• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • strössel81

Vi har nästan bestämt oss för en Emmaljunga Ozone CIty men jag skulle verkligen vilja ha ett svart chassi till svart sittdel. Någon som vet om detta går att specialbeställa? Standard för den svarta är det vanliga "metall"-chassit.

Ska kolla med butiken såklart men tänkte höra här också.

Tack!

• älskarlivet81
    mojäng skrev 2011-01-19 20:46:57 följande:
    En annan sak jag undrar är det här med liftar, om det är någon som har koll på det.. Vi väntar barn i maj och jag har funderat på en mjuklift, men blir det för varmt på sommaren med mjuklift, är det bättre med hårdlift? Sen tycker jag att emmaljungas mjuklift var väldigt dyr, 2000 kr, kan man använda en lift från ett annat märke..? Har sett en från Carena som bara kostar 500 kr ny...  

Det är vårt första barn så jag har verkligen ingen koll på hur sånt här funkar! Obestämd 
    Vi fick barn i somras och vi hade en quadrolift! Det gick hur bra som helst!
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 21:20:06 följande:
    Vi fick barn i somras och vi hade en quadrolift! Det gick hur bra som helst!
    Och jag fick barn i augusti och är missnöjd med quadroliften... 
    mojäng skrev 2011-01-19 21:03:01 följande:
    Vi har inte hiss och barnvagnsrummet är en halv trappa ner, så vi har tänkte det så att det vore bäst att kunna bära ner liften med bebisen först och sen ta ner vagnen, och sen bära upp liften till lägenheten, därför är en lift bästa alternativet för oss just nu. Men jag ska kolla på hårdliften också! 
    ett alternativ till är en billigare mjuklift från något annat märke. Våran lift användes ca 3 månader, är mycket pengar för så kort tid. Nu har vi en vanlig åkpåse istället, ihop med ett lmmskinn och det fungerar mycket bra för oss. 
  • älskarlivet81
    t0va skrev 2011-01-19 21:27:12 följande:
    Och jag fick barn i augusti och är missnöjd med quadroliften... 
    mojäng skrev 2011-01-19 21:03:01 följande:
    Vi har inte hiss och barnvagnsrummet är en halv trappa ner, så vi har tänkte det så att det vore bäst att kunna bära ner liften med bebisen först och sen ta ner vagnen, och sen bära upp liften till lägenheten, därför är en lift bästa alternativet för oss just nu. Men jag ska kolla på hårdliften också! 
    ett alternativ till är en billigare mjuklift från något annat märke. Våran lift användes ca 3 månader, är mycket pengar för så kort tid. Nu har vi en vanlig åkpåse istället, ihop med ett lmmskinn och det fungerar mycket bra för oss. 
    Jo, jag vet att du är missnöjd, men jag kvarstår vid att vi är supernöjda :)
  • t0va
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 21:30:36 följande:
    Jo, jag vet att du är missnöjd, men jag kvarstår vid att vi är supernöjda :)
    Japp, men du verkar vara den enda i tråden som är nöjd. Även om det inte betyder att Almendra inte blir nöjd men det verkar tyvärr vara många som är missnöjda med den. 
  • mojäng

t0va, varför var ni missnöjda med liften, var det något speciellt?   

Jag kommer absolut kolla upp om det funkar med en billigare lift, alternativt köper jag hela paketet på blocket och då får man ju se vad som följer med.. 

• stor grön drake

Jag tror inte att quadron i sig är dålig, men att den har för mycket funktioner som "man" inte har nytta av eller blir onödiga och gör den otymplig. tex fårskinnet, jag ville ha ett stort att bädda med, så jag köpte ett. Det var bestämt innan vi tittade på lift ens. Kikade på quadron men vart inte alls impad, har däremot varit supernöjd med stenålders duoliften för 40kr på loppis. Den används för fullt som åkpåse med fårskinnet just nu. Helt perfekt!

Vi hade lift i edgens liggdel just för att den avr super att bära i. Perfekt om man var ensam och hade handlat, man fick med sig bebis och två kassar (för handtagen var så långa att en kasse blev "ovanför" bebisen) i en vända

Jag tycker nog att de kan ha kvar quadron, men önskar att även duoliften hade fått vara kvar , just för de som vill ha en smidigare och billigare lift. För inte betalar jag 2000 för en lift när jag redan vet att hälften av funktionerna aldrig kommer bli använda...

• t0va
    mojäng skrev 2011-01-19 20:46:57 följande:
    En annan sak jag undrar är det här med liftar, om det är någon som har koll på det.. Vi väntar barn i maj och jag har funderat på en mjuklift, men blir det för varmt på sommaren med mjuklift, är det bättre med hårdlift? Sen tycker jag att emmaljungas mjuklift var väldigt dyr, 2000 kr, kan man använda en lift från ett annat märke..? Har sett en från Carena som bara kostar 500 kr ny...  

Det är vårt första barn så jag har verkligen ingen koll på hur sånt här funkar! Obestämd 
    Här disskuterar vi quadrolif eller inte, det har varit uppe i tråden några gånger men bla. här www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474-488.html
  • FridaLee
    mojäng skrev 2011-01-19 21:39:17 följande:
    t0va, varför var ni missnöjda med liften, var det något speciellt?   

Jag kommer absolut kolla upp om det funkar med en billigare lift, alternativt köper jag hela paketet på blocket och då får man ju se vad som följer med.. 

Jag skulle välja en mjuklift från ett annat märke tex. Teutonia eller Brio. Sen finns det ju universal liftar som Carena men deras lift har fleece inuti och det är ju inte så roligt på sommaren.
  • mojäng

Tack för länken, intressant att läsa om vad ni tycker! Hade först tänkte läsa igenom hela tråden när jag hittade den, men gav upp när jag insåg att det är drygt 500 sidor!! 

Fridus2, ja det kommer nog att bli en lift från ett annat märke, har inte tänkt på att Carena har fleece inuti, det går ju så klart bort på sommaren.. Men jag kommer nog ändå köpa allt begagnat så får se vad jag hittar helt enkelt.. 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5