• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • TildePetra

Ahhha! Måste prova med ryggstödet uppe om den går in rakt in i vår bil också. Skulle vara smidigt... Tack!

• svea87

Hej igen. Måste bara fråga er som har eller har haft Emmaljunga nitro city är ni nöjda? Är den helt omöjlig på vintern eller går den att köra i snön? Jag har lite beslutsångest mellan Citycross och nitron. Hade ju citycross till sonen och va supernöjd men det e ju skönt med rörliga hjul. :S

• t0va
    tickelina skrev 2010-12-02 19:40:27 följande:
    Vi ska nog vara ute en del...
    Bor i Sthlm, är väl en 15-18 minus när dte är som kallast.
    Ungen (nyfödd) ska ha en flecceoverall & sitta i en åkpåse.

Ja den är supermysig, kostar 1400!
    Ja då skulle jag nog satsa på en varm och gosig påse, det är ju inte direkt så att barnet ska upp och gå var 3:e minut då heller. Är samma väder som här och i början av vintern så körde vi med fleeceoverall och sen ner i quadroliften med lammskinn under och en filt över. 

Speciellt då ni ska ut enhel del så är det lättare att knäppa upp lite än att ha en tjock overallt och flera filtar och reglera värmen med. 
  • Sandriks
    TildePetra skrev 2010-12-02 20:27:14 följande:
    Ahhha! Måste prova med ryggstödet uppe om den går in rakt in i vår bil också. Skulle vara smidigt... Tack!
    Instämmer i ditt Ahhhhaa! Har aldrig slagit mig att pröva med ryggstödet uppe, men nu ska här stuvas
  • tickelina
    t0va skrev 2010-12-02 20:41:53 följande:
    Ja då skulle jag nog satsa på en varm och gosig påse, det är ju inte direkt så att barnet ska upp och gå var 3:e minut då heller. Är samma väder som här och i början av vintern så körde vi med fleeceoverall och sen ner i quadroliften med lammskinn under och en filt över. 

Speciellt då ni ska ut enhel del så är det lättare att knäppa upp lite än att ha en tjock overallt och flera filtar och reglera värmen med. 
    Jo men det jag tänkte... kan ju knäppa upp den översta delen & lägga åt sidan om det blir för varmt. Och då bara ha en filt istället. Så finns värmen kvar underifrån iaf.
  • svea87

Ingen som kan svara på mina frågor om nitron?

• Madebyday
    svea87 skrev 2010-12-03 09:57:17 följande:
    Ingen som kan svara på mina frågor om nitron?
    Jag valde länge mellan CC och Nitro.
    Men det slutade med en CC, då jag vet att den kommer jag INTE bli besviken på.
    Visst, den är inte lika smidig i butiker som Nitron, men då bebis skulle komma i November (fortfarande inte kikat ut) kom jag tillslut fram till att det fick bli CCn ändå, då den är lättare att ta sig fram i snön med och att jag upplevde att sittdelen hamnar något högre upp än på Nitron (jag är 175 cm lång).
    Har å andra sidan inte hört så många klaga på att Nitron inte tar sig fram i snön, men med fasta större hjul tar man sig lätt fram överallt.
    Sen har vi varukorgen på Nitron som verkar vara svåråtkomlig när du har sittdelen vänd mot dig, medans CC varukorgen hänger längre ner, och KAN i vissa fall upplevas som för låg, ev, at snö kan komma in i den.

Det är väl dem för- och nackdelar som jag kan dela med mig av.
    Lycka till i ditt val!
    MadeByDay - gått över tiden och får en December bebis- www.threetobecome.blogspot.com
  • svea87

Tack för svar:D Det e så jag tänkt jag hade ju CC till sonen och va super nöjd! Jag upplevde också att nitron va så lågt ner. Jag har tänkt och det blir nog en CC eftersom jag promenerar till förskolan så vill jag ha bra hjul till nästa vinter när jag ska gå till förskolan med sonen : )
    Nej det blir en CC!!

• Madebyday
    svea87 skrev 2010-12-03 11:38:38 följande:
    Tack för svar:D Det e så jag tänkt jag hade ju CC till sonen och va super nöjd! Jag upplevde också att nitron va så lågt ner. Jag har tänkt och det blir nog en CC eftersom jag promenerar till förskolan så vill jag ha bra hjul till nästa vinter när jag ska gå till förskolan med sonen : )
    Nej det blir en CC!!
    Ja, dessutom harvi en del kompisar som lite mer lantligt.
    Och lite därför också som det blev en CC, vill inte känna oss begränsade att kunna ta en promenad när man är borta.
    Du kommer inte bli missnöjd!

Men visst, jag går fortfarande och dregglar lite på alla Nitros man ser på stan, men jag kommer inte byta bort min CC på ett bra tag :)
    MadeByDay - gått över tiden och får en December bebis- www.threetobecome.blogspot.com
  • eec82
    svea87 skrev 2010-12-03 11:38:38 följande:
    Nej det blir en CC!!
    jag älskar min nirto, hade en till sonen då han föddes å har nu skaffat en til kommande bebisen som kommer på måndag. =)  Tycker inte den e så jobbig i snön, el jo om de är 10 ds mysnö som de inte plogat bort. Men de är de sällan där jag e. Själv resonerar jag att klarar jasg den kosta vintern e de värt allt med rörliga gramhjul för mig då snön smält bort. Hatar att inte ha rörliga framhjul, testade att låna hem ett cc chassi från jobbet å testade. Men jag bor rätt nåra city å åker buss å så var dag, så ville ha en smidig vagn.

Så beror ju på behovet ditt, hur du bor å tänker använda den.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5