• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • momster
    TinkyWinky skrev 2010-10-06 21:31:20 följande:
    så va det för min med, o ja fick lämna  in den o de fick byta ut hela den delen.. 
    Vilken del var det de bytte ut? och tog det lång tid innan du fick ordning på vagnen?
    Tänkte att man är ju ganska beroende av vagnen. 

Wingtear har nu kollat bruksanvisningen och jag har fällt ihpp vagnen precis som det står där.
  • TinkyWinky
    momster skrev 2010-10-06 21:34:22 följande:
    Vilken del var det de bytte ut? och tog det lång tid innan du fick ordning på vagnen?
    Tänkte att man är ju ganska beroende av vagnen. 

Wingtear har nu kollat bruksanvisningen och jag har fällt ihpp vagnen precis som det står där.
    har inget med sittdelen o göra, utan det är när man fäller sittdelen med de man drar i, iaf va ja fått höra men kan ju ju hända iaf.. vet ej säkert,
    de bytte allt på sk sittdelen, utom tyget som de plocka av o satt tbx sen . men sålde ju den o skaffa annan vagn.. 
    ja det tog kanske ngn vecka, jag prata med dem o de beställde delar sen lämna ja in vagnen o hämta dne på em ..

Fick min Nitro idag men hur vet ja vilken årsmodell det är? nr på den är ngt med 2009 , e det en 09 då? tycker det låter gammal o sälja nu, men att kanske sittdelen e nyare, ska fota när ja kommer hem imon så får ni hjälpa mig :) Glömde ju fråga i butiken.. 
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • momster
    TinkyWinky skrev 2010-10-06 21:40:11 följande:
    har inget med sittdelen o göra, utan det är när man fäller sittdelen med de man drar i, iaf va ja fått höra men kan ju ju hända iaf.. vet ej säkert,
    de bytte allt på sk sittdelen, utom tyget som de plocka av o satt tbx sen . men sålde ju den o skaffa annan vagn.. 
    ja det tog kanske ngn vecka, jag prata med dem o de beställde delar sen lämna ja in vagnen o hämta dne på em ..
    oki ja men får prata med dom i morgon och se vad de sejer. men jag hatar sånnt känns som att jag inte vill gå in och klaga när det inte ens var 1 vecka sedan jag köppte vagnen tror jag :( och nu ångrar man nästan att man inte valde en nitro i stället, men visst hon sover ju toppen i denna.
  • eec82
    TinkyWinky skrev 2010-10-06 21:40:11 följande:

Fick min Nitro idag men hur vet ja vilken årsmodell det är? nr på den är ngt med 2009 , e det en 09 då? tycker det låter gammal o sälja nu, men att kanske sittdelen e nyare, ska fota när ja kommer hem imon så får ni hjälpa mig :) Glömde ju fråga i butiken.. 
    står 2010 på den som tillverkas nu de nya eftersom de fortfarande är 2010. Så du har säkert en 2010 enligt emmaljunga om du förstår vad ajg menar. De skriver ju året som det är i värkligheten inte vagnskollektionsåret så att säga. 2011 står de enbart på de som tillverkas 2011.
  • Sandriks
    Madebyday skrev 2010-10-06 17:32:32 följande:
    Jag ska försöka mig på det om en liten stund.
    Skriver igen om jag lyckas ;)
    Sandriks skrev 2010-10-06 11:29:11 följande:
    Haha jaa mycket möjligt! Dagens mobiltelefoner borde nästan säljas med en introduktions-kurs för att man ska hitta alla funktioner

Jaa jag älskar pro bordeaux också och börjar bli otålig nu! Jag vill ha hem den så jag får provrulla vagnen med den på :D
    Oj, haha vi var och köpte vagnen i somras (begad så då måste man ju iofs passa på) och jag har BF i slutet av Januari. (Otålig AB - Kan inte vänta)
    Hehe, precis så....gärna med biler också så man vet vilken knapp man ska trycka på och när :P
    Ja, jag hade också varit otålig om det inte vore för en klumpig kommentar av en bekant tidigare i graviditeten. Men nu är det så nära BF, så kanske tar vi hem dem i början på November, det är ju ganska snart ändå :)Okej, tack!
    Vart får man tag på genomskinligt regnskydd?
    Och passar dem på en CC?
    Åh okej på det viset. Ja ibland bryr man sig lite för mycket om vad andra säger, och vissa säger lite klumpiga saker utan att tänka efter.
    Men gör som du själv känner, man måste ju hinna kontrollera den ordentligt innan man tar ut den i trafik haha!
  • Sandriks
    Madebyday: Såg bilden i BT nu. Och den är verkligen fin.
    De ringde f.ö. från butiken och väckte mig imorse - min citykorg har kommit nu också! Nu måste jag bara lyckas vänta tålmodigt tills vi har tid att åka 10 mil enkel väg för att hämta den! gaaah!

Tinkywinky: Hehe, kanske knasig fråga här men.. Vars har du köpt de söta reflexerna du har på din Nitro i BT?
  • TinkyWinky
    Sandriks skrev 2010-10-07 16:39:38 följande:
    Madebyday: Såg bilden i BT nu. Och den är verkligen fin.
    De ringde f.ö. från butiken och väckte mig imorse - min citykorg har kommit nu också! Nu måste jag bara lyckas vänta tålmodigt tills vi har tid att åka 10 mil enkel väg för att hämta den! gaaah!

Tinkywinky: Hehe, kanske knasig fråga här men.. Vars har du köpt de söta reflexerna du har på din Nitro i BT?
    menar du kronorna i blått ?=) Kommer faktiskt ej ihåg men kan försöka kolla upp vart, e ngn internet sida iaf..
  • Sandriks
    TinkyWinky skrev 2010-10-07 16:47:35 följande:
    menar du kronorna i blått ?=) Kommer faktiskt ej ihåg men kan försöka kolla upp vart, e ngn internet sida iaf..
    Jo dom, och det lilla spöket Eller söta reflexer över huvudtaget undrar jag vars man kan köpa
  • Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-10-07 17:17:03 följande:
    Jo dom, och det lilla spöket Eller söta reflexer över huvudtaget undrar jag vars man kan köpa
    har sett söta reflexer/figurer i leksaksbutiker och på apotek.
    det bidde inget av det...
  • TinkyWinky
    Zelmilainen skrev 2010-10-07 17:22:53 följande:
    har sett söta reflexer/figurer i leksaksbutiker och på apotek.
    de med spöket e köpt på biltema, fyra olika förger döribland, blå,grön rosa o gul/orange tror ja dte är :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5