• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    mojäng skrev 2011-01-19 22:12:52 följande:
    Tack för länken, intressant att läsa om vad ni tycker! Hade först tänkte läsa igenom hela tråden när jag hittade den, men gav Men jag kommer nog ändå köpa allt begagnat så får se vad jag hittar helt enkelt.. 
    Titta efter begagnade duoliftar då. De brukar komma lite nu och då, men försvinna snabbt om de inte har fantasipriser
  • SötaSarah
    Uliise skrev 2011-01-19 20:47:18 följande:
    SötaSarah: Jag skulle inte rekomendera att byta sufflett på City Korgen, den förlorar lite sin charm då och så blir den mer öppen och mindre ombonad. Det är bara att gå in i en babyaffär och fråga efter ett passande myggnät, vilket som helst borde passa!

Och ja, emmaljungas regnskydd passar city korgen. Är lite stort bara men det gör inget.
    Hm vet inte riktigt var du fick att byta suflett ifrån om inte ngn skrivit det och jag missat, jag har inte tänkt göra det i alla fall om jag skrev ngt kosntigt... : )

Men vad bra, då ska jag leta ngt bra löst myggnät! Är regnskyddet ngt att ha?? Eller bör man satsa på ett köpa ett annat än det man får med?
  • mojäng
    stor grön drake skrev 2011-01-19 22:15:16 följande:
    Titta efter begagnade duoliftar då. De brukar komma lite nu och då, men försvinna snabbt om de inte har fantasipriser
    Ja tack för tipset, ska hålla ögonen öppna efter en sån! 

Jag är så himla nöjd att jag äntligen bestämt vagn efter att ha funderat i flera månader, så har inte riktigt hunnit tänka på accessoarer och detaljer än, men det får jag väl börja fundera på nu! Glad 
  • stor grön drake
    SötaSarah skrev 2011-01-19 22:19:57 följande:
    Men vad bra, då ska jag leta ngt bra löst myggnät! Är regnskyddet ngt att ha?? Eller bör man satsa på ett köpa ett annat än det man får med?
    Jag köpte ett Teutonia allväders skydd efter att ha blivit tipsad här i tråden, och det är fantastiskt! Det har inte läkt ännu, och ahr varit ute i ösregn på långpromenad, medans EL's eget (i kombination med ett extra neonfärgat regnskydd under) blötte igenom helt så det blev dyngsurt under, på 20 minuter...
  • t0va
    SötaSarah skrev 2011-01-19 22:19:57 följande:
    Det klarar lätt regn men ska man gå ute i regn så finns det bättre alternativ, någon annan har tipsat men jag minns inte villket märke det var. Vi har orginalskyddet men går inte i regn utan i så fall bara in till affären från parkeringen, men vi ska nog skaffa ett annat bättre nu till våren. 
  • mojäng

Tack så mycket förresten för era snabba svar, det är verkligen uppskattat! Glad

• älskarlivet81
    t0va skrev 2011-01-19 21:33:36 följande:
    Japp, men du verkar vara den enda i tråden som är nöjd. Även om det inte betyder att Almendra inte blir nöjd men det verkar tyvärr vara många som är missnöjda med den. 
    Så kanske det är, men faktum kvarstår att jag kommer fortsätta rekommendera den ändå oavsett vad andra tycker!

Vi har redan diskuterat detta en gång och känner inte att vi behöver göra det igen. 
  • älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2011-01-19 21:40:05 följande:
    Jag tror inte att quadron i sig är dålig, men att den har för mycket funktioner som "man" inte har nytta av eller blir onödiga och gör den otymplig. tex fårskinnet, jag ville ha ett stort att bädda med, så jag köpte ett. Det var bestämt innan vi tittade på lift ens. Kikade på quadron men vart inte alls impad, har däremot varit supernöjd med stenålders duoliften för 40kr på loppis. Den används för fullt som åkpåse med fårskinnet just nu. Helt perfekt!

Vi hade lift i edgens liggdel just för att den avr super att bära i. Perfekt om man var ensam och hade handlat, man fick med sig bebis och två kassar (för handtagen var så långa att en kasse blev "ovanför" bebisen) i en vända

Jag tycker nog att de kan ha kvar quadron, men önskar att även duoliften hade fått vara kvar , just för de som vill ha en smidigare och billigare lift. För inte betalar jag 2000 för en lift när jag redan vet att hälften av funktionerna aldrig kommer bli använda...
    Och vi vill inte ha något stort otympligt fårskinn att bädda med.. Känns överdrivet att ha det tycker jag. Därför är vi mycket nöjda med det som quadroliften erbjuder. Den är liten och smidig!
  • Uliise
    SötaSarah: Oopsie, jag trodde du menade suffletten när du menade myggnätet, sorry!

Jag tror att de nyare regnskydden är bättre. Mitt är från 08 (följde med city crossen jag köpte) och det är väl inte det bästa regnskyddet...
    Majken 100421
  • t0va

Älskarlivet: har di testat skinn och annan åkpåse? Jag har inte sagt att du inte får skriva hur nöjd du är, men jag kommer fortsätta skriva att set är många som är missnöjda, för når vi köpte så fick vi höra att den var så underbar och ingen varmissnöjd osv. Nu har det ju visat sig att det verkar vara många som inte är nöjda, den är ändå väldigt dyr för att bara ligga hemma.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5