• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • momster
    stor grön drake skrev 2010-10-05 21:13:15 följande:
    funderar även över edgens footsack... Bytte till strike (orginal) klädseln igen, mest för att aquamarine sufletten känns som att det blåser igenom den. Men jag gillar den footsacken mycket mer, för den är fodrad och hög kan knäppas fast i sufletten, det kan inte strikens, det är bara en tunn sladdrig tygbit med en halvmåneformad kant som knappt ger något skydd alls. Såg en svart footsack på blocket ( www.blocket.se/orebro/Fodrat_vindskydd_spjals... ) tror ni den skulle passa på en edge? avskyr när de vill att man ska ringa, kostar skjortan att ringa härifrån, speciellt till mobil...
    Jag tycker det ser ut som min ofodrade fotsack jag har till emmaljuga edge så den borde ju passa men är inte säker.
    och om jag förstog de på butiken jag köpte min vagn på så har alla emmaljuga samma fotsack förutom ozonen.
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-10-06 08:49:26 följande:

Vad jag förstått enligt tidigare diskussion om ELs regnskydd (det som ingår vid köp), så är dem inte så jätte motståndskraftiga till regn Rynkar på näsan

Jag vill ha tips på andra regnskydd som passar till en CityCross och som är av bättre motståndskraft än ELs original.
    OBS! Jag vet att detta diskuterats i tråden tidigare, men jag hittar inte tillbaka till sidan det skrevs på!!

Skulle också vara kanon om någon kunde lägga upp en bild (i Bildtråden) på sin EL med annat märkes regnskydd, samt ett omdöme om det regnskyddet.

Tacksam för hjälp!!!

Tycker att de är bättre nu än förr men ananrs är brios mer plastig på insidan å bättre tycker jag iaf. Om man inte vill ha genomskinligt då.
  • Sandriks
    Madebyday skrev 2010-10-06 08:53:02 följande:
    Ja, det kanske skulle funka.
    Att jag nyss skaffat ny mobiltelefon (och fotade med den) och inte hunnit förstå mig på allt med den ännu, kanske kan ha sin lilla bakom liggande orsak Flört

Själv så kör jag alla delar till vagnen i Pro Bordeaux, älskar lila Skrattande
    Har både Citykorg, Quadrolift hemma redan. Vagnen hämtar vi ut när det börjar närma sig BF (21 Nov).
    Haha jaa mycket möjligt! Dagens mobiltelefoner borde nästan säljas med en introduktions-kurs för att man ska hitta alla funktioner

Jaa jag älskar pro bordeaux också och börjar bli otålig nu! Jag vill ha hem den så jag får provrulla vagnen med den på :D
    Oj, haha vi var och köpte vagnen i somras (begad så då måste man ju iofs passa på) och jag har BF i slutet av Januari. (Otålig AB - Kan inte vänta)
  • Eti

Har lite funderingar kring twin cangaroo. Om man köper en utan syskonpaket, kan man då använda sig av city korg och sufflet från city crossens sittdel på cangaroon, eller måste man ha några speciella fästen som följer med syskonpaketet?

• Silverhaj76
    stor grön drake skrev 2010-10-05 21:13:15 följande:
    funderar även över edgens footsack... Bytte till strike (orginal) klädseln igen, mest för att aquamarine sufletten känns som att det blåser igenom den. Men jag gillar den footsacken mycket mer, för den är fodrad och hög kan knäppas fast i sufletten, det kan inte strikens, det är bara en tunn sladdrig tygbit med en halvmåneformad kant som knappt ger något skydd alls. Såg en svart footsack på blocket ( www.blocket.se/orebro/Fodrat_vindskydd_spjals... ) tror ni den skulle passa på en edge? avskyr när de vill att man ska ringa, kostar skjortan att ringa härifrån, speciellt till mobil...
    Jag är nästan säker på att fotsacken passar endast till Scooter, har själv testat till en classic, men den är för kort och smal. Fotsacken som passar till city cross och med fördel till andra modeller har dragkedjor längst ner på båda sidor.
  • Lattjo
    Madebyday skrev 2010-10-06 08:49:26 följande:

Vad jag förstått enligt tidigare diskussion om ELs regnskydd (det som ingår vid köp), så är dem inte så jätte motståndskraftiga till regn Rynkar på näsan

Jag vill ha tips på andra regnskydd som passar till en CityCross och som är av bättre motståndskraft än ELs original.
    OBS! Jag vet att detta diskuterats i tråden tidigare, men jag hittar inte tillbaka till sidan det skrevs på!!

Skulle också vara kanon om någon kunde lägga upp en bild (i Bildtråden) på sin EL med annat märkes regnskydd, samt ett omdöme om det regnskyddet.

Tacksam för hjälp!!!

Jag har ett Tulsa regnskydd till vagnen. Det sitter jättebra på vagnen tycker jag. Kostade väl 249,- eller något sånt. Bild kan jag ta sen, har inte riktigt tid just nu men när jag hämtar sonen i plugget kan jag dra på det och fota :)
  • mammaveronica77
    Eti skrev 2010-10-06 11:55:42 följande:
    Har lite funderingar kring twin cangaroo. Om man köper en utan syskonpaket, kan man då använda sig av city korg och sufflet från city crossens sittdel på cangaroon, eller måste man ha några speciella fästen som följer med syskonpaketet?
    vet inte om citykorgen passar, men då jag funderade på twin cangaroo så sålde de fortfarande syskonkit och då var det en annan korg till...
  • Saraia

nån som har 2011-års rosa vagn?? hur e den jmf m förra årets? ljusare?

Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia
    Madebyday skrev 2010-10-05 07:51:35 följande:
    Jag lägger in en bild på Pro Bordeaux i bildtråden :)
    gick det inte att få in ngn bild??
    Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Silverhaj76
    mammaveronica77 skrev 2010-10-06 16:11:57 följande:
    vet inte om citykorgen passar, men då jag funderade på twin cangaroo så sålde de fortfarande syskonkit och då var det en annan korg till...
    Twin cangaroos citykorg är smalare än enkelvagnens och passar inte till syskonvagnen, om det var så du menade?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5