• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va

Jag var på babyproffsen idag med sonen för att prova bilstol, när vi gick ut till bilen för att testa så frågade säljaren vad det var för vagnkombination jag hade. Hon fick inte riktigt ihop det. Är ett nitrochassi med cityjet sittdel. Hon undrade om jag fått det via emmaljunga för de hade tydligen försökt själva att köpa lösa sittdelar men det hade varit svårt. 

Såg en så fin ozone men det får räcka nu ett tag, måste sälja citykorgen först ;)  

• CoolJen

Idag gjorde jag mig 2250:- fattigare
    Jag beställde en citykorg (white leatherette) efter att letat som en galning efter en vit citykorg på blocket.

Nu saknas det bara en svartgrå fårskinnsfäll så är jag nöjd

• eec82
    CoolJen skrev 2011-01-12 18:38:24 följande:
    Jag beställde en citykorg (white leatherette) efter att letat som en galning efter en vit citykorg på blocket.

du får hoppas att det är någon mer som letar som en galning då du ska sälja den istället. =)  Så du får tillbaka en del av pengarna.
  • Fru T
    Mymemlan skrev 2011-01-11 23:51:25 följande:
    Hörrni jag är ute efter lite råd. I mitten på maj ska vi åka utomlands till bulgarien på en all inclusiveresa (kommer äta alla måltider där, men ändå behöver en bra vagn så man kan fara runt och titta på allt ju) och jag tänkte ta med mig min scooter från 05, den kostade mig 200 kr och den har ju rätt bra liggläge och den kommer ta sig fram även på stranden. Min son kommer vara ett och ett halv och kommer behöva sova på dagen och kanske på kvällarna innan vi gått till hotellet för att sova. Vad tror ni om det? Är det ett dumt val, ska man bara ha en paraplysulky..? Känns lättare att gömma undan han från solen i scootern då han ska sova mm för då har han ju benstöd mm. ;P
    En väninna reste med familjen till egyptien förra vintern å dom hade med sig sin scooter, dom fick tilomed ha den ända fram till planet och behövde alltså inte checka in den. funkade utmärkt!
  • CoolJen
    eec82 skrev 2011-01-12 19:39:09 följande:
    du får hoppas att det är någon mer som letar som en galning då du ska sälja den istället. =)  Så du får tillbaka en del av pengarna.
    antar att det blir ett till barn först och sen försöka sälja
  • Bobbylina
    CoolJen skrev 2011-01-12 18:38:24 följande:

Åh den vill jag oxå ha!!
    *31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • evin2010

hej!
    har köpt en ozone city och har lite frågor kring det här med att byta chassi.

tycker att ozone-chassit med sina svängbara hjul är perfekt för mig som bor i en stad, men nu på vintern när vägarna är oplogade och man ska gå på längre promenader vore det bra med ett chassi som har fyra stora hjul och jag är nu ute efter ett city cross chassi. som jag har förstått det så kan man byta som man vill så länge chassit har easyfix, stämmer det? och det här med årsmodell, är det likadana easyfix-fästen från 06 och framåt? har för mig att jag har läst att dom ändrade fästet 06. 

blev lite mycket nu kände jag, ska försöka göra lite mer kortfattade frågor:
    - passar ozone city sittdelen i ett city cross chassi? och i så fall, vilken årsmodell kan man ha på chassit? (min ozone är -10)

hoppas nån kan hjälpa mig med detta, vore inte så kul om jag köper nåt från blocket som inte skulle passa :P 

• stor grön drake
    evin2010 skrev 2011-01-13 00:08:39 följande:
    hej!
    har köpt en ozone city och har lite frågor kring det här med att byta chassi.

tycker att ozone-chassit med sina svängbara hjul är perfekt för mig som bor i en stad, men nu på vintern när vägarna är oplogade och man ska gå på längre promenader vore det bra med ett chassi som har fyra stora hjul och jag är nu ute efter ett city cross chassi. som jag har förstått det så kan man byta som man vill så länge chassit har easyfix, stämmer det? och det här med årsmodell, är det likadana easyfix-fästen från 06 och framåt? har för mig att jag har läst att dom ändrade fästet 06. 

blev lite mycket nu kände jag, ska försöka göra lite mer kortfattade frågor:
    - passar ozone city sittdelen i ett city cross chassi? och i så fall, vilken årsmodell kan man ha på chassit? (min ozone är -10)

hoppas nån kan hjälpa mig med detta, vore inte så kul om jag köper nåt från blocket som inte skulle passa :P 
    De ändrade fästena till easy fix -06, så alla dem är lika. Tekniskt sett passar alltså alla City-chassin till din City-sittdel, eftersom serien lanserades då, med tanken att alla City-delar skulle passa ihop (eller, att City-korgen skulle passa dem alla, men det blir ju samma sak)
  • evin2010

Okej, tack så mycket för hjälpen! ska kika runt på blocket och se om jag hittar nåt chassi :)

• Uliise

Emmaljungas skickpolicy (att alla varor måste hämtas, tom en åkpåse...) är jag så less på. Kan dom inte ta och skippa den?

Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5