• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • FridaLee

Ang adaptrar så vet jag att de 2010 iaf har funnits en till Britax babyskydd. Har inte hört nått om maxi cosi men såg faktist en classic vagn med en maxi cosi på. Måste kolla upp det med Emmaljunga för jag vill ha maxi cosi babyskydd till bebis.

• Bobbylina

Ni som har Nitro City är ni nöjda med denna vagn, är föregångaren till den ceroxen?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Kiina
    Bobbylina skrev 2010-09-22 10:47:37 följande:
    Ni som har Nitro City är ni nöjda med denna vagn, är föregångaren till den ceroxen?
    Är  så länge står den bara i vardagsrummet, efter som den lill* inte kikat ut ännu. Men hittills så är jag nöjd Flört

Föregångaren är nog City cerox 360.
  • t0va
    Bobbylina skrev 2010-09-22 10:47:37 följande:
    Jag är supernöjd, har haft våran i 5veckor. De nackdelar som finns är varukorgen, svårt att nå den men vi har bara skötväskan där ändå. Sen är det att den är låg, men det är också en fördel att ha barnet lågt ner och sen har det fungerat bra för mig som använder rullstol till och från. 

Igår tog vi en promenad och testade att köra i joggingspåret och även på pappas höga och mjuka gräsmatta, det gick finfint. Även jag som inte är så stark i musklerna klarade av att gå och knuffa vagnen över gräsmattan. Så jag tror den fixar sånt helt ok även om det är små hjul fram.

Stora fördelen är nog att den är så lätt att lyfta in i bilen och rätt så liten ihopvikt. Direkt efter mina operationer så har jag klarat av att lyfta in chassit i bilen, och sen även sittdelen. Ihop är det för tungt men delat så är det inga problem. Då får man ju ite lyfta tungt efter KS och magoperation.

Sen är den en dröm att köra i affärerna, så smidigt som det går att kryssa runt mellan hyllorna. Tillskillnad mot en med 4 stora hjul. Så både jag och sambon är så supernöjda med vårat val, vi har quadrolift nu till våran liten den vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Både bra och mindre bra. Eftersom våran liten älskar att sitta upp redan nu så kommer vi nog göra om den till åkpåse rätt så snart. Den är helt lagom att ha med för att sova i när man är borta. Vi har tagit liten i sjal och sen liften i handen när vi varit på besök hos svärmor som bor i samma område som vi men har trappor upp.

För oss kanske det hade funkat med en billigare lift och sen en åkpåse, får se hur den funkar som det när liten blir större och det är dax att ändra.

Vagnen i sig är jag som sagt nöjd med och vi kunde nog inte gjort ett bättre köp.

På tal om det så var jag ute och gick i 30minuter igår, helt själv jag, bebis och vagn. Och jag GICK, hängde på vagnen. Jag har inte gått mer än 100meter de senaste 4åren. All antibiotika jag fick efter komplikationerna från KS har gjort underverk med min sjukdom. Från att ha tvingats använda rullstol så fixar jag att gå med stöd, helt otroligt. Så vagnen är perfekt för mig, stabil och bra. :D

Trodde aldrig jag och liten skulle kunna gå på promenad själva, speciellt inte här på landet där vi är på besök nu. Nej jag är inte köpt av emmaljunga även om det nästan låter så ;)  
  • Mymemlan

Jag hatar emmaljunga idag. dom har ingen service alls. Vi har fått ett bakhjul bytt tidigare på grund av samma problem som vi har nu, och nu vägara dom hjälpa oss. När vagnen gick sönder i sommras for vi till BH och bad om hjälp men han som repar vagnarna var på semester då och emmaljunga har stängt. Nu får vi ingen hjälp, dom påstår att det är grus i däcket som låter och att man då ska köpa nått som man smörjer kamremmar med i bilarna på biltema för att fixa det.. Väldigt konstigt eftersom vi fick ett däck bytt innan, och nu är 3 stycken så..

• Zelmilainen

mymemlan, efter 3 gånger med samma fel har ni rätt att få vagnen utbytt om jag inte minns helt fel, men det kan ju bero på hur gammal vagnen är med...

det bidde inget av det...
  • AnLj
    Mymemlan skrev 2010-09-22 14:12:56 följande:

Jag hatar emmaljunga idag. dom har ingen service alls. Vi har fått ett bakhjul bytt tidigare på grund av samma problem som vi har nu, och nu vägara dom hjälpa oss. När vagnen gick sönder i sommras for vi till BH och bad om hjälp men han som repar vagnarna var på semester då och emmaljunga har stängt. Nu får vi ingen hjälp, dom påstår att det är grus i däcket som låter och att man då ska köpa nått som man smörjer kamremmar med i bilarna på biltema för att fixa det.. Väldigt konstigt eftersom vi fick ett däck bytt innan, och nu är 3 stycken så..

Ett däck är en förbrukningsvara som slits fick jag förklarat för mig. Ibland kommer de in grus i dem, och det kan man själv försöka få bort innan det går att göra en reklammation på varan.
  • Zelmilainen
    Mymemlan skrev 2010-09-22 14:56:19 följande:
    den är köpt i januari 2010. Dom räknar det inte som ett fel säger dom.
    men om det återkommer och ni har gjort allt ni kan för att åtgärda det får ni stå på er.
    det bidde inget av det...
  • t0va
    Mymemlan skrev 2010-09-22 14:56:19 följande:
    den är köpt i januari 2010. Dom räknar det inte som ett fel säger dom.
    Har du pratat med konsumentombudet i din komun, det kan hjälpa att ha i ryggen. Jag har själv haft med ett liknande företag att göra och de vägrade göra något tills jag hänvisade till konsumentombudet då fick jag rätt. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5