• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • fridajonsson
    Vemi skrev 2011-03-02 22:45:56 följande:
    Hoppar in här oxå!  Har nog bestämt oss för en Nitro eller Ozone....

Tänkte oxå fråga om ngn vet när de nya färgerna komma ut? Har inte fastnat för ngn på emmaljunga... synd, för jag hittar massa fina färger från andra märken... :(
    Efter sommaren börjar 2012 komma.
    De gör dom i Augusti så runt oktober brukar de flesta ha hunnit komma :)
  • fridajonsson
    Cazzie82 skrev 2011-03-02 23:30:06 följande:
    Min nya Emmaljunga började knaka och gnissla efter bara några veckor så jag gick tillbaks med den och då tog personalen i butiken av däcken och torkade av smutsen, smörjde in med hjullagerfett  och sedan sprayade hon WD-40 i fjädringen. Efter det blev det bra.
    Men WD-40 ska man inte använda.
    Då det är en fet spray så kommer sand och annat skit fastna där. Teflonsprayen är som namnet antyder, en spray som sand och smuts inte fäster på. Så den är bättre!
  • Uliise
    Vemi skrev 2011-03-02 22:45:56 följande:
    Hoppar in här oxå!  Har nog bestämt oss för en Nitro eller Ozone....

Tänkte oxå fråga om ngn vet när de nya färgerna komma ut? Har inte fastnat för ngn på emmaljunga... synd, för jag hittar massa fina färger från andra märken... :(
    De presenteras i juni sedan brukar affärerna börja få in dem i juli. Ifjol såg jag de första 2011:orna i butik i mitten på juli. Sedan kommer färgerna in allt eftersom från juli-augusti, vissa färger kommer tidigt andra först till hösten.
    Majken 100421
  • Vemi
    fridajonsson skrev 2011-03-03 09:29:27 följande:
    Efter sommaren börjar 2012 komma.
    De gör dom i Augusti så runt oktober brukar de flesta ha hunnit komma :)
    Uliise skrev 2011-03-03 09:56:09 följande:
    De presenteras i juni sedan brukar affärerna börja få in dem i juli. Ifjol såg jag de första 2011:orna i butik i mitten på juli. Sedan kommer färgerna in allt eftersom från juli-augusti, vissa färger kommer tidigt andra först till hösten.
    Tack för snabbt svar!  "trist" att vi behöver vagnen i juni då... det är då bebis beräknas komma. Men jag tycker verkligen inte om ngn färg till 100%... och så måste man ju köpa både ligg och sitt på samma gång.
  • Iza2011

Hejsan.

Hoppar in här med en fråga, kanske någon kan svara på den =)

Vi har en Emmaljunga Edge Duo Combi med citykorg (?) men saknar själva "skyddet" till liggdelen!
    (någon som förstår vilket jag menar?)
    Detta betyder att vi måste ha filt i eller något hängandes över vagnen som skydd ist, men jag vill ju ha skyddet =(
    Kan man köpa det vid sidan om och hur mycket kan det kanske tänkas kosta?
    Blev så besviken att jag nästan var nära på att köpa en ny citykorg, men det blir för mycket pengar just nu och bebisen kommer inom 4 veckor...
    Lägger in en bild på den modellen jag har, men färgen är INTE den samma dock...

Längtar såå efter lilla plutten!
  • Alexis mamma

man kan beställa genom återförsäljare men vet inte vad det kostar. Har du tur kan det ligga ute ngt på blocket eller tradera i rätt färg. sök på vindskydd eller liggdelslock.

• Cazzie82
    fridajonsson skrev 2011-03-03 09:31:38 följande:
    Men WD-40 ska man inte använda.
    Då det är en fet spray så kommer sand och annat skit fastna där. Teflonsprayen är som namnet antyder, en spray som sand och smuts inte fäster på. Så den är bättre!
    okej, det visste jag inte. Det var personalen på babyland som använde den och sa att jag skulle köpa en sån, nu har jag inte köpt det än så då ska jag kolla teflonspray istället.
  • lilla snöflingan
    Iza2011 skrev 2011-03-03 10:29:10 följande:
    Hejsan.

Hoppar in här med en fråga, kanske någon kan svara på den =)

Vi har en Emmaljunga Edge Duo Combi med citykorg (?) men saknar själva "skyddet" till liggdelen!
    (någon som förstår vilket jag menar?)
    Detta betyder att vi måste ha filt i eller något hängandes över vagnen som skydd ist, men jag vill ju ha skyddet =(
    Kan man köpa det vid sidan om och hur mycket kan det kanske tänkas kosta?
    Blev så besviken att jag nästan var nära på att köpa en ny citykorg, men det blir för mycket pengar just nu och bebisen kommer inom 4 veckor...
    Lägger in en bild på den modellen jag har, men färgen är INTE den samma dock...

Du har inte en citykorg utan en liggdel till edge (kollade i ditt galleri). Den är mycket större än citykorgen och jag tror inte att citykorgens vindskydd/lock passar till edgens liggdel. Så köp inte citykorgens vindskydd Men det är mycket möjligt att även edgens lock går att köpa löst från emmaljunga, eller försöka hitta begagnad.
  • Iza2011

Ok, tack så mycket för svaren, och TACK lilla snöflingan att du rättade mig där, kunde blivit väldigt fel annars ju =)
    Jag ska börja leta med det samma, i värsta fall så finns det en affär på svågertorp i malmö som säljer emmaljunga, kan nog svänga inom där på väg till mamma efter bebisen är född, då har jag ju dessutom vagnen med mig =)

Längtar såå efter lilla plutten!
  • stor grön drake
    Iza2011 skrev 2011-03-03 15:03:03 följande:
    Ok, tack så mycket för svaren, och TACK lilla snöflingan att du rättade mig där, kunde blivit väldigt fel annars ju =)
    Jag ska börja leta med det samma, i värsta fall så finns det en affär på svågertorp i malmö som säljer emmaljunga, kan nog svänga inom där på väg till mamma efter bebisen är född, då har jag ju dessutom vagnen med mig =)
    titta på klistermärket nere på chassit så du vet vilket årtal det är på vagnen (av någon anledning är det petigt, trotts att edge liggdelen sett likadan ut hela tiden) till den liggdelen passar färgerna sport carbon, strike och såklart helsvart. 2004 finns en färg som heter Metalic som är väldigt lik din vagn, men i min åsikt är de senare locken snyggare. Kan du sy alls? Det är inte svårt att sy ett eget lock, knapparna är vanliga rockknäppen

Strike  
    sport carbon http://strollersandprams.com/strollers/image/662/stroller.jpg

metalic
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5