunga och dom beslutade att skicka ett nytt chassi samma dag...och det går på garantin.

Gissa om jag är lycklig....ibland ska man ha tur känns det som.

• myran82
    Lattjo skrev 2010-09-21 09:39:55 följande:
    Är sugen på att gå ut i skogen och plocka svamp men så börjar jhag fundera. Fungerar det att dra ut i skogen med vår CC? Jag hade ju inte tänkt att klättra i berg men vill ju inte gå utmed ridstigarna/elljusspåren hela tiden utan även småstigar. Man kanske skulle ta en provgång iaf för funkar det är det jag som spenderar resten av hösten i skogen :) Vad har ni för erfarenheter?
    Det är inga problem =)

Vi har haft vår CC på traktorstigar ute i skogen och det är kallar jag extremt dåligt underlag
  • Sandriks
    stor grön drake skrev 2010-09-20 19:16:28 följande:
    men hjul hit och hjul dit, går det inte bara att byta däck på hjulen? Dvs sätta på gluft/gummidäck på befintlig stomme?
    Jag vet inte? Men det kändes ju enklare att ha en extra uppsättning att byta mellan än att börja kränga om däck, men så långt har jag aldrig tänkt?
    Nu börjar vi bli avancerade i våra ombyggnationer först!

Fast å andra sidan var det inte SÅ viktigt för mig iallafall, så går det inte att bara byta hela hjulen tror jag det får kvitta..
  • stor grön drake
    Sandriks skrev 2010-09-22 00:07:12 följande:
    Fast å andra sidan var det inte SÅ viktigt för mig iallafall, så går det inte att bara byta hela hjulen tror jag det får kvitta..
    Tanken slog mig mitt i allt, för jag tror att själva funktionen för de flesta är viktigare än "rätt" utseende på naven/ekrarna. Skulle själv gärna ha gummidäck istället för luft, fast skulle jag byta till ett classic chassi skulle jag ju få det (men bli av med teleskophandtaget som är underbart, aldrig blir man nöjd )
  • Protea

Hej! Vet ni om man kan anvanda andra bilbarnstolar pa chassit till Emmaljunga eller bara deras egna?

• Protea

Det ar sa luddigt pa deras hemsida...det star att de erbjuder adaptorer for andra marken men ingen info angaende detta??!!

• Uliise
    stor grön drake skrev 2010-09-22 07:29:28 följande:
    Tanken slog mig mitt i allt, för jag tror att själva funktionen för de flesta är viktigare än "rätt" utseende på naven/ekrarna. Skulle själv gärna ha gummidäck istället för luft, fast skulle jag byta till ett classic chassi skulle jag ju få det (men bli av med teleskophandtaget som är underbart, aldrig blir man nöjd )
    Ja funktionen är absolut det viktigaste för mig med! Grejen med de punkteringsfria däcken cc'n har är att de är så himla breda = upplevs som  mer trögstyrda än de smalare luftdäcken. Luftdäcken är dessutom större i diameter så det gör de ytterligare mer lättkörda Glad
    Majken 100421
  • Silverhaj76
    Protea skrev 2010-09-22 08:55:51 följande:
    Det ar sa luddigt pa deras hemsida...det star att de erbjuder adaptorer for andra marken men ingen info angaende detta??!!
    Det finns olika adaptrar för andra märken också, inte bara Emmaljungas egen. Om jag miss rätt så var Maxi Cosy en av de.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5