Inlägg från: lelodi |Visa alla inlägg
  • lelodi

Emmaljunga tråd, Vol 5

jossansthlm skrev 2012-11-15 19:43:25 följande:
    Oj billigt!
    Javisst! Ny i kartong från butik!
  • lelodi

Hm, tåla att funderas på. Vilken hade ni valt?

• lelodi
    TaSe skrev 2012-11-18 14:38:13 följande:
    Kan ni hjälpa mej?
    Jag har en äldre duo edge, en 04 eller 05, med sportchassi. Nu till mitt problem. Vagnen "ska" vara komplett, men jag får inte till någon del till att lägga över liggdelen. Alltså den delen som är vindskydd och som man fäster i suffletten.
    Det jag har är en footsack till sittdelen och en åkpåse med dragkedja så man kan använda den som dyna. Jag trodde att det var den delen av åkpåsen som skulle användas, men det stämmer inte med knapparna till suffletten.
    Är jag dum eller saknar jag en del?
    Det låter som att den saknas..

HOHOHO; själv har jag fyndat idag!! Det blev inte den sprillans nya Ozonen för 3100 inkl footsack. Färgen föll inte min man i smaken. Men det blev en Ozone -11, Forest green med matchande footsack, skötväska och Bozz handmuff.  Den är sååå fin, ser knappt använd ut. Kalaset gick på 2500 kr, men det kändes verkligen som ett fynd! Hurra!
  • lelodi
    UllTussen skrev 2012-11-18 21:52:50 följande:
    Okej, och det kan man göra med begagnade vagnar med?
    Vore ju bra om någon kikade på den känner vi 
    Japp, vi lämnade in vår 09 i somras på Babyproffsen, inga problem.
  • lelodi
    Egget13 skrev 2012-12-06 00:51:54 följande:
    Apropå vinterhjul.. idag beställde jag en Edge duo med duo s chassit, undrar om det finns vinterhjul till den också IFALL det skulle behövas? Nån som vet? Jag glömde fråga i affären...

Tog färgen Demin Black, nån som har den? Är den lätt att hålla ren? Ville egentligen ha en PP Black/ blue men den fanns inte längre :(

Beställde även tillhörande bäddset, åkpåse, skötväska och på köpet fick jag en extra madrass (köpte ett paket) och britax bilbarnstol.
    Ooooh, du kommer bli så nöjd med babyskyddet som kan fästas på chassit!
    Det bästa vi köpt, använde det hur mycket som helst när sonen var liten. Så skönt att slippa kånka runt på babyskyddet, bara att klicka på och köra
  • lelodi

Jag sålde min Edge ligg och sittdel från 2009 för 1200 kr. den gick iväg på 2 dagar tror jag . Finns garanterat en marknad för det!

(Chassit sparade vi som landet-chassi till en Ozone -10 som vi fyndade i nyskick för 2500 kr) 
    Mycket nöjd! 

• lelodi

Är inte Monkeyns sitt och liggdelar smalare så att de inte passar på de andra chassina?

• lelodi

Jag har använt både Nitrons och Ozones sittdel och Ozonen är markant lättare och jag gillar den bättre. I de gamla fanns inte myggnät i suffletten, men det finns nu i -13 kollektionen. 

• lelodi

Tror många som har tex en Edge gärna skulle vilja ha ett Nitro/Ozonechassi att byta med! Sen vad man kan få för det.... 2000 kr kanske?

• lelodi
    AnnC skrev 2013-02-08 14:41:36 följande:
    Tack för svaret!
    Efter att jag tittat närmare nu så inser jag att man kan få tag i city jet billigt och att den sittdelen passar på nitton. Någon som har erfarenhet? Sitter sittdelen bra? Läste att den kunde vicka/glappa lite på city jet chassit, gör den det på nitro också? Någon skillnad på årsmodeller på sittdelen?
    Jag är inte helt säker på City Jet men har för mig att det är Ozone- sittdel? Skillnaden var väl att själva chassit såg annorlunda ut med dubble småhjul fram tex. Vet att just det där myggnätet är nytt på årets Ozone, så det fanns säkert inte på City Jet heller.
  • lelodi
    Bräckehäxan skrev 2013-02-13 18:54:18 följande:
    Skulle vilja ha lite råd av er med erfarenhet av edge. Vilket chassi är att föredra om jag nu ska försöka hitta en begagnad?
    Maken gillar sportchassit pga utseende, men visst är det mycket tyngre och bredare...? Några övriga synpunkter?
    Vi har inte tänkt använda edgechassit till vardags, utan ha det som extra och jag gissar att det används under våra korta snöperioder eller så. Men ändå, vilket är bäst?
    Sport-chassit är gigantiskt tycker jag. Har själv Classic chassi, det är smalast och har varukorg i metall som jag tycker är bättre än de i tyg. Men smaken är ju som bekant som baken
  • lelodi
    Nitrogen skrev 2013-03-18 08:10:40 följande:

Ok men supreme ser inte ut som en kista iaf, tycker citykorgen gör det eftersom att den är smalare nere vid fötterna. Hur är mondail liggdelen då?
    Mondial och Edge liggdel har samma mått och funktioner. Den största och bästa liggdelen enligt mig.
    Det är helt onödigt att köpa Citykorg alls, oavsett Supreme eller "vanlig". Citykorg köper man till de vagnar som normalt säljs som sittvagnar, dvs Nitro, City Cross, Ozone.
    Mondial och Edge är ju Duovagnar där du får med både sitt och liggdel. Åk till en affär och titta är mitt råd
  • lelodi
    Nitrogen skrev 2013-03-18 12:54:05 följande:
    Jag måste varit fruktansvärt otydlig i mitt inlägg, jag är barnvagnsnörd! Jag vet hur vagnarna är uppbyggda, jag vet att måtten är dom samma på supreme och vanlig men den vanliga smalnar av lite nere vid fötterna så den liknar en likkista vilket jag inte gillar. Hur är mondail liggdelen då? Är den smalare nertill som citykorg? Jag är i barnvagnsbutiken ofta så jag får väl fråga där istället.

Hur som helst är det någon som har swivelhjul-chassit? Skulle vilja veta hur det fungerar ute? Framförallt i snön då vi säkert får en vinterbebis.
    Mondial/Edge liggdelarna smalnar inte av på samma sätt som Citykorgarna. 
    Jag har inte själv Duo S chassi, så hur de hjulen funkar i snö vet jag inte. De är ju lite större än de på Nitro/Ozone så de kanske funkar bättre. Nitro/Ozone är kassa på snö, men det finns vinterhjul att montera på. 
  • lelodi

Här ser du skillnaden mellan dem!

CITYKORG

MONDIAL/EDGE

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5