• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Iluna

jag kommer få barn slitet på juni och har en city korg... hur ska man bådda åt barnet när de är varmt? behöver man en mjuklift i för att få de mer omdonat? käns som att de skulle bli för trångt och bökigt..eller ska man bara ha ett tunt lakan och en filt och kudde?
    eller får de plats med en lammfäll som barnet kan ligga på, de sägs ju svalka och så blir de ju lite mjukt och ombonat? då kanske det inte behövs kudde heller?

• Vemi

Någon som har haft både Ozone och Nitro? Vilken tycker ni är bäst? För- nackdelar.

Hur är chassit att köra med i snö?

• Mymemlan

Vet ni om det är någon annan dyna som passar i emmaljungas vagnar? Ska köpa en dyna så att lammskinnet inte blir så skitigt att smutsiga skor och så det blir lite bättre med plats för Melwin nu till sommaren och mjukt. Men emmaljungas måste man beställa på vårat barnens hus och det tar ju så lång tid, vill ju ha en på en gång ;)

• Elisabeth83
    Mymemlan skrev 2011-03-06 17:45:32 följande:
    Vet ni om det är någon annan dyna som passar i emmaljungas vagnar? Ska köpa en dyna så att lammskinnet inte blir så skitigt att smutsiga skor och så det blir lite bättre med plats för Melwin nu till sommaren och mjukt. Men emmaljungas måste man beställa på vårat barnens hus och det tar ju så lång tid, vill ju ha en på en gång ;)
    Kan du inte fråga om det finns något med omgående leverans? När jag skulle köpa en allroundåkpåse så ville jag ha den direkt och då ringde de till Emmaljunga och hörde om det gick att få den ganska direkt, vilket gick bra :) Tror det står på hemsidan också vilka färger som finns till omgående leverans.. 
    Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Uliise
    Iluna skrev 2011-03-06 16:40:26 följande:
    jag kommer få barn slitet på juni och har en city korg... hur ska man bådda åt barnet när de är varmt? behöver man en mjuklift i för att få de mer omdonat? käns som att de skulle bli för trångt och bökigt..eller ska man bara ha ett tunt lakan och en filt och kudde?
    eller får de plats med en lammfäll som barnet kan ligga på, de sägs ju svalka och så blir de ju lite mjukt och ombonat? då kanske det inte behövs kudde heller?
    Det borde funka med en lammfäll, finns många som använder det. I somras när vår dotter var nyfödd använde vi en kudde och en mjuk filt bara, det funkade perfekt
    Majken 100421
  • Hulda09

Vi hade citykorg till dottern som är född i slutet på juni, i den hade vi bara lakan och en liten kudde och så filt, hade lammskinn på vintern och det fick plats fint

Har en nitro o den har funkat lika bra/dåligt (beror på hur man ser det) som citycrossen. Vi är helnöjda med den iaf.

• Vemi
    Vemi skrev 2011-03-06 17:01:22 följande:
    Någon som har haft både Ozone och Nitro? Vilken tycker ni är bäst? För- nackdelar.

PuFF!
  • Viktorsmamma2010
    Vemi skrev 2011-03-06 17:01:22 följande:

Jag har haft båda. chassit e ju desamma på båda. det funkar bra. lite tungt i snön om du går i massa snö. annars går d bra. sittdelarna e ju rätt olika. o nitron kan man ju fälla helt o få bra liggläge i om tex. barnet vill sova på sidan. i ozonen blir d ju den skålade formen o fötterna uppåt o sova så där blir d svårare o sträcka ut sig o sova på sidan. så har jag tyckt om dessa två iaf.
  • t0va
    Vi bäddade med kudde och filt, och hade sen fårskinn när det var kallare. I mitt galleri finns bilder på citykorg och fårskinn när sonen var 3månader. Är gott om plats. 
  • Salamina
    Jag hade en lammfäll i Citykorgen på sommaren. Det höll Sibelle sval. Hon var aldrig svettig på ryggen, och det blev ombonat och mysigt. Jag hade en liten barnvagnskudde till henne också. Men det var pga att hon kräktes ibland, och kuddöverdraget var smidigare att tvätta av kräkset på än lammfällen.
    På hösten flyttade jag över fällen till sittdelen, och då höll den henne varm istället.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5