• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mymemlan

Hörrni jag är ute efter lite råd. I mitten på maj ska vi åka utomlands till bulgarien på en all inclusiveresa (kommer äta alla måltider där, men ändå behöver en bra vagn så man kan fara runt och titta på allt ju) och jag tänkte ta med mig min scooter från 05, den kostade mig 200 kr och den har ju rätt bra liggläge och den kommer ta sig fram även på stranden. Min son kommer vara ett och ett halv och kommer behöva sova på dagen och kanske på kvällarna innan vi gått till hotellet för att sova. Vad tror ni om det? Är det ett dumt val, ska man bara ha en paraplysulky..? Känns lättare att gömma undan han från solen i scootern då han ska sova mm för då har han ju benstöd mm. ;P

• älskarlivet81
    Mymemlan skrev 2011-01-11 23:51:25 följande:
    Hörrni jag är ute efter lite råd. I mitten på maj ska vi åka utomlands till bulgarien på en all inclusiveresa (kommer äta alla måltider där, men ändå behöver en bra vagn så man kan fara runt och titta på allt ju) och jag tänkte ta med mig min scooter från 05, den kostade mig 200 kr och den har ju rätt bra liggläge och den kommer ta sig fram även på stranden. Min son kommer vara ett och ett halv och kommer behöva sova på dagen och kanske på kvällarna innan vi gått till hotellet för att sova. Vad tror ni om det? Är det ett dumt val, ska man bara ha en paraplysulky..? Känns lättare att gömma undan han från solen i scootern då han ska sova mm för då har han ju benstöd mm. ;P
    Vi ska åka iväg till våren och till det har vi köpt en quinny zapp. Vår dotter kommer vara 10 månader vid resan. Nackdelen är att man inte kan fälla ryggen på quinnyn, men den är lite halvt lutande redan så det ska nog gå bra. Den vagnen blir kanonliten och vi kommer kunna ta den som handbagage på flyget. Nu ska vi dock inte på solresa.
  • Tjatte
    Mymemlan skrev 2011-01-11 23:51:25 följande:
    Vi har alltid haft paraplysulky med oss till barnen när vi har rest utomlands. Mren jag håller med dig om att Scootern är bättre för honom att sova i och eftersom den har större hjul lär den vara lättare att dra på stranden än en paraplyvagn. Har ni dessutom inte gett några jättesummor för den så behöver ni ju inte heller vara så rädda för att den ska gå sönder i hanteringen. De behandlar oftast inte specialbagaget med silkesvantar och vi har flera gånger varit med om att vagnarna fått skador. Våra kompisar hade med sig sin EL tvillingvagn en gång och den vart i princip helt demolerad på planet.
    FML
  • Uliise
    Golden Robot skrev 2011-01-11 22:50:42 följande:
    Tack snälla! Jag hängde med i hur du menade med remmarna :) Verkar dessvärre som att det är de utan remmar som är ute på begagnatmarknaden just nu, d v s typ -08 och ev -09 eller så (eftersom t0vas -07:a verkar ha remmar, som dock inte går runt).

Hjulpriserna, är de ungefär samma för de svängbara hjulen? Får inte riktigt kläm på om man måste byta hela grejen med låsmekanismen och "gafflarna" om man ska byta de mindre, men det är det kanske nån här som har koll på här? Kan man förresten vända sig till vilken barnvagnsaffär som helst (som säljer Emmaljunga) för att få tag på hjul? Är det billigare på nån särskild butik/kedja månne? 
    Tack än en gång! Det är helt fantastiskt vilka snabba svar - på allt - man kan få här Glad
    09:orna har bärremmar iaf!
    Majken 100421
  • Uliise
    Hjälp behöves!

Ni vet fästena för tryckknappar som finns på sittdelen, ena av dessa fästen är lite knasigt på vår vagn eftersom tryckknappen inte fäster. Vad kan man göra? Känns som att man måste "forma om knappen"...
    Majken 100421
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-12 12:43:40 följande:
    Hjälp behöves!

Ni vet fästena för tryckknappar som finns på sittdelen, ena av dessa fästen är lite knasigt på vår vagn eftersom tryckknappen inte fäster. Vad kan man göra? Känns som att man måste "forma om knappen"...
    om det är plastfästet som är trasigt kostar en reservdel dit 150kr, är det knappen som inte funkar kan du byta den till ett vanlöigt rock-knäppe, de är samma storlek, bara emmaljunga trycket som fattas.
  • Chokladpinglan

Min emmaljunga skötväska är dragkedjan trasig.. det är en tygväska.. vill ha nu en hårdare...
    Vad kostar en ny, vilken skulle ni rekomendera?

Mamma till Kewin 1/6-09
  • Viktorsmamma2010

Hej. nån här som vet nån hemsida el affär som säljer fotsack ti emmaljungas ozone vagn, vill ju hellst få tag på en från -10 eftersom min vagn e från -10. jag har en limegrön färg. nån här kanske rent av ska sälja sin fotsack? söker på google efter affärer men ingen m emmaljunga kommer upp då :S

• stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-12 17:13:44 följande:
    Hej. nån här som vet nån hemsida el affär som säljer fotsack ti emmaljungas ozone vagn, vill ju hellst få tag på en från -10 eftersom min vagn e från -10. jag har en limegrön färg. nån här kanske rent av ska sälja sin fotsack? söker på google efter affärer men ingen m emmaljunga kommer upp då :S
    babyland, babyproffsen sen annonserar en massa butiker i södra sverige på blocket. Alla emmaljunga saker säljs enbart i butik, inte över nätet, men du kan ju ringa dem och kolla med färgen
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-12 13:08:39 följande:
    om det är plastfästet som är trasigt kostar en reservdel dit 150kr, är det knappen som inte funkar kan du byta den till ett vanlöigt rock-knäppe, de är samma storlek, bara emmaljunga trycket som fattas.
    Det är fästet som är trasigt, får kila till en återförsäljare då och fixa det. Tack för rådet!
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5