• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • enlitenbitkaka
    mojäng skrev 2011-01-24 11:32:35 följande:
    Ok, jag tänkte att man kanske kunde fälla tillbaks den och att det blev relativt platt ändå så man kunde ställa en lift på, men så kanske det inte funkar, har inte tittat så mycket på de ergonomiska vagnarna, hade tänkt kolla idag på en ozone men får nog ta det till helgen istället! 

Syskonmaking och älskarlivet:  vi har mest provat högre vagnar förut så därför kändes det väl konstigt med kontrasten till en väldigt låg vagn.. Men om ni har långa killar som gillar den så låter det ju bra, är det inte jobbigt för dem att byta blöja så långt ner tex? Eller man kanske inte byter blöja i vagnen så ofta.. Suck, jag har noll koll på det här med barn och vagnar!

Men jag tror att han egentligen inte gillar den för han gillar enkla stilrena vagnar som bugaboo och icandy och liknande, vilket jag själv inte är så förtjust i, jag vill ha nåt lite mer rejält.. Vi får se hur vi ska kunna komma överens, tänkte att ozone kanske är en bra medelväg.. 
    Fast de flesta vagnar har sittdelar på ungefär samma höjd, oavsett vilket tillverkar du väljer. Däremot kan fästunkten för liggdelarna skilja sig åt - men den använder man ändå så kort tid.
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • älskarlivet81
    Ok, jag tänkte att man kanske kunde fälla tillbaks den och att det blev relativt platt ändå så man kunde ställa en lift på, men så kanske det inte funkar, har inte tittat så mycket på de ergonomiska vagnarna, hade tänkt kolla idag på en ozone men får nog ta det till helgen istället! 

Syskonmaking och älskarlivet:  vi har mest provat högre vagnar förut så därför kändes det väl konstigt med kontrasten till en väldigt låg vagn.. Men om ni har långa killar som gillar den så låter det ju bra, är det inte jobbigt för dem att byta blöja så långt ner tex? Eller man kanske inte byter blöja i vagnen så ofta.. Suck, jag har noll koll på det här med barn och vagnar!

Men jag tror att han egentligen inte gillar den för han gillar enkla stilrena vagnar som bugaboo och icandy och liknande, vilket jag själv inte är så förtjust i, jag vill ha nåt lite mer rejält.. Vi får se hur vi ska kunna komma överens, tänkte att ozone kanske är en bra medelväg.. 
    Vi har bytt blöja i vagnen kanske 2 gånger på 8 månader.. Och nu när hon är så stor blir det aldrig blöjbyte i vagnen, det är så bökigt oavsett hur vagnen ser ut..
  • enlitenbitkaka
    älskarlivet81 skrev 2011-01-24 11:35:19 följande:
    Vi har bytt blöja i vagnen kanske 2 gånger på 8 månader.. Och nu när hon är så stor blir det aldrig blöjbyte i vagnen, det är så bökigt oavsett hur vagnen ser ut..
    Beror nog på vilket liv man lever
  • älskarlivet81
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-24 11:37:01 följande:
    Beror nog på vilket liv man lever
    Hur menar du då? Bara så jag får se vad du menar, sen kan jag svara på om det är sådant liv jag lever eller inte :)
  • enlitenbitkaka
    älskarlivet81 skrev 2011-01-24 11:38:03 följande:
    Hur menar du då? Bara så jag får se vad du menar, sen kan jag svara på om det är sådant liv jag lever eller inte :)
    Vi kommer röra oss ute MYCKET. Hundpromenader i timmar varje dag, fotbollsmatcher/träningar flera gånger i veckan och då flera timmar åt gången...då har man liksom inget annat val än att byta i vagnen det första halvåret iaf
  • älskarlivet81
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-24 11:41:25 följande:
    Vi kommer röra oss ute MYCKET. Hundpromenader i timmar varje dag, fotbollsmatcher/träningar flera gånger i veckan och då flera timmar åt gången...då har man liksom inget annat val än att byta i vagnen det första halvåret iaf
    Vi är också mycket ute, dock mest på stan.. Men jag hade ändå tyckt det vore otympligt att byta i vagnen. Då har jag heller skötunderlägg och lägger på marken eller på en bänk etc. 

• enlitenbitkaka
    älskarlivet81 skrev 2011-01-24 11:44:50 följande:
    Vi är också mycket ute, dock mest på stan.. Men jag hade ändå tyckt det vore otympligt att byta i vagnen. Då har jag heller skötunderlägg och lägger på marken eller på en bänk etc. 

Känns meckigt Hellre då en större liggdel så man vet att utrymmet finns då man VET att man har det behovet.
  • älskarlivet81
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-24 11:46:45 följande:
    Känns meckigt Hellre då en större liggdel så man vet att utrymmet finns då man VET att man har det behovet.
    Ja alla tycker vi olika saker är meckigt :) 
  • t0va
    Nej det tvivlar jag på, går inte att sätta fast liften och det finns inga kanter på sidan som håller den på plats då. Så mest ekonomiskt i så fall är nog att köpa en begagnad korg och sen byta till sittdel när det känns lagom, som sagt så kunde våran son ligga i den from. 3månader och läkaren sa att det var helt ok. Är inte förrens nu som han har börjat sitta i högsta läget när han nästan kan sitta utan stöd. 

Om du kollar på emmaljungas hemsida och på instruktionsfilmen till höger så i mitten av filmen kommer sittdelen och där ser man rätt så tydligt hur den är formad. Jag försökte ta bild men det blev svårt att få så det syns hur skålad den är.  http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/OzoneCity-25.html 
  • mojäng
    t0va skrev 2011-01-24 11:48:31 följande:
    Nej det tvivlar jag på, går inte att sätta fast liften och det finns inga kanter på sidan som håller den på plats då. Så mest ekonomiskt i så fall är nog att köpa en begagnad korg och sen byta till sittdel när det känns lagom, som sagt så kunde våran son ligga i den from. 3månader och läkaren sa att det var helt ok. Är inte förrens nu som han har börjat sitta i högsta läget när han nästan kan sitta utan stöd. 

Om du kollar på emmaljungas hemsida och på instruktionsfilmen till höger så i mitten av filmen kommer sittdelen och där ser man rätt så tydligt hur den är formad. Jag försökte ta bild men det blev svårt att få så det syns hur skålad den är.  www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo... 
    Ja jag förstår, det funkar nog inte med lift där nej.. Det blir en liggkorg i så fall, det var ju mest det att jag måste kunna bära bebisen från barnvagnsrummet upp till lägenheten antagligen flera gånger om dan, och därför ville jag ha en lift, men det kanske går med liggkorg också.. I och för sig kommer vi båda att vara lediga hela sommaren så det är väl först till hösten som jag kommer att behöva kånka en massa själv och då kanske vi redan har bytt till sittdelen.. 

Känner nig helst snurrig nu med alla barnvagnar och olika modeller, men jag ser att sambon börjar bli uttröttad redan så snart går han nog med på vad som helst! Glad

Luscious och älskarlivet: ok det verkar ju vara lite olika hur man gör med blöjbyten i vagnen, jag har ingen aning om ifall vi kommer att göra det, vi kommer nog vara ute mycket i naturen (parker och sånt) men då kan man ju också lägga bebisen på marken i värsta fall. Vill bara undvika att han ska ha det som ursäkt för att slippa byta blöja hihi 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5