• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise

Ja Brio SIng är nog inget annat än en skitvagn. Kan inte hitta en bra sak med den trorj jag? Garanterat Nitro om du väljer mellan dem.

Majken 100421
  • SötaSarah

Någon som vet hur man gör, det ingår ju inget myggnät i citykorgen vi köpt (har inte köpt vagnen än men va rea på citykorgen haha) men det finns ju i sufletten i sittdelen men antar att den sitter fast så man inte kan använda samma på citykorgen? Vad kostar då myggnätet och måste man ha det från Emmaljunga eller finns det fler som passar?

Och ang, regnskyddet som jag förstått ska ingå med vagnen, antar att det är det i nylon-regnskyddet, passar det även på citykorgen??

• mojäng

Hej, jag hoppar in här med lite frågor om det går bra, vi har funderat på en teutonia cosmo men så fick jag syn på emmaljunga nitro city som verkar likvärdig, fast billigare! Men är det någon som kan svara på ifall man kan fälla ner den till helt plant liggläge, alltså inte sk ergonomisk sits? Sen har jag fått för mig att nitron är lite lättare och har bättre fjädring, kan det stämma? Det är verkligen svårt det här med att välja vagn, jag ändrar mig hela tiden, tur att vi har några månader till på oss! Glad

• älskarlivet81
    mojäng skrev 2011-01-19 20:12:16 följande:
    Hej, jag hoppar in här med lite frågor om det går bra, vi har funderat på en teutonia cosmo men så fick jag syn på emmaljunga nitro city som verkar likvärdig, fast billigare! Men är det någon som kan svara på ifall man kan fälla ner den till helt plant liggläge, alltså inte sk ergonomisk sits? Sen har jag fått för mig att nitron är lite lättare och har bättre fjädring, kan det stämma? Det är verkligen svårt det här med att välja vagn, jag ändrar mig hela tiden, tur att vi har några månader till på oss! Glad
    Vi funderade också på cosmon först.. Är dock glad att vi inte valde den då sittdelen verkar så liten och fjädringen verkade inte heller vara den bästa..

Nitron har ingen ergonomisk sits! 
  • mojäng
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 20:22:59 följande:
    Vi funderade också på cosmon först.. Är dock glad att vi inte valde den då sittdelen verkar så liten och fjädringen verkade inte heller vara den bästa..

Nitron har ingen ergonomisk sits! 
    Tack för svaret, jättebra, jag vill inte ha ergonomisk sits, tycker det verkar obekvämt att sova i.. Jag sitter och tittar på emmaljungas hemsida nu och nitron är ju verkligen jättefin! Det lutar mer och mer åt en sån, just pga fjädringen och att sittdelen är så rymlig, än så länge har jag inte hittat något negativt om den här vagnen och priset är ju jättebra också, börjar undra vad haken är!? Glad
  • stor grön drake
    SötaSarah skrev 2011-01-19 20:10:51 följande:
    Någon som vet hur man gör, det ingår ju inget myggnät i citykorgen vi köpt (har inte köpt vagnen än men va rea på citykorgen haha) men det finns ju i sufletten i sittdelen men antar att den sitter fast så man inte kan använda samma på citykorgen? Vad kostar då myggnätet och måste man ha det från Emmaljunga eller finns det fler som passar?

Och ang, regnskyddet som jag förstått ska ingå med vagnen, antar att det är det i nylon-regnskyddet, passar det även på citykorgen??
    Det är smidigare att köpa ett löst myggnät och lägga över citykorgen (fattar inte varför den inte fått edgens förra myggnät som fäldes upp ur vindskyddet om de nu inteville ha suflett-nät på den)
    Jag köpte ett myggnät via en med i övrigt defekt suflett och sydde fast i vår ganla suflett som var utan.
    Ett löst myggnät kostar från en femtilapp och uppåt.

Regnskyddet passar nog, men är inte speciellt mycket att hurra för. Iof är ju tyget väderbeständigt så det är väll inte hela världen.
  • mojäng

En annan sak jag undrar är det här med liftar, om det är någon som har koll på det.. Vi väntar barn i maj och jag har funderat på en mjuklift, men blir det för varmt på sommaren med mjuklift, är det bättre med hårdlift? Sen tycker jag att emmaljungas mjuklift var väldigt dyr, 2000 kr, kan man använda en lift från ett annat märke..? Har sett en från Carena som bara kostar 500 kr ny...  

Det är vårt första barn så jag har verkligen ingen koll på hur sånt här funkar! Obestämd 

• Uliise
    SötaSarah: Jag skulle inte rekomendera att byta sufflett på City Korgen, den förlorar lite sin charm då och så blir den mer öppen och mindre ombonad. Det är bara att gå in i en babyaffär och fråga efter ett passande myggnät, vilket som helst borde passa!

Och ja, emmaljungas regnskydd passar city korgen. Är lite stort bara men det gör inget.
    Majken 100421
  • Uliise
    Almendra: Om jag var du skulle jag satsa på en hårdlift i sommar. Men måste ni ha en lift? Ni har inte kikat på City korgen?
    Majken 100421
  • mojäng
    Uliise skrev 2011-01-19 21:00:22 följande:
    Almendra: Om jag var du skulle jag satsa på en hårdlift i sommar. Men måste ni ha en lift? Ni har inte kikat på City korgen?
    Vi har inte hiss och barnvagnsrummet är en halv trappa ner, så vi har tänkte det så att det vore bäst att kunna bära ner liften med bebisen först och sen ta ner vagnen, och sen bära upp liften till lägenheten, därför är en lift bästa alternativet för oss just nu. Men jag ska kolla på hårdliften också! 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5