• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Noiis
    eec82 skrev 2010-10-05 13:33:29 följande:
    199-249:- ligger de på.
    Tack!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Sandriks
    Madebyday skrev 2010-10-05 07:51:35 följande:
    Jag lägger in en bild på Pro Bordeaux i bildtråden :)
    Såg att det inte funkat lägga in din bild i bildtråden (pröva förminska bilden något, om du inte redan gjort det), men du kanske kan lägga upp den i ditt galleri kan dom som vill kika där?

Jag hoppas på att få min Citykorg i Pro Bordeaux kanske nästa vecka, så har ingen fått upp någon bild tills dess kan jag fota min (på cc chassi) och slänga upp!
    Lääängtar tills dom ringer och säger att de har den där!
  • TinkyWinky

Imon åker ja o hämtar min Nitro , sen återstår o se om dte blir svart eller silvrigt chassi, de sa ja fick välja när ja kommer dit... :)

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • mammaveronica77
    Sandriks skrev 2010-10-05 14:20:16 följande:
    Såg att det inte funkat lägga in din bild i bildtråden (pröva förminska bilden något, om du inte redan gjort det), men du kanske kan lägga upp den i ditt galleri kan dom som vill kika där?

Jag hoppas på att få min Citykorg i Pro Bordeaux kanske nästa vecka, så har ingen fått upp någon bild tills dess kan jag fota min (på cc chassi) och slänga upp!
    Lääängtar tills dom ringer och säger att de har den där!
    Jag länkar till ett inlägg i min blogg där jag har bilder på min cerox i pro bordeaux, ääälskar verkligen färgen!
    http://mammaveronica.blogg.se/2010/july/utflykt-igar-och-nu-ar-underverket-har.html#comment
    r lite barnvagnstokig jag, så är det nån som är intresserad så gå till startsida och välj kategori "vagnar" så kommer det upp inlägg om mina vagnar, bla ett där jag visar alla elva (!!) tror jag det var, som vi haft till våra tre barn. De flesta emmaljunga.
  • TinkyWinky
    mammaveronica77 skrev 2010-10-05 16:40:44 följande:
    Jag länkar till ett inlägg i min blogg där jag har bilder på min cerox i pro bordeaux, ääälskar verkligen färgen!
    mammaveronica.blogg.se/2010/july/utflykt-igar...#comment
    r lite barnvagnstokig jag, så är det nån som är intresserad så gå till startsida och välj kategori "vagnar" så kommer det upp inlägg om mina vagnar, bla ett där jag visar alla elva (!!) tror jag det var, som vi haft till våra tre barn. De flesta emmaljunga.
    Det finns de som är värre bla jag ;) Ska få hem min 9:onde vagn imon o köpte började använda första vagnen 9 Juli 2009 :)) Men visst e dte kul o byta vagnar ;) Ja har mest haft emmaljungas oxå, har haft två cangaroo, två olika sorters city crossar, ozone nitro o så nu en nitro igen  :))
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • mammaveronica77
    TinkyWinky skrev 2010-10-05 17:46:59 följande:
    Det finns de som är värre bla jag ;) Ska få hem min 9:onde vagn imon o köpte började använda första vagnen 9 Juli 2009 :)) Men visst e dte kul o byta vagnar ;) Ja har mest haft emmaljungas oxå, har haft två cangaroo, två olika sorters city crossar, ozone nitro o så nu en nitro igen  :))
    Oj! Hehe, då skulle nog min man fått slag!!! 2009... och det är ju faktiskt 2010 fortfarande! *LOL*
  • sagofröken
    sagofröken skrev 2010-10-03 10:39:04 följande:
    Hej! Jag undrar om någon av er Emmaljunga-kännare kan hjälpa mig Vi har köpt en begagnad emmaljunga city cerox 360 från 2007. Den är jättefin, men jag undrar lite över lutningen. Det känns som att liggkorgen liksom sluttar neråt mot styret. Ska det vara så? Eller är det något fel? I så fall, går det att göra något åt? Tacksam för svar!
    Förstår att det var en knepig fråga jag ställde Glad Men är det någon som vet vart man kan lämna in vagnen för "service" om man -inte- har garanti, alltså betala för att de kollar på den och fixar om något är fel? Vill gärna ha det gjort i god tid innan bebis kommer Glad
  • eec82
    sagofröken skrev 2010-10-05 20:52:59 följande:
    Förstår att det var en knepig fråga jag ställde Glad Men är det någon som vet vart man kan lämna in vagnen för "service" om man -inte- har garanti, alltså betala för att de kollar på den och fixar om något är fel? Vill gärna ha det gjort i god tid innan bebis kommer Glad
    babyland, barnens hus har så man kan lämna in sin vagn för service.
  • t0va
    Våran nitro så lutar sittdelen mot handtaget så när bebis ligger i liften och sover så halkar han ner så man måste lyfta upp honom under natten. Händer speciellt de gånger när han ligger och sprattlar. Så vi fick tips om att lägga en filt mellan liften och fotstödet så liften inte lutar. Är kanske samma sak för dig. Eller lutar det väldigt mycket?

Kan ju vara så att fjädringen om det finns sånt att ställa in är inställt åt fel håll
  • stor grön drake
    vi betalade 150,- på babyproffsen för service, olja och vad de nu gjorde, just det riktade chassit en aning. Ingen garanti. Hade den haft något fel som behövt reservdelar hade de ju kostat extra, men de vi beställt (vid annan tidpunkt) har kostat 150,- de med.

Väntar på svar om det går att få reservdelar till teleskopfästena/låsena (alltså skruvgrejjerna som man justerar höjden med), om de inte ringt mig imorgon när jag slutar jobba ringer jag dem. Blir så trött, hamnade med den nya på tråden, igen, och fick upprepa 3, tre, gånger efter varandra vilken del det var, sen en gång till vilken vagn, och tillslut frågar hon om det är sportchassit det gäller... *stööön* har emmaljunga något annat chassi med teleskophandtag? Nej! Får jag henne på tråden en gång till kommer jag be henne lämna luren till någon som faktiskt vet någonting om vagnarna butiken säljer...

funderar även över edgens footsack... Bytte till strike (orginal) klädseln igen, mest för att aquamarine sufletten känns som att det blåser igenom den. Men jag gillar den footsacken mycket mer, för den är fodrad och hög kan knäppas fast i sufletten, det kan inte strikens, det är bara en tunn sladdrig tygbit med en halvmåneformad kant som knappt ger något skydd alls. Såg en svart footsack på blocket ( www.blocket.se/orebro/Fodrat_vindskydd_spjalsang_29917483.htm&w=3 ) tror ni den skulle passa på en edge? avskyr när de vill att man ska ringa, kostar skjortan att ringa härifrån, speciellt till mobil...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5