• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mrs girl
    Saraia skrev 2010-10-06 16:44:26 följande:
    nån som har 2011-års rosa vagn?? hur e den jmf m förra årets? ljusare?
    har laggt i den i bildtråden
    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Fru T

Nu har äntligen myn nya suflett till scootern kommit dom sa i oktober men ja va beredd på längre tid eftersom alla klagar på att allt tar sån tid hela tiden..

Så mig finns det bara + ifrån

Får se, förhoppningsvis ska vi en tripp till norrköping där den finns på torsdag så får hämta den då... Hoppas nu bara att den nya inte är fel på med!

Dessutom har dottern fått en "dagisvagn" med så ja slipper ha den fina vagnen stående på dagis i ur å skur hela dagarna...

Fick en Brio race av en vän då hennes son fyller 4 idag och inte behöver den mer.. Visst syns det att den är ca 3 år gammal å lite rostig här å där, men dottern sover kalasbra i den å framför allt, den va GRATIS. jag vet dessutom vad den vart med om tidigare då det är en och samma person som ägt den hela tiden å jag känner henne...

• Mrs girl
    Uliise skrev 2010-10-09 00:41:44 följande:
    Mrs girl: Jättefin scooter! Kul med färg!
    tack, är jättenöjd med den
    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • agustina

Hej!
    Hoppar in i eran tråd, då jag är smått barnvagnstokig, iallafall enligt min man!Obestämd
    Har varit in och tittat till eran tråd ibland och väldigt intressant läsning.

Har själv 3 vagnar stående i hallen just nu, 1 Emmaljunga tvillingvagn, 1 Akta graco Mosaic och 1 Emmaljunga Nitro Blac croc. Har även gömt 1 Softy i klädkammarenSkrattande.

Väntar just nu på min City cross i Limited Edition Golden CheckDrömmer, men läste att ni inte var så förtjust i den.

Har 4 barn, som jag har haft sammanlagt 37 vagnar till (tror jag att jag räknade till), då min man har tvingat mig att skriva en lista på alla.
    Ska tilläggas att min minsta bara 3 1/2 månad gammal.

Sen ska man ju inte börja räkna tillbehör till dessa som skötväskor osv ........

• Mymemlan
    agustina skrev 2010-10-10 07:36:57 följande:
    Hej!
    Hoppar in i eran tråd, då jag är smått barnvagnstokig, iallafall enligt min man!Obestämd

Har själv 3 vagnar stående i hallen just nu, 1 Emmaljunga tvillingvagn, 1 Akta graco Mosaic och 1 Emmaljunga Nitro Blac croc. Har även gömt 1 Softy i klädkammarenSkrattande.

Väntar just nu på min City cross i Limited Edition Golden CheckDrömmer, men läste att ni inte var så förtjust i den.

Har 4 barn, som jag har haft sammanlagt 37 vagnar till (tror jag att jag räknade till), då min man har tvingat mig att skriva en lista på alla.

Sen ska man ju inte börja räkna tillbehör till dessa som skötväskor osv ........
    Oj vad många vagnar! Det ska jag nog visa för min sambo om han tkr jag tjatar om byte ofta ;)
  • TinkyWinky
    Hej!

hur gammal är din äldsta? är lättare o räkna hur måpnga år du hållt på ? :) Sj har ja haft 9 vagnar på 15 månader :))
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Saraia
    Mrs girl skrev 2010-10-08 21:30:16 följande:
    har laggt i den i bildtråden
    Jättefin!!
    Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • FridaLee
    Hej!

Härligt med en till som har haft många vagnar, jag är uppe i 36 st med 3 barn och väntar vårat 4:e barn så nu blir det iaf minst 2 vagnar till Tycker nog att golden check är fin har inte sett den irl men på bilderna ser den fin ut.
  • Noiis
    Hej!

Jag tycker att golden check e tok snygg! Vad ligger dom i pris om man jämför med andra vagnar? är riktigt sugen på att köpa en scooter och sälja min beiga!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5