• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • ängeln83
    Iluna skrev 2011-01-20 14:48:37 följande:
    hej ska sköpa en ozone city till vårt barn som kommer slutet på juni..men har inte hittat någonstans där man kan köpa myggnät till vagnen, någon här som vet? går de att få tag på uv skyddad myggnät kanske??
    Det finns tyvärr inget inbyggt i suffletten
    Vi köpte ett vanligt svart, tror det var Brios för några tjugor typ.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • jellona0507
    t0va skrev 2011-01-20 15:03:24 följande:
    www.blocket.se/angelholm/Emmaljunga_citykorg_...

Vad är det för fästen som står om, är det easy fix som menas? 
    Fanns det inte någon extra fäste till cangaroon? Adapter eller något? Kanske det säljaren menar? hmm..
    Minya 050727 & Engla 070828
  • Sonali

hej, min bebis kommer i mars april då är det ju ganska kyligt. Jag har köpt en nitro city med en city korg och allaround åk påse. När jag kommer attlägg in bebisen i åkpåse, behöver jag ha filt då eller hur fungerar det med åkpåsar? Vad behöver man extra kudde eller täcke/filt?

• Uliise
    Sonali: Det räcker gott med en åkpåse åt bebisen! Sedan har du ju som ett "lock" på själva city korgen också så locket + åkpåsen räcker absolut.

Jag fick min dotter i slutet på april i fjol och hon låg i fleeceoverall med en filt på sig, + locket. Hade ingen åkpåse.
    Majken 100421
  • FridaLee
    Sonali skrev 2011-01-20 15:50:41 följande:
    hej, min bebis kommer i mars april då är det ju ganska kyligt. Jag har köpt en nitro city med en city korg och allaround åk påse. När jag kommer attlägg in bebisen i åkpåse, behöver jag ha filt då eller hur fungerar det med åkpåsar? Vad behöver man extra kudde eller täcke/filt?
    Vi ska bara ha täcke och filt i city korgen jag har bf 1/4. Bebisen sk ah overall ingen fleece utan en i jeanstyg med lite foder i, den är inte super tjock men en vår höst overall så tror bebis kommer ha det lagom varmt.
  • Silverhaj76
    jellona0507 skrev 2011-01-20 15:47:26 följande:
    Fanns det inte någon extra fäste till cangaroon? Adapter eller något? Kanske det säljaren menar? hmm..
    Tror också att sälaren menar adapters som man måste köpa till för att kunna använda korgen på en Cangaroo.
  • CoolJen

Idag har jag hämtat ut min citykorg(white leatherette) och är inte nöjd....tyget är ju inte vit-vit utan gulare än innertyg och sömmar.

Tycker även att det ser lite tråkigt ut med vår svarta skötväska och svarta åkpåse men kanske blir det roligare med en bebis i

Har citykorgar inte myggnät?

• Tjatte
    Sonali skrev 2011-01-20 15:50:41 följande:
    Jag har BF 11/4 och vi kommer inte ha åkpåse i citykorgen. Fleeceoverall på bebisen, täcke och lock på korgen får räcka. En extra filt kanske om det är mycket kallt. Funkade fint för 12 år sedan när äldsta tjejen också föddes i april.
    CoolJen skrev 2011-01-20 18:35:59 följande:
    Idag har jag hämtat ut min citykorg(white leatherette) och är inte nöjd....tyget är ju inte vit-vit utan gulare än innertyg och sömmar.

Tycker även att det ser lite tråkigt ut med vår svarta skötväska och svarta åkpåse men kanske blir det roligare med en bebis i

Nej, men vad säger du!? Jag har också beställt en vit leatherette utan att ha sett den i verkligheten. Jag har bara sett en Mondial i det tyget. Det såg vitt ut! Stor skillnad mot creme leatherette som var väldigt gul. Du har inte fått fel då!? Jag tänkte ju att det skulle bli dödsläckert med svart chassi och vit korg, blir lite osäker nu när du skriver så där. Jag har iofs köpt en röd skötväska i lack för att piffa upp med lite färg. Hittade en superfin från Dadadoo till vrakpris på campadre.se annars hade jag inte lagt några pengar alls på skötväska, tycker det är den i särklass mest överflödiga prylen de försöker sälja på oss föräldrar.
    FML
  • CoolJen
    Tjatte skrev 2011-01-20 18:53:51 följande:
    Jag har BF 11/4 och vi kommer inte ha åkpåse i citykorgen. Fleeceoverall på bebisen, täcke och lock på korgen får räcka. En extra filt kanske om det är mycket kallt. Funkade fint för 12 år sedan när äldsta tjejen också föddes i april.
    CoolJen skrev 2011-01-20 18:35:59 följande:

Nej, men vad säger du!? Jag har också beställt en vit leatherette utan att ha sett den i verkligheten. Jag har bara sett en Mondial i det tyget. Det såg vitt ut! Stor skillnad mot creme leatherette som var väldigt gul. Du har inte fått fel då!? Jag tänkte ju att det skulle bli dödsläckert med svart chassi och vit korg, blir lite osäker nu när du skriver så där. Jag har iofs köpt en röd skötväska i lack för att piffa upp med lite färg. Hittade en superfin från Dadadoo till vrakpris på campadre.se annars hade jag inte lagt några pengar alls på skötväska, tycker det är den i särklass mest överflödiga prylen de försöker sälja på oss föräldrar.
    Det är verkligen ingen creme men lädret är ändå gulare än innertyget och sömmarna som sagt...jag hade föreställt mig väldigt vitt men jaja...lär väl mig leva med det
    Sambon gick inte med på nån mönstrad el glatt färgad skötväska och eftersom även han ibland kommer bära runt på den så fick det duga med en svart.
    Håller helt med..skötväskor är svindyrt, aldrig jag skulle lagt 750:- på en vanlig väska (köper hötorgsväskor )
  • fridajonsson
    Nä de är rätt, den ser ut så. Har haft den tidigare men just bytt mot en svart korg.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5