• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • giraffas

Är de billigare att köpa emmaljunga i danmark?  Kommer inte i håg vart jag har hört de men de har jag gjort. 

• fridajonsson
    Vemi skrev 2011-03-03 10:19:06 följande:
    Uliise skrev 2011-03-03 09:56:09 följande:
    De presenteras i juni sedan brukar affärerna börja få in dem i juli. Ifjol såg jag de första 2011:orna i butik i mitten på juli. Sedan kommer färgerna in allt eftersom från juli-augusti, vissa färger kommer tidigt andra först till hösten.
    Tack för snabbt svar!  "trist" att vi behöver vagnen i juni då... det är då bebis beräknas komma. Men jag tycker verkligen inte om ngn färg till 100%... och så måste man ju köpa både ligg och sitt på samma gång.
    Du kan ju alltid höra med din butik om du kan få välja sittdel senare.
    Tex om du köper en citycross med citykorg. Att då bara ta ut chassiet med korgen och sen välja en 2012 sittdel löst.
    Dom vill ju säkert att du isf betalar hela nu, men fråga kan man alltid! Räkna bara med att priserna går upp på 2012orna, de gör de som oftast.
    Det blir ju lite knöligt om du ska ha en edge :D
  • fridajonsson
    Cazzie82 skrev 2011-03-03 13:31:36 följande:
    okej, det visste jag inte. Det var personalen på babyland som använde den och sa att jag skulle köpa en sån, nu har jag inte köpt det än så då ska jag kolla teflonspray istället.
    Okej.. Där jag jobbar kör vi på teflonspray på inrådan från Emmaljunga. Så köp den istället, mkt bättre!
  • gullunge1

nån som allround åkpåsen från emmaljunga?
    va tycker ni om den? passar den bra från nu o sen i vår?
    Så den inte e så faslikt varm, har en fårskinns påse oxå men vill ha en lite tunnare som funkar vår o höst...

Tova 100317
  • AnLj
    gullunge1 skrev 2011-03-03 21:48:05 följande:
    nån som allround åkpåsen från emmaljunga?
    va tycker ni om den? passar den bra från nu o sen i vår?
    Så den inte e så faslikt varm, har en fårskinns påse oxå men vill ha en lite tunnare som funkar vår o höst...
    Jag köpte en i september och har använt den sen dess och tror nog att den går att använda kanske till april - maj, beroende på var man bor och hur barnet är klätt. Fördelen med allrouden är att man har en sittdyna som skyddar sitsen när man tar bort locket. dvs man kan använda den året runt.
  • Viktorsmamma2010

Måste fråga mig för här bland experter! :P Jag har en emmaljunga ozone vagn. tycker det är nåt fel med ena framhjulet. det e precis som d inte tar i marken! d stör mig jättemycket när jag e ute o går då d bara far runt o skramlar massa. detta händer bara på vänstra framhjulet. aldrig på höger framhjul. jag va i affären o han rättade till hjulet men d håller fortfarnade på! e d jag som e petig????? vill inte ens gå ut m vagnen för d stör mig hela tiden. han i affäern sa ju att så gör dom svängbara hjulen men varför gör aldrig d högra hjulet så då??? Jag har haft en nitro city vagn innan. den gjorde aldrig så heller. så d känns ju som d e nåt fel. men vad gör man??? vagnen e som ny, knappt använd! :S

• Uliise
    Iza2011 skrev 2011-03-03 10:29:10 följande:
    Hejsan.

Hoppar in här med en fråga, kanske någon kan svara på den =)

Vi har en Emmaljunga Edge Duo Combi med citykorg (?) men saknar själva "skyddet" till liggdelen!
    (någon som förstår vilket jag menar?)
    Detta betyder att vi måste ha filt i eller något hängandes över vagnen som skydd ist, men jag vill ju ha skyddet =(
    Kan man köpa det vid sidan om och hur mycket kan det kanske tänkas kosta?
    Blev så besviken att jag nästan var nära på att köpa en ny citykorg, men det blir för mycket pengar just nu och bebisen kommer inom 4 veckor...
    Lägger in en bild på den modellen jag har, men färgen är INTE den samma dock...

Vet du, nu är jag petig men jag såg på din bild att du har "tyget under suffletten" framme när suffletten är på liggdelen, det ska inte varaså utan det ska vara upphängt i suffletten! Blir sååå mycket snyggare så Skrattande
    Majken 100421
  • AnLj
    Uliise skrev 2011-03-03 22:44:59 följande:
    Vet du, nu är jag petig men jag såg på din bild att du har "tyget under suffletten" framme när suffletten är på liggdelen, det ska inte varaså utan det ska vara upphängt i suffletten! Blir sååå mycket snyggare så Skrattande
    Hahahaha! Nördstatus på den men jag gillart!
  • Iza2011
    Uliise skrev 2011-03-03 22:44:59 följande:
    Hejsan.

Gör inget att du är "petig"
    Jag har redan åtgärdat den biten =)
    Sista saken att  "åtgärda" är nu det här "skyddet"
    Längtar såå efter lilla plutten!
  • Iza2011
    stor grön drake skrev 2011-03-03 19:22:41 följande:
    titta på klistermärket nere på chassit så du vet vilket årtal det är på vagnen (av någon anledning är det petigt, trotts att edge liggdelen sett likadan ut hela tiden) till den liggdelen passar färgerna sport carbon, strike och såklart helsvart. 2004 finns en färg som heter Metalic som är väldigt lik din vagn, men i min åsikt är de senare locken snyggare. Kan du sy alls? Det är inte svårt att sy ett eget lock, knapparna är vanliga rockknäppen

Strike  
    sport carbon

metalic
    Tack så mycket!
    Har suttit och försökt leta fram rätt sort på deras hemsida, men inte hittat någon som jag tycker är samma =(
    De tre som du hittade liknar väldigt mycket, hoppas att någon av dem är rätt sort =)
    Det som är silvrigt på min vagn är liksom i rutigt silvrigt tyg sas, men jag var på väg att ge upp, tänkte att jag var tvungen att dra dit hela vagnen till en återförsäljare *haha*
    Längtar såå efter lilla plutten!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5