• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • AnLj
    Randig Panda skrev 2011-01-24 12:00:28 följande:
    Hej alla!
    Har bara en liten fråga, känns smaratast att ställa den här .

Ni som har emmaljungas vinteråkpåse, hur länge kan man ha den? Hur gamla var era barn när de inte fick plats längre?
    Vi köpte en allroundpåse istället för vinterpåsen. Vi har använt den sen sept i år och hoppas på att kunna använda den ett tag till. Tycker att den är superbra! Helst då man kan ta av överdelen och få en sittdyna sen som skyddar sitsen. Har varit ute i 10 minus med sonen i påse och en windfleece overall å han har varit varm och go.
  • Randig Panda
    AnLj skrev 2011-01-24 15:53:54 följande:
    Vi köpte en allroundpåse istället för vinterpåsen. Vi har använt den sen sept i år och hoppas på att kunna använda den ett tag till. Tycker att den är superbra! Helst då man kan ta av överdelen och få en sittdyna sen som skyddar sitsen. Har varit ute i 10 minus med sonen i påse och en windfleece overall å han har varit varm och go.
    Hur gammal är han?
  • mojäng
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-24 15:52:48 följande:
    Fast vi var och kikade på vagnar i helgen och provkörde Go. Visst är liggdelen ansatt högt upp men sittdelen är precis lika "låg" som på Nitron, om inte lägre.
    Jaha, det trodde jag inte! Jag får helt enkelt släpa med mig sambon ut i helgen igen på en butiksrunda och kolla ordentligt på alla vagnar.. 
  • enlitenbitkaka
    mojäng skrev 2011-01-24 16:50:16 följande:
    Jaha, det trodde jag inte! Jag får helt enkelt släpa med mig sambon ut i helgen igen på en butiksrunda och kolla ordentligt på alla vagnar.. 
    Gör det, då får man en bättre överblick De flesta vagnar har faktiskt ungefär samma sitthöjd....tror ev Brio Sing kan vara lite högre...och Stokke då men det är ju en väldigt....speciell...vagn.
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Miniigirl

Hur funkar emmaljungas ståbräda? den man behöver ha på ozonen.
    Finns det någon annan ståbräda som funkar tror ni?

• Uliise
    mojäng skrev 2011-01-24 11:32:35 följande:
    Ok, jag tänkte att man kanske kunde fälla tillbaks den och att det blev relativt platt ändå så man kunde ställa en lift på, men så kanske det inte funkar, har inte tittat så mycket på de ergonomiska vagnarna, hade tänkt kolla idag på en ozone men får nog ta det till helgen istället! 

Syskonmaking och älskarlivet:  vi har mest provat högre vagnar förut så därför kändes det väl konstigt med kontrasten till en väldigt låg vagn.. Men om ni har långa killar som gillar den så låter det ju bra, är det inte jobbigt för dem att byta blöja så långt ner tex? Eller man kanske inte byter blöja i vagnen så ofta.. Suck, jag har noll koll på det här med barn och vagnar!

Men jag tror att han egentligen inte gillar den för han gillar enkla stilrena vagnar som bugaboo och icandy och liknande, vilket jag själv inte är så förtjust i, jag vill ha nåt lite mer rejält.. Vi får se hur vi ska kunna komma överens, tänkte att ozone kanske är en bra medelväg.. 
    Jag har bara bytt blöja i vagn en gång och det var för att vi var på stan och det blev KRIS! Började regna mitt i alltihopa också, jippi ;)

Om han är lång ska han väl absolut inte välja en Bugaboo, de om några är ju väldigt låga!

Om han gillar stilrena vagnar som ändå är höga så skulle ni kanske kika på Joolz? Ett ganska nytt holländskt märke som satsar på lite "högre" vagnar, med dagens mått mätt.

Skillnad på höjd mellan Joolz Bloom och Bugaboo Cameleon:
    www.flickr.com/photos/23868253@N07/2270507023/in/photostream/http://www.flickr.com/photos/23868253@N07/2270507023/in/photostream/
    Majken 100421
  • Uliise
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-24 11:46:45 följande:
    Känns meckigt Hellre då en större liggdel så man vet att utrymmet finns då man VET att man har det behovet.
    Men det är väl meckigare att byta i en vagn och riskera att det kommer bajs/kiss på vagnens innertyg än att bre ut ett underlägg på gräset som man kan byta på? Dessutom är handtaget till vagnen i vägen så man inte kommer åt barnet ordentligt, man vill ju gärna vara rakt framför barnet.

Believe med, ni kommer inte byta blöja i vagnen särskilt mycket!
    Majken 100421
  • mojäng
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-24 16:53:15 följande:
    Gör det, då får man en bättre överblick De flesta vagnar har faktiskt ungefär samma sitthöjd....tror ev Brio Sing kan vara lite högre...och Stokke då men det är ju en väldigt....speciell...vagn.
    Vi var runt och kollade i helgen, och om man ställer en emmaljunga nitro bredvid tex teutonia cosmo så är det rätt stor skillnad i sitthöjden.. men teutonia cosmo är ca 2000 kr dyrare och har mindre sittdel och är dessutom 3 kg tyngre så den känns inte heller så bra.. sen har jag hört att de är stumma och jag gillar att el ska ha bra fjädring.. 

Ja stokke har jag sett på bild, den var dyr har jag för mig!  
  • enlitenbitkaka
    Uliise skrev 2011-01-24 17:08:12 följande:
    Men det är väl meckigare att byta i en vagn och riskera att det kommer bajs/kiss på vagnens innertyg än att bre ut ett underlägg på gräset som man kan byta på? Dessutom är handtaget till vagnen i vägen så man inte kommer åt barnet ordentligt, man vill ju gärna vara rakt framför barnet.

Believe med, ni kommer inte byta blöja i vagnen särskilt mycket!
    Som sagt, det hänger ju på vilket behov man har Många jag känner lever samma liv som vi och de har bytt blöja i vagnen MÅNGA gånger.
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Miniigirl

Ser bara att ni pratar om att byta blöja i vagnen
    Tänkte jag skulle inflika å säga att det faktiskt inte är så jättesmart att byta i vagnen, om man inte klär in den i typ plastad frote eller liknande:-P fast isåfall känns det smidigare att bara lägga ut ett skötunderlägg(som ofta hänger med skötväskorna) på backen eller liknande
    Bebisar passar ofta och gäran på att kissa när man tar av blöjan...resten kan väll kanske räknas ut själv

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5