• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • lilla snöflingan
    TildePetra skrev 2010-11-30 21:21:00 följande:
    Joinar er här då jag idag blev ägare till en Nitro City -11... :)

Är det någon som vet hur gammal en Citykorg kan vara för att den ska passa på min vagn? Passar en 05:a?

Precis som man redan svarat så passar alla citykorgar på nitron, men city korgen fanns inte 05, så det måste vara en 06:a i sådana fall.
  • Alisa
    Alisa skrev 2010-11-30 16:37:47 följande:
    Hej!

Jag funderar på att köpa en begagnad CC i vinter då jag nu kör en vagn med svängbara framhjul vilket jag av erfarenhet förra vintern inte var nöjd med. Någon som vet om vikten och måtten om man jämför en 2010 med en 2007?
    Läste någonstans att den 2007 vägde ca 14 kilo.

Och är det ett smart val? 2007 ser inte allför olik de som finns nu (tittar ffa på hjulen), eller är det bättre med en nyare? Vill inte lägga ut alltför mycket pengar ..
    Nu har jag fåt  napp  =)  En CC som enligt säljaren är välvårdad och alltid förvarad inomhus säljes för 2000kr.
    Jag hoppas att den är i tillräckligt bra skick! Blir lite fundersam eftersom priset är satt så lågt..
  • Uliise
    Alisa skrev 2010-12-01 09:15:49 följande:
    Nu har jag fåt  napp  =)  En CC som enligt säljaren är välvårdad och alltid förvarad inomhus säljes för 2000kr.
    Jag hoppas att den är i tillräckligt bra skick! Blir lite fundersam eftersom priset är satt så lågt..
    Det låter som ett bra pris, jag köpte min fina för 1500 - mer än runt 2000 ska de inte kosta om de är några år!
    Majken 100421
  • Oleanna
    stor grön drake skrev 2010-11-30 21:38:00 följande:
    Oleanna skrev 2010-11-30 06:52:41 följande:
    Hej 
    jag undrar vad för fotsack men får till edgen..fick den igår och det var enbart en tunt sommmartyg??
    Det var inte det de visade i affären. 
    På edgen är det tyvärr bara tunt sladdertyg i footsacken, känns väldigt billigt tycker jag, med tanke på att den ska vara deras "bästa" vagn... Jag fodrade min med fibervadd och funktionstyg, men skulle vi ha köpt en ny vet jag inte om jag hade brytt mig.
    Jag tycker du ska gå tillbaka och klaga, för har de visat dig den andra footsacken (den som passar CC och nitro) så är det falsk marknadsföring om de sagt att det är samma på degen.

Jag gick tbx och klagade och de satt att det blivit något fel för att degen inte alls har tjock fotsack och jag frågade om det gick att beställa så sa de att den fotsacken är till nitro och inte går att få till edge.
    De sa att det skulle räcka med åkpåse och den fotsacken..grejen är ju att vi har en limiter edition som försvinner nu till jul så jag vill ju veta om jag måste beställa den. 
  • Uliise

Men fotsacken som passar till City cross/Nitro/Cerox/Ozone ska väl passa till Edgen också? Det är väl bara så "att de inte hör ihop enligt emmaljunga"?

Oleanna: Be att få prova i affären om de funkar ihop, beställ sedan en separat!

Majken 100421
  • Oleanna
    Uliise skrev 2010-12-01 11:50:34 följande:
    Men fotsacken som passar till City cross/Nitro/Cerox/Ozone ska väl passa till Edgen också? Det är väl bara så "att de inte hör ihop enligt emmaljunga"?

Oleanna: Be att få prova i affären om de funkar ihop, beställ sedan en separat!
    PÅ emmaljunga sa de att jag bör prova dem..och de tyckte att det var underligt att affären sa som de gjorde.
  • eec82

Å idag hämtade jag ut min fina nitro pp black/blue är så nöjd. En lift med i de nya "fluff" tyget som e ljust å inte lika fluffigt. haha svårt att beskriva. HAr monterat på syskonsitsen å Emil verkar tycka om att åka där i, iaf den lilla testrundan han fick nu.

Nu längtar jag tll måndag då bebisen kommer. =)

• stor grön drake
    Oleanna skrev 2010-12-01 11:20:20 följande:
    Jag gick tbx och klagade och de satt att det blivit något fel för att degen inte alls har tjock fotsack och jag frågade om det gick att beställa så sa de att den fotsacken är till nitro och inte går att få till edge.
    De sa att det skulle räcka med åkpåse och den fotsacken..grejen är ju att vi har en limiter edition som försvinner nu till jul så jag vill ju veta om jag måste beställa den. 
    men beställ en till en nitro då det är samma sittdel på nitro/CC/monial/edge
    Jag hade gärna velat ha en CC footsack till min edge, strike har supersnygg footsack (tycker jag), istället för den enfärgat svarta som följde med.
    Visst kanske det räcker med tunn + åkpåse, men om man bara vill ha vindskydd och inte värme är den endå värdelös då det blåser igenom den
  • Salamina
    eec82 skrev 2010-12-01 14:30:12 följande:
    Å idag hämtade jag ut min fina nitro pp black/blue är så nöjd. En lift med i de nya "fluff" tyget som e ljust å inte lika fluffigt. haha svårt att beskriva. HAr monterat på syskonsitsen å Emil verkar tycka om att åka där i, iaf den lilla testrundan han fick nu.

Nu längtar jag tll måndag då bebisen kommer. =)
    Var och inhandlade syskonsits till min CityCross Prolime-09 på babyproffsen igår. Min bebis är dock inte beräknad förrän i mitten på Januari, men känns bra att vara förberedd .Sibelle verkar också tycka att det är kul i syskonsitsen :), har även testat med henne i vagnen bakom sitsen.

Jag tycker att det blir trångt och bökigt att få i Quadroliften  med sitsen på, och jag har iof inte heller behov av alla dess funktioner, så jag har beställt en vanlig mjuklift i annat märke istället. Gjorde misstaget att köpa en äldre Emmaljunga mjuklift på blocket.
    Den var alldeles för stor. Sibelle som är 20 månader ligger raklång i den och har det rymligt :)
    Så just nu har hon den och leker i . Hon tycker det är jättekul att bli buren i liften :)
    Mamma till Sibelle 090316, en ny liten krabat på väg med BF 110117
  • eec82
    Salamina skrev 2010-12-01 16:51:15 följande:
    Var och inhandlade syskonsits till min CityCross Prolime-09 på babyproffsen igår. Min bebis är dock inte beräknad förrän i mitten på Januari, men känns bra att vara förberedd .Sibelle verkar också tycka att det är kul i syskonsitsen :), har även testat med henne i vagnen bakom sitsen.

Jag tycker att det blir trångt och bökigt att få i Quadroliften  med sitsen på, och jag har iof inte heller behov av alla dess funktioner, så jag har beställt en vanlig mjuklift i annat märke istället. Gjorde misstaget att köpa en äldre Emmaljunga mjuklift på blocket.
    Den var alldeles för stor. Sibelle som är 20 månader ligger raklång i den och har det rymligt :)
    Så just nu har hon den och leker i . Hon tycker det är jättekul att bli buren i liften :)
    jag kommer inte behöva lyfta i å ur liften så den blir super för mig. Har en city korg jag kommer använda då vi inte behöver syskondelen. =)  Sen ville jag ha samma färg osv ifall/när man ska sälja den vidare.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5