• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Eti
    Silverhaj76 skrev 2010-10-06 16:58:40 följande:
    Twin cangaroos citykorg är smalare än enkelvagnens och passar inte till syskonvagnen, om det var så du menade?
    Tack! Ja det var så jag menade.
  • Madebyday
    Saraia skrev 2010-10-06 16:50:34 följande:
    gick det inte att få in ngn bild??
    Jag ska försöka mig på det om en liten stund.
    Skriver igen om jag lyckas ;)
    Sandriks skrev 2010-10-06 11:29:11 följande:
    Haha jaa mycket möjligt! Dagens mobiltelefoner borde nästan säljas med en introduktions-kurs för att man ska hitta alla funktioner

Jaa jag älskar pro bordeaux också och börjar bli otålig nu! Jag vill ha hem den så jag får provrulla vagnen med den på :D
    Oj, haha vi var och köpte vagnen i somras (begad så då måste man ju iofs passa på) och jag har BF i slutet av Januari. (Otålig AB - Kan inte vänta)
    Hehe, precis så....gärna med biler också så man vet vilken knapp man ska trycka på och när :P
    Ja, jag hade också varit otålig om det inte vore för en klumpig kommentar av en bekant tidigare i graviditeten. Men nu är det så nära BF, så kanske tar vi hem dem i början på November, det är ju ganska snart ändå :)
    eec82 skrev 2010-10-06 09:28:19 följande:
    Tycker att de är bättre nu än förr men ananrs är brios mer plastig på insidan å bättre tycker jag iaf. Om man inte vill ha genomskinligt då.
    Okej, tack!
    Vart får man tag på genomskinligt regnskydd?
    Och passar dem på en CC?
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    Lattjo skrev 2010-10-06 13:09:48 följande:
    Jag har ett Tulsa regnskydd till vagnen. Det sitter jättebra på vagnen tycker jag. Kostade väl 249,- eller något sånt. Bild kan jag ta sen, har inte riktigt tid just nu men när jag hämtar sonen i plugget kan jag dra på det och fota :)
    Tack! Ska ta och kika på ett sånt och ett genomskinligt när jag är på BP eller BH nästa gång :)
    Vore jätte snällt om du kunde göra det. Har du inte tid så har du inte :)
  • Lattjo
    Madebyday skrev 2010-10-06 17:35:48 följande:
    Tack! Ska ta och kika på ett sånt och ett genomskinligt när jag är på BP eller BH nästa gång :)
    Vore jätte snällt om du kunde göra det. Har du inte tid så har du inte :)
    Jag hade glömt att det var ATP idag så jag fick rusa i superfart menj ag ska försöka komma ihåg det ikväll :)
  • Mrs girl
    Saraia skrev 2010-10-06 16:44:26 följande:
    nån som har 2011-års rosa vagn?? hur e den jmf m förra årets? ljusare?
    hej. jag väntar på en scooter i happy pink, antar att det e den du menar. har sett den i butik och den e mycket ljusare än förra året. kan lägga in en bild när jag fått den, hoppas på denna veckan då den e 4 veckor försenad.
    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Madebyday
    Madebyday skrev 2010-10-06 17:32:32 följande:
    Haha jaa mycket möjligt! Dagens mobiltelefoner borde nästan säljas med en introduktions-kurs för att man ska hitta alla funktioner

Jaa jag älskar pro bordeaux också och börjar bli otålig nu! Jag vill ha hem den så jag får provrulla vagnen med den på :D
    Oj, haha vi var och köpte vagnen i somras (begad så då måste man ju iofs passa på) och jag har BF i slutet av Januari. (Otålig AB - Kan inte vänta)
    Nu lyckades jag och bild ligger upp i bildtråden Skrattande
    Se och njut!!!
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-10-06 17:32:32 följande:

Hehe, precis så....gärna med biler också så man vet vilken knapp man ska trycka på och när :P
    Ja, jag hade också varit otålig om det inte vore för en klumpig kommentar av en bekant tidigare i graviditeten. Men nu är det så nära BF, så kanske tar vi hem dem i början på November, det är ju ganska snart ändå :)Okej, tack!
    Vart får man tag på genomskinligt regnskydd?
    Och passar dem på en CC?
    genomskinligt finns till sulkys men passar cc har testat. Från akta graco. Trodde aldrig de skulle passa men de gjorde de. Sen har ju teutonia genomskinliga men enligt mig jobbiga å ta av å på...
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-10-06 08:49:26 följande:

Vad jag förstått enligt tidigare diskussion om ELs regnskydd (det som ingår vid köp), så är dem inte så jätte motståndskraftiga till regn Rynkar på näsan

Jag vill ha tips på andra regnskydd som passar till en CityCross och som är av bättre motståndskraft än ELs original.
    OBS! Jag vet att detta diskuterats i tråden tidigare, men jag hittar inte tillbaka till sidan det skrevs på!!

Skulle också vara kanon om någon kunde lägga upp en bild (i Bildtråden) på sin EL med annat märkes regnskydd, samt ett omdöme om det regnskyddet.

Tacksam för hjälp!!!

Har ett Tulsa neonfärgat och det är lika värdelöst som emmaljungas eget i mitt tycke, däremot ÄLSKAR jag teutonia allväders skyddet som jag fick tips om här via. Vi har varit ute i störtregn och det har hållit tätt. Dessutom är den plastskärmen det bästa jag sett på länge! Supersmart!

Fick svar om mina teleskopfästen/justeringar idag... Alltså, jag avskyr den nya tjejen. Hon säger då klämkäckt att det skulle gå på 650 med reservdelar och reparation. Eftersom jag inte bor i sverige är det inte bara sådär att lämna in den för en dag eller två, så jag frågade om jag inte kunde få köpa bara delarna. Men de är ganska krångliga att montera svarar hon då.... och efter en paus... dessutom kan vi inte garantera att det blir bättre, hur gammal är din vagn?
    Det var det med vagnen som blev droppen, hon frågade det flera gånger förra gången jag ringde, kanske skriva upp det då?
  • Saraia
    Mrs girl skrev 2010-10-06 17:57:59 följande:
    hej. jag väntar på en scooter i happy pink, antar att det e den du menar. har sett den i butik och den e mycket ljusare än förra året. kan lägga in en bild när jag fått den, hoppas på denna veckan då den e 4 veckor försenad.
    JA! lägga gärna in i BT när du får den!!
    Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia
    Madebyday skrev 2010-10-06 18:03:10 följande:
    Nu lyckades jag och bild ligger upp i bildtråden Skrattande
    Se och njut!!!
    FIIN! Tack! vad kan man kalla den; typ lila-vinröd??!
    Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5