• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    LyckligFru skrev 2010-12-19 20:05:40 följande:
    Kan nu titulera mig Emmaljunga ägare och är väldans nöjd :) en edge duo med sport chassi i färgen offroad red :)
    Åh, den färgen är underbar!
    Majken 100421
  • Nomen

En scooterfråga: någon som vet om man kan sätta tygvarukorgen från scooter 2.0 på den "gamla" modellen (2009 års modell)?

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Fru T
    Nomen skrev 2010-12-20 20:05:28 följande:
    En scooterfråga: någon som vet om man kan sätta tygvarukorgen från scooter 2.0 på den "gamla" modellen (2009 års modell)?
    finns ju inga fästen för den men om du är något händig så borde ju det gå att fixas
  • Beccih

Hej.

Min syster har en edge, handtaget har börjat glappa lite..
    vet någon vad ett nytt stativ kostar?
    fungerar sittdelen från edge på ett nitro/ozone statisv? (kanske inte då det är smalare?)
    Om, prisuppgift på sådant stativ?

Precis fått hem min ozone med liggkorg.. foto i bildtråden kommer

• Golden Robot

Hejsan,

Nu har vi tagit hem vår Emmaljunga Ozone City i offroad. Fick tag på en ny från förra året, eftersom vi gillade offroad-färgen :) Gillar den bara mer och mer; i butiken såg den brun ut, i vår hall såg den ibland grön ut och ibland grå. Supernöjd!

Nu kommer jag med mina begagnatfrågor igen eftersom jag vill hitta en extravagn med fyra fasta hjul, men där jag även kan använda den "vanliga" sitsen med vårt Ozone-chassit (och vice versa). Nu har jag fått klart för mig att det går alldeles utmärkt att kombinera med City Cross-grejerna (barnvagnsbitiksäljaren var lite impad över att jag funderat så långt - tack alla som svarat på mina frågor för det). Nu har jag dock fått span på en Emmaljunga Crossway - från -04 tror jag för den verkar ha luftdäck - som verkar vara i riktigt schysst skick. Den var ju föregångare till City Cross, och har faktiskt easy-fix-fästen, så jag undrar om nån vet om även dessa passar i storlek mellan Ozone-chassit och Crossway-chassit - liksom mellan City Cross- och Ozone-chassit...? Just de där Mondial och de är ju tydligen lite större, så de ska visst inte passa även om det är easy-fix.

Nån som vet om Crossway är kompatibelt med Ozone-/Nitro på så sätt som jag försöker beskriva..?

Tack på förhand :)

• t0va
    Beccih skrev 2010-12-21 13:22:47 följande:
    Hej.

Min syster har en edge, handtaget har börjat glappa lite..
    vet någon vad ett nytt stativ kostar?
    fungerar sittdelen från edge på ett nitro/ozone statisv? (kanske inte då det är smalare?)
    Om, prisuppgift på sådant stativ?

Precis fått hem min ozone med liggkorg.. foto i bildtråden kommer
    Ja vad jag har förstått så ska det fungera att byta över till alla vagnar som har easy fix. Kanske tom. är så att sittdelen från edge är samma som på nitro, ser så ut på bilderna. 

Vad blev det för färg på din vagn?  
  • Beccih

ok.
    ja jag har också hört det för liggkorgen fungar väl på alla vagnar med det fästet..
    På citykorgen blev det PP Navy/White och på sittdelen PP Black/Red.
    Är riktigt nöjd.. och oj va lättkörd (iaf inomhus)

Nu väntar jag bara på bebisen.. 100 dagar kvar...

Någon som har koll på pris för nya shassin? Kanske får gå in på min barnvagnsbutik och höra med dem.. hittade inget på emmaljungas hemsida.

God jul allesammans!

• Golden Robot

Oj, och här sitter jag och tror att det är de "mindre" vagnarna som man kan byta emellan bara, även om det finns easy-fix..?

Med "mindre" menar jag typ Nitro, Ozone, City Cross och Classic Sport - och eventuellt Crossway vilket jag hoppas-hoppas :P Nån som vet det?

• Beccih

Jag vet alltså inte om det fungerar med även de "större" vagnarna.. det kan mycket väl vara som du tror att det bara är de "mindre".
    Men Classic Sports sittdel.. är inte det samma som egde?

Får helt enkelt testa min citykorg på systerns egde stativ

• Golden Robot
    Beccih: Jaaaa, gör det :) Berätta sen, för jag letar ju själv beganat för att kunna använda "vanliga" sittdelen på vårt Nitro-/ozone-chassi, och det enda jag vet säkert är att City Cross och Nitro/Ozone är fullt kompatibla åt båda hållen. Skulle vara kul att kunna vidga sökområdet :P
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5