• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • SötaSarah

Kan man höja handtaget på city crossen? Jag hade helt fått för mig det, sambon tyckte den va lite låg, han är väldigt lång. Vi älskar ju den vagnen annars och har köpt citykorg redan men nu blev ag lite orolig! :(

• mojäng
    t0va skrev 2011-01-23 22:05:27 följande:
    Så synd, men ozone kommer lite högre upp. Ett alternativ kan ju vara att ni köper ozone och sen kanske en begagnad vanlig sittdel om det behovet finns senare. Kanske blir lättare sen när barnet kan ställa sig upp i vagnen eller sitter upp så man inte behöver böja sig så långt ner för att få upp det. 
    Ja det är det jag hoppas på, att ozone ska passa bättre, de hade inte den inne i affären idag så måste hitta en annan affär, men sambon gillar också när de är mer stilrena och enkla och han gillade ozone på bild, så hoppas att den funkar i verkligheten också.. Det är ju jättebra att man kan köpa till olika sittdelar sen som passar, har fått för mig att ergonomisk sits är obekväm att sova i, men vårt barn kanske sover jättebra där, vem vet.. 

Att det skulle vara ett sånt projekt att välja vagn, det hade jag aldrig trott!! har suttit och googlat vagnar i flera timmar nu, men alltid hittar jag nåt fel..  
  • t0va
    SötaSarah skrev 2011-01-23 22:10:31 följande:
    Kan man höja handtaget på city crossen? Jag hade helt fått för mig det, sambon tyckte den va lite låg, han är väldigt lång. Vi älskar ju den vagnen annars och har köpt citykorg redan men nu blev ag lite orolig! :(
    Ja det går ju att vinkla upp det lite mellan 59-110cm går det att ha. 
  • t0va
    mojäng skrev 2011-01-23 22:12:14 följande:
    Ja det är det jag hoppas på, att ozone ska passa bättre, de hade inte den inne i affären idag så måste hitta en annan affär, men sambon gillar också när de är mer stilrena och enkla och han gillade ozone på bild, så hoppas att den funkar i verkligheten också.. Det är ju jättebra att man kan köpa till olika sittdelar sen som passar, har fått för mig att ergonomisk sits är obekväm att sova i, men vårt barn kanske sover jättebra där, vem vet.. 

Att det skulle vara ett sånt projekt att välja vagn, det hade jag aldrig trott!! har suttit och googlat vagnar i flera timmar nu, men alltid hittar jag nåt fel..  
    Vi trodde också det skulle vara obekvämt så vi körde på nitro men fick köpa till en ergonomisk för han verkade gilla att ligga så och den älskar han nu. Tror det lutar åt att vi försöker hitta en ozone sen och kanske sälja det chassit ihop med cityjet sittdelen vi har nu. 
  • mojäng
    t0va skrev 2011-01-23 22:16:42 följande:
    Vi trodde också det skulle vara obekvämt så vi körde på nitro men fick köpa till en ergonomisk för han verkade gilla att ligga så och den älskar han nu. Tror det lutar åt att vi försöker hitta en ozone sen och kanske sälja det chassit ihop med cityjet sittdelen vi har nu. 
    Ja ok, jag kanske får tänka om lite där då, kan ju vara värt att prova.. Tänkte kolla in ozone och om den funkar så försöker jag nog köpa en begagnad citykorg på blocket, eller kan man ha en lift då det är ergonomisk sits? Bra att man kan matcha delar från olika vagnar så där! 

• t0va
    mojäng skrev 2011-01-23 22:22:55 följande:
    Ja ok, jag kanske får tänka om lite där då, kan ju vara värt att prova.. Tänkte kolla in ozone och om den funkar så försöker jag nog köpa en begagnad citykorg på blocket, eller kan man ha en lift då det är ergonomisk sits? Bra att man kan matcha delar från olika vagnar så där! 

nej köper du ozone så måste du ha en citykorg, går säkert att ha bebisen direkt i den ergonomiska men jag skulle inte ha det. Vi hade sonen i den från att han var ca 3månader när han fått lite ordning på huvudet. Men innan så tror jag det kan vara bra att ha platt liggläge så man kan växla att ligga på rygg och sidan. 
  • mojäng
    t0va skrev 2011-01-23 22:32:00 följande:
    nej köper du ozone så måste du ha en citykorg, går säkert att ha bebisen direkt i den ergonomiska men jag skulle inte ha det. Vi hade sonen i den från att han var ca 3månader när han fått lite ordning på huvudet. Men innan så tror jag det kan vara bra att ha platt liggläge så man kan växla att ligga på rygg och sidan. 
    Ja fast jag tänkte på en hårdlift, den har ju också hård botten så egentligen förstår jag inte varför man inte kan ha en sån ovanpå den ergonomiska sitsen, eller det kanske inte är riktigt plant under..? 
  • t0va
    mojäng skrev 2011-01-23 22:34:00 följande:
    Ja fast jag tänkte på en hårdlift, den har ju också hård botten så egentligen förstår jag inte varför man inte kan ha en sån ovanpå den ergonomiska sitsen, eller det kanske inte är riktigt plant under..? 
    aha, nej den är inte platt under utan vinklad, tänk dig som en fotölj, med rygg, sits och benstöd. Så därför går det inte att ha en lift där, man kan inte ändra läget på huvuddelen enbart utan för att ändra läge så tippar man hela sittdelen bakåt eller frammåt men det är samma vinkel mellan rygg och ben. Fast på ozone kan man ändra läget på benen i alla fall. 
  • Cazzie82
    t0va skrev 2011-01-23 19:10:17 följande:
    Jag trodde inte emmaljunga tillät att man fick den omonterad, att det är därför som man inte kan köpa deras vagnar på nätet för att affären ska montera ihop och demonstrera den före de lämnar den. 
    sara e s skrev 2011-01-23 19:30:48 följande:
    Det kanske dom inte tillåter, dåligt av Babyland i så fall.
    Jag har precis köpt en EL Scooter från babyland och jag fick den i kartong, fick montera den själv hemma...
  • Eddam
    mojäng skrev 2011-01-23 20:49:50 följande:
    I dag var vi och tittade på emmaljunga nitro i affären och tyvärr så funkar den inte för oss, min sambo är så lång och den är så låg så det såg löjligt ut och kommer inte bli bekvämt för honom, jag är sååå besviken! Rynkar på näsan 

Nu funderar jag på ozone istället, fast jag egentligen inte ville ha ergonimisk sittdel, men det kanske inte är så farligt, men är det nån som vet om ozone har en högre sittdel? Gärna synpunkter på den vagnen också! 
    Jag vet inte hur lång din sambo är men jag är 186 och min man är 193 och vi har en Nitro. Tycker inte det ser löjligt ut när mannen kör, hur det ser ut när jag kör kan jag ju inte avgöra.. Men ingen av oss tycker det är obekvämt att köra, man kan ju höja handtaget rätt högt upp. Sen att barnet sitter rätt långt ner har vi aldrig sett som ett problem, och då har vi ändå ett rätt tungt barn..

Ozone och Nitro har ju samma chassi så det lär väl iinte bli såå stor skillnad på dom?!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5