• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • fridajonsson
    CoolJen skrev 2011-01-20 18:35:59 följande:
    Idag har jag hämtat ut min citykorg(white leatherette) och är inte nöjd....tyget är ju inte vit-vit utan gulare än innertyg och sömmar.

Tycker även att det ser lite tråkigt ut med vår svarta skötväska och svarta åkpåse men kanske blir det roligare med en bebis i

Har citykorgar inte myggnät?
    Nej de har inget myggnät, men finns ju lösa att köpa :)
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-01-20 15:03:24 följande:
    www.blocket.se/angelholm/Emmaljunga_citykorg_...

Vad är det för fästen som står om, är det easy fix som menas? 
    De menar nog de fästen som gör att den kan användas på en cangaroo (eftersom det står att den använts till en sån)

Men detta är ju en vanlig ccitykorg? Alltså, jag kan inte släppa tanken på att man med dem fästena borde kunna ha om inte en vannlig så iaf en jet/ozone (eftersom de har fästena "utanför" sittdelen och inte i sidorna) sitts och få världens mest praktiska syskonvagn...
  • anette 81
    tycker ni emmaljunga scootern är tung?
    ska ha den som dagisvagn o funderar på om den är tung att släpa upp o ner på bussen?
  • Eddam
    anette 81 skrev 2011-01-20 20:59:45 följande:
    tycker ni emmaljunga scootern är tung?
    ska ha den som dagisvagn o funderar på om den är tung att släpa upp o ner på bussen?
    Jag tycker den är väldigt lätt o smidig när jag använde den..
  • anette 81
    Eddam skrev 2011-01-20 21:08:18 följande:
    Jag tycker den är väldigt lätt o smidig när jag använde den..
    åkte du buss med den?
  • Tjatte
    CoolJen skrev 2011-01-20 19:05:46 följande:
    Det är verkligen ingen creme men lädret är ändå gulare än innertyget och sömmarna som sagt...jag hade föreställt mig väldigt vitt men jaja...lär väl mig leva med det
    Sambon gick inte med på nån mönstrad el glatt färgad skötväska och eftersom även han ibland kommer bära runt på den så fick det duga med en svart.
    Håller helt med..skötväskor är svindyrt, aldrig jag skulle lagt 750:- på en vanlig väska (köper hötorgsväskor )
    Jahapp, jag får väl se hur det ser ut när jag får den. Min man lär nog inte använda den röda lackväskan i modell Sweetheart . Han får nog ha en egen skötväska av lite manligare stuk. Varför göra det enkelt för sig, när man kan försvåra livet .
    fridajonsson skrev 2011-01-20 19:29:51 följande:
    Nä de är rätt, den ser ut så. Har haft den tidigare men just bytt mot en svart korg.
    Betyder det att det inte ser bra ut alls?
    FML
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-01-20 20:58:09 följande:
    De menar nog de fästen som gör att den kan användas på en cangaroo (eftersom det står att den använts till en sån)

Men detta är ju en vanlig ccitykorg? Alltså, jag kan inte släppa tanken på att man med dem fästena borde kunna ha om inte en vannlig så iaf en jet/ozone (eftersom de har fästena "utanför" sittdelen och inte i sidorna) sitts och få världens mest praktiska syskonvagn...
    Det vore ju en bra grej! En sådan vagn hade jag velat ha när min dotter föddes... En ordentlig sits (som inte lutar så mycket bakåt som cangaroositsen verkar göra) till sonen, en bra liggkorg till dottern, och svängbara stora hjul!

Och varför kan man inte välja hjul/chassi/varukorg själv?!! Och bygga sin egen vagn?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • JssJ

Har försökt söka igenom tråden men hittar inte riktigt det svar jag söker.
    Vi har köpt en begagnad emmaljunga twin cerox 360. Skall enl. säljaren vara en 09. Väntar fortfarande på att säljaren ska skicka kvitto och manual.
    Dock har jag köpt en mjuklift till som bebisen ska ha och då började tankarna rulla. Ska det verkligen vara som så att bebis kommer från mig om de svängbara hjulen är framåtriktade? Man vill ju ha bebisen mot sig? Visst att man kan fälla styret men vagnen ser ju väldigt lustig ut och inte alls lika lättstyrd. Vet att man borde tänkt på detta innan, men får skylla på graviditetshjärnan...

• stor grön drake
    JssJ skrev 2011-01-20 21:39:10 följande:
    Har försökt söka igenom tråden men hittar inte riktigt det svar jag söker.
    Vi har köpt en begagnad emmaljunga twin cerox 360. Skall enl. säljaren vara en 09. Väntar fortfarande på att säljaren ska skicka kvitto och manual.
    Dock har jag köpt en mjuklift till som bebisen ska ha och då började tankarna rulla. Ska det verkligen vara som så att bebis kommer från mig om de svängbara hjulen är framåtriktade? Man vill ju ha bebisen mot sig? Visst att man kan fälla styret men vagnen ser ju väldigt lustig ut och inte alls lika lättstyrd. Vet att man borde tänkt på detta innan, men får skylla på graviditetshjärnan...
    Du kan vända hela sittdelen, så du kan ha barnen mot dig oavsett vilka hjul som är fram! Den har alltså BÅDE vändbart handtag OCH vändbar sittdel
  • fridajonsson
    Betyder det att det inte ser bra ut alls?
    Jo jag gillade den, visst den var inte kritvit men snygg ändå. Man vande sej.

Bytte för jag fick några konstiga prickar som inte gick bort, EL hade aldrig varit med om de så jag fick byta. Och nej det var inget jag hadehaft dit utan det kom när korgen var ute i kylan. Skumt men så var det.

Hade mer än gärna haft den kvar, om den hade förblivit vit :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5