Inlägg från: lelodi |Visa alla inlägg
  • lelodi
    FemE skrev 2012-07-17 17:48:40 följande:
    Bor för långt ifrån.. =/
    Asch då....
  • lelodi
    denimbee skrev 2012-07-27 12:51:58 följande:
    Klädseln är löstagbar på sittdelen, och antar att man borde kunna få tag på ett nytt tyg, kolla med barnenshus eller babyproffsen alt emmaljungas Kundservice
    En ny suflett kostar dryga 2000 kr. När jag frågat om att köpa enskilda sker som sittdel, suflett osv så är det så förbaskat dyrt!
  • lelodi
    Karo Lina skrev 2012-08-01 15:36:06 följande:
    Hej Hej!
    Köpte min första Emmaljunga igår, en beg Duo Edge med sportchassi. Är supernöjd förrutom att jag tycker hela chassit lutar mot mig när jag kör, skulle vilja att det var mer upprätt. Sonen lutar ju ner mot fötterna. Ska det vara så eller kan man justera detta på något sätt? 
    Öh, det verkar konstigt.... Nu har jag iofs inte sport chassit, men... Prova att ställa om fjädringen och se om det blir nån skillnad (den går väl att justera på sport chassit?). Annars skulle jag tro att den är defekt på nåt vis, men nån annan kanske vet bättre!
  • lelodi

Hej experter!
    Vi funderar på att byta vår Edge till nåt som funkar bättre i stan nu när sonen blivit större. Vi har tittat både på Nitro och på Scooter S. Scootern är ju väldigt bra prismässigt! Men vilka är nackdelarna förutom att barnet inte sitter mot den som kör? 
    Det jag älskat med Edgen är gunget och stabiliteten samtidigt! 
    Tacksam för svar  

• lelodi

Oh, nu börjar det bli intressant! HELST skulle jag bara vilja ha ett Duo S chassi och behålla vår Edge ju!!

• lelodi
    yodi skrev 2012-10-30 14:08:14 följande:
    har bara provkört det nya edge chassit i affären men jag blev inte heller alltför förtjust i det nya handtaget, det kändes så plastigt och hårt på något viss
    Japp, det tyckte jag också. Riktigt besviken faktiskt
  • lelodi

Hjälp!
    Har sålt Edgens ligg och sittdel för att komplettera traktorchassit med en Nitro med sittdel. Men nu har jag fått ett erbjudande på en sprillans Ozone inkl footsack för 3100 kr, kändes som ett bra pris!

Jag vill ha input på Ozones sittdel jämfört med Nitrons. Sonen är 10 månader och sover i vagnen ibland.

Tack på förhand! 

• lelodi
    UllTussen skrev 2012-11-15 19:46:56 följande:
    Den stora skillnaden är ju att den inte går att få platt i ryggen, Ozone-sittdelen alltså. Har ingen erfarenhet av den dock.
    Nej eller hur? Den är som Bugaboos sittdel typ? Som en skål och så fäller man hela liksom?
  • lelodi

Hur funkar sufletten när man har fullt liggläge undrar jag också... Den ser så liten ut :). Jag gillar med Nitron att man kan dra fram den så långt, det är därför vi inte vill ha en scooter.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5