• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Noiis

fundering bara... hur regar emmaljunga ägaren på vagnen? Jag har ju kvitton å sånt men där står det inte vem som köpt vagnen eller liknande. Tänke mest på om jag säljer vagnen om garantin då medföljer eller ej. har som sagt noll koll på ELs regler, men bugaboo ex. så reggas man ju både hos butiken sen ska man regga sig själv oxå. och garantin e bara till försteägaren. medan jag vet att UJ under en kort period lät garantin följa vagnen och inte ägaren.

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Zelmilainen

om jag inte minns helt fel så gäller inte garantin om du säljer vagnen vidare...

det bidde inget av det...
  • eec82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-05 21:36:47 följande:
    fundering bara... hur regar emmaljunga ägaren på vagnen? Jag har ju kvitton å sånt men där står det inte vem som köpt vagnen eller liknande. Tänke mest på om jag säljer vagnen om garantin då medföljer eller ej. har som sagt noll koll på ELs regler, men bugaboo ex. så reggas man ju både hos butiken sen ska man regga sig själv oxå. och garantin e bara till försteägaren. medan jag vet att UJ under en kort period lät garantin följa vagnen och inte ägaren.
    står de inget namn så kan de inte se. Men endel kvitton står ju i ägarens nan spec om de fått med barnvagnsförsäkring på köpet. Men annars är de ju ingen skillnad.
  • the M Bitch
    sagofröken skrev 2010-10-05 20:52:59 följande:
    Förstår att det var en knepig fråga jag ställde Glad Men är det någon som vet vart man kan lämna in vagnen för "service" om man -inte- har garanti, alltså betala för att de kollar på den och fixar om något är fel? Vill gärna ha det gjort i god tid innan bebis kommer Glad
    Det går inte att ändra lutningen på den modellen (Cerox 360), då den saknar E.A.S.T (reglerbar fjädring).
    Det var ett rätt vanligt klagomål att liggdelen lutade, men det finns inte så mycket att göra åt det om du har City Korg. Om du har lift kan du lägga något (liten filt eller handduk) på fotstödet så planar du ut sittdelen.  

Generellt så kan vilken återförsäljare som helst hjälpa er med service av vagnen. 
  • sagofröken

Tack så hjärtligt för svar! Jag tycker inte att det lutar så farligt men ska ringa babyproffsen och be om att få vagnen servad, så får man se vad de säger. Tack igen!

• 2 små prinsessor
    the M Bitch skrev 2010-10-05 22:08:52 följande:
    Det går inte att ändra lutningen på den modellen (Cerox 360), då den saknar E.A.S.T (reglerbar fjädring).
    Det var ett rätt vanligt klagomål att liggdelen lutade, men det finns inte så mycket att göra åt det om du har City Korg. Om du har lift kan du lägga något (liten filt eller handduk) på fotstödet så planar du ut sittdelen.  

Generellt så kan vilken återförsäljare som helst hjälpa er med service av vagnen. 
    Fast när vi hade en city jet så lutade citykorgen, och då monterade barnvagnsbutiken där vi köpt den distanser på undersidan så att den inte lutade. De sa att det var ett vanligt problem och en vanlig åtgärd, så det borde väl vara samma på cerox 360?
  • sagofröken

känns skönt att fler upplevt samma sak och att det gått att lösa, får hoppas att jag hittar en bra "verkstad" som känner igen problemet och vet hur man fixar det. är det några av er som bor i stockholm med omnejd som kan tipsa om ett bra ställe/butik att lämna in sin emmaljunga på?

• Madebyday

Vad jag förstått enligt tidigare diskussion om ELs regnskydd (det som ingår vid köp), så är dem inte så jätte motståndskraftiga till regn Rynkar på näsan

Jag vill ha tips på andra regnskydd som passar till en CityCross och som är av bättre motståndskraft än ELs original.
    OBS! Jag vet att detta diskuterats i tråden tidigare, men jag hittar inte tillbaka till sidan det skrevs på!!

Skulle också vara kanon om någon kunde lägga upp en bild (i Bildtråden) på sin EL med annat märkes regnskydd, samt ett omdöme om det regnskyddet.

Tacksam för hjälp!!!

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    Sandriks skrev 2010-10-05 14:20:16 följande:
    Såg att det inte funkat lägga in din bild i bildtråden (pröva förminska bilden något, om du inte redan gjort det), men du kanske kan lägga upp den i ditt galleri kan dom som vill kika där?

Jag hoppas på att få min Citykorg i Pro Bordeaux kanske nästa vecka, så har ingen fått upp någon bild tills dess kan jag fota min (på cc chassi) och slänga upp!
    Lääängtar tills dom ringer och säger att de har den där!
    Ja, det kanske skulle funka.
    Att jag nyss skaffat ny mobiltelefon (och fotade med den) och inte hunnit förstå mig på allt med den ännu, kanske kan ha sin lilla bakom liggande orsak Flört

Själv så kör jag alla delar till vagnen i Pro Bordeaux, älskar lila Skrattande
    Har både Citykorg, Quadrolift hemma redan. Vagnen hämtar vi ut när det börjar närma sig BF (21 Nov).
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • gullunge1

får jag fråga om någon har lämnat in vagnen på service för fjädringen, vad kostar det isåfall? 
    en city cross, vid hjulen bak (vid handtaget) har som sagt haft väskan är förut så nu kan man lyfta upp handtaget en cm typ. hoppas nån förstår vad jag menar =) 

Tova 100317
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5