• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • the M Bitch
    LyckligFru skrev 2010-09-24 17:09:22 följande:
    oj tusen tack!nu vet jag lite mer :) det verkar vara mycket billigare än här i Finland. Tror att det blir en resa så småningom.
    Får fara runt och kolla helt enkelt :) 
    Kolla priserna på Island då :-O

www.vardan.is/htm/vagnar.htm

Vet inte riktigt vad kursen ligger på, men en Scooter kostar typ 4500 svenska kronor, Edgen tror jag ligger på 11.000 - 13.000 kr...  
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-09-24 23:55:45 följande:
    Ny limited edition Golden check: www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Limited_edit...

Ganska tråkig om ni frågar mig Obestämd Fast kul att de återinfört limited edition konceptet!
    ja riktigt tråkig, ser ut som en tristare brown check. blä. synd att de inte kom me nån roligare...
    det bidde inget av det...
  • LyckligFru

Tack för alla tips :) har rätt mycket att kolla in. Det här kommer inte att bli svårt!

Wingtear: Jo trivs också i Åbo, vi flyttade hit för att maken studerar här. Trivs väldigt bra, det är en lagom stor/liten stad att bo i. Men efter studierna så är det väl tänkt att vi ska flytta till Åland men man vet aldrig, kan ju bli vad som helst i framtiden. 

• Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-09-25 09:54:41 följande:
    ja riktigt tråkig, ser ut som en tristare brown check. blä. synd att de inte kom me nån roligare...
    Mm, eller en solblekt Silver Check Obestämd
    Majken 100421
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-09-25 11:20:25 följande:
    Mm, eller en solblekt Silver Check Obestämd
    njae, vagnen ser ju brun ut i grunden, så... men trist va den...
    det bidde inget av det...
  • lilla snöflingan

Ja, den var inte så rolig, men ganska fin ändå...

Visst har de ändrat på varukorgarna denna årsmodellen? Framförallt ser varukorgen på nitron större och mer lättillgänglig ut eller? Någon som testat i verkligheten? Vår barnvagnsaffär har inte inne någon nitro (eller någon annan vagn med små vängbara framhjul) och kommer inte få heller så vi ska vara glada om vi får se den överhuvudtaget! Grrr!

• Lattjo

Nu har vi varit i skogen och plockat svamp och släpat med oss vagnen och det gick alldeles prima där vi gick. Hade jag bara haft gummistövlar hade jag nog kunnat dra ut i ännu mer kuperad terräng men det var nästan sjäar på vissa ställen. Bonusen blev 1½ liter svart trumpetsvamp så  jag är mycket nöjd och tänker absolut dra på mig gummistövlarna nästa gång så kanske jag hittar ännu mer :)

• stor grön drake
    LyckligFru skrev 2010-09-25 10:56:04 följande:
    Wingtear: Jo trivs också i Åbo, vi flyttade hit för att maken studerar här. Trivs väldigt bra, det är en lagom stor/liten stad att bo i. Men efter studierna så är det väl tänkt att vi ska flytta till Åland men man vet aldrig, kan ju bli vad som helst i framtiden. 
    Min man pluggade oxå där, fast jag hade ingen möjlighet att följa med (och dessutom flyttade han tidigt i vårat förhållande) men jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där.
    lilla snöflingan skrev 2010-09-25 14:39:11 följande:
    Visst har de ändrat på varukorgarna denna årsmodellen? Framförallt ser varukorgen på nitron större och mer lättillgänglig ut eller?

Tycker oxå de ser mycket större ut, och framförallt lättare att komma in i

Har tryckt fast city jet sittdelen på sportchassit nu... men fästena sitter en bra bit smalare på jetten än på chassit, så det kanske inte är så bra i längden... Iaf så gillade sonen den skarpt, precis som jag trodde. En bieffekt av att det är lite tvång på fästena är att positionerna inte riktigt vill hålla, men är skötväskan på så räcker den som "motvikt". Den funkade dessutom helt bra med duoliften som åkpåse, iallafall tills vi får footsacken. Men inte mycket längre då det börjar bli kort
    Måste fixa mig en någorlunda matchande skötväska sen bara, kan ju inte gå med en "strike" färgad till en light blue/ dark grey vagn Drömmer
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-09-25 12:13:05 följande:
    njae, vagnen ser ju brun ut i grunden, så... men trist va den...
    Fast solblekta svarta vagnar brukar ju kunna se mörkbruna ut.
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-09-25 14:39:11 följande:
    Ja, den var inte så rolig, men ganska fin ändå...

Visst har de ändrat på varukorgarna denna årsmodellen? Framförallt ser varukorgen på nitron större och mer lättillgänglig ut eller? Någon som testat i verkligheten? Vår barnvagnsaffär har inte inne någon nitro (eller någon annan vagn med små vängbara framhjul) och kommer inte få heller så vi ska vara glada om vi får se den överhuvudtaget! Grrr!

Japp det är en ny varukorg, och ja den ser mycket bättre ut! Var inne i ett amningsrum häromveckan med min kompis. Hon har en nitro 2010 och inne i amningsrummet satt det en tjej med en nitro med nya 2011-chassit. Så jag kunde smygjämföra, och jo den nya är större och mer lättillgänglig.

Dessutom ser det ut som att den sitter högre upp på city crossen.

Nya hjullås är det ju också!
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5