• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • TildePetra

Håller med eec82 i det hon skriver. För oss är det ovärderligt med rörliga framhjul, men för någon som har en annan livstil och bor annorlunda kanske det är bättre med fasta hjul. Jag har plöjt igenom en hel drös vagnar och köpte i tisdags en nitro och är supernöjd, thats a first...

• FridaLee

Vi kommer köpa city cross för vi har redan en vagn med rörliga hjul som komme rligga i bilen. Så får cc vara promenad vagn hemma här på landet. Gillar nitro också för den är så smidig att köra.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    svea87 skrev 2010-12-02 20:39:02 följande:
    Hej igen. Måste bara fråga er som har eller har haft Emmaljunga nitro city är ni nöjda? Är den helt omöjlig på vintern eller går den att köra i snön? Jag har lite beslutsångest mellan Citycross och nitron. Hade ju citycross till sonen och va supernöjd men det e ju skönt med rörliga hjul. :S
    Jag valde mellan cc och nitro med. Köpte cc men när våren kom blev det en nitro med Har nitron vår/sommar/höst och  cc påvintern. Har varit ute med nitron i snön också och man kommer fram men visst är cc lättare då.
    Hur bor du? Blir det mkt stan? skogspromenader? Hur bor ni?
  • Hulda09

Är sååå sugen på en EL Nitro, men har ju precis köpt en annan Scooter. Hade en CC tidigare o saknar sittdelen nåt så grymt.
    Hittade en 09:a ProForest idag som jag är lite sugen på, ska bara sälja in idéen hos sambon
    Gillar inte att det är så trångt i Scootern att det blir för trångt med åkpåse också *mutter mutter*
    Dessa I-landsproblem

Nu till min undran (anledningen till inlägget) går det att göra om Quadroliften till åkpåse? Får en nätt 1½åring plats bra i den i så fall?

• Madebyday
    Hulda09 skrev 2010-12-03 22:07:56 följande:
    Är sååå sugen på en EL Nitro, men har ju precis köpt en annan Scooter. Hade en CC tidigare o saknar sittdelen nåt så grymt.
    Hittade en 09:a ProForest idag som jag är lite sugen på, ska bara sälja in idéen hos sambon
    Gillar inte att det är så trångt i Scootern att det blir för trångt med åkpåse också *mutter mutter*
    Dessa I-landsproblem

Nu till min undran (anledningen till inlägget) går det att göra om Quadroliften till åkpåse? Får en nätt 1½åring plats bra i den i så fall?
    Just nu kommer jag visst inte in på manualen för Q-liften på EL hemsida.
    Men här: http://www.emmaljunga.com/se/Kundservice/Manualer-134.html är det bara att klicka på Quadrolift så ska du se att du fixar den till en åkpåse :)
    MadeByDay - gått över tiden och får en December bebis- www.threetobecome.blogspot.com
  • Zelmilainen
    Hulda09 skrev 2010-12-03 22:07:56 följande:
    Dessa I-landsproblem

quadroliften är cocoon, lift, åkpåse och sittdyna i ett. därav namnet
    nehepp...
  • Hulda09

Åh tackar för så snabbt svar Då ska jag som sagt ta o sälja idéen till sambon min o se hur det blir. Mailade o frågade om den finns kvar o den går att pruta på

• Zelmilainen
    Hulda09 skrev 2010-12-03 22:22:50 följande:
    Åh tackar för så snabbt svar Då ska jag som sagt ta o sälja idéen till sambon min o se hur det blir. Mailade o frågade om den finns kvar o den går att pruta på
    vad skulle de har för den? vad ingick?
    nehepp...
  • Hulda09

Den var utlagd för 3900:- är Nitro med sittdel, fotsack o Quadroliften
    Vet inte om det är ett ok pris? Den har legat ute en månad

• Zelmilainen

om den legat ute en månad borde man kunna pruta... *L* nån annan i tråden kanske kan uttala sig om priset, jag köper ej beg själv (har inga barn än, men är vagngalen) när det gäller vagn.

nehepp...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5