• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Viktorsmamma2010

Hej alla emmaljunga experter. en fråga. jag har lite olika vagndelar att sälja, men vad ska man ta för pris????? Har ett edge Classic Cryptonite Chassi och en  citycrosssittdel. vad ska man ta för delarna el ska man sälja det som en hel vagn o vad ska man ta för pris? funderar även på om jag ska sälaj min ozone sittdel, helt ny i lime färgen :P men vad e rimliga priser tycker ni?

• Uliise

Jag har både City cross och Nitro och måste säga att CCn är överlägsen när det är taskigt väglag, däremot är Nitron inte alls pjåkig! Mycket bättre än jag trott och än har jag inte kört den mycket.

Hade jag varit involverad i design/produktionen på Emmaljunga hade jag försökt få fram en vagn man kan förvandla från svängbar till fasta hjul... Hjärta

Majken 100421
  • JwJw
    Uliise skrev 2011-03-07 19:07:20 följande:
    Jag har både City cross och Nitro och måste säga att CCn är överlägsen när det är taskigt väglag, däremot är Nitron inte alls pjåkig! Mycket bättre än jag trott och än har jag inte kört den mycket.

Hade jag varit involverad i design/produktionen på Emmaljunga hade jag försökt få fram en vagn man kan förvandla från svängbar till fasta hjul... Hjärta
    haha precis den tanken hade jag idag om dom ändå gjorde en sådan så vorde vagnen perfekt=)
  • JwJw
    fridajonsson skrev 2011-03-07 18:47:02 följande:
    Äh det beror ju på vart man ska gå!
    Jag bor några mil norrut i Hudik och har en Ozone, än har ingen snö stoppat mej Cool Då går jag mest i stan och därikring, och det är inte alltid det är bra plogat.

De gånger det varit omöjligt hade inte heller en CC kommit fram bättre, eller något annat än en pansarvagn Skrattande

En gång var det faktiskt tur att jag hade en med små hjul fram då vi skulle på bvc å de var så smalt plogat att endast framhjulen kunde vara i backen för att komam fram. Hade vi haft en med fyra stora hade vi fått gå runt en bra bit .
    bor just nu 20 minuter utanför stan med buss och visst kan det va bra plogat men samtidigt så är jag en promenadmänniska så tror en cc är bättre tyvärr och sedan så hitta jag ingen till bra pris;) så de får bli ccn bästa ja kunde hitta va för 4000 me sittdel och liggdel samt nya extrahjul=)
  • Madski

Men på nitron kan man ju låsa de svängbara hjulen och då blir dom som fasta hjul.. klockrent!

• fridajonsson
    Madski skrev 2011-03-07 20:03:00 följande:
    Men på nitron kan man ju låsa de svängbara hjulen och då blir dom som fasta hjul.. klockrent!
    Jo, men det gräver ändå ner sej lättare i snö, sand och lera än en med fyra stora hjul :)
  • Vemi
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-06 21:11:16 följande:
    Jag har haft båda. chassit e ju desamma på båda. det funkar bra. lite tungt i snön om du går i massa snö. annars går d bra. sittdelarna e ju rätt olika. o nitron kan man ju fälla helt o få bra liggläge i om tex. barnet vill sova på sidan. i ozonen blir d ju den skålade formen o fötterna uppåt o sova så där blir d svårare o sträcka ut sig o sova på sidan. så har jag tyckt om dessa två iaf.
    Tyckte du bättre om Nitro då? Med anledning till att barnet kan sträcka ut sig?  Känns Nitro klumpigare att komma fram med?
  • Viktorsmamma2010
    Vemi skrev 2011-03-08 10:16:48 följande:
    Tyckte du bättre om Nitro då? Med anledning till att barnet kan sträcka ut sig?  Känns Nitro klumpigare att komma fram med?
    Svårt o säga. min son verkar gilla både ozonen och nitron. men han får ju mer plats o sova på i nitron. men han har ju sovit i ozonen oxå. så d kanske e mest jag som tror att d e bättre med nitron. han sitter ju bättre i ozonen när han e liten, den följer ju kroppen på ett helt annat vis. d e nog skönt. så d e nog en smaksak :P
  • Vemi
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-08 10:59:37 följande:
    Svårt o säga. min son verkar gilla både ozonen och nitron. men han får ju mer plats o sova på i nitron. men han har ju sovit i ozonen oxå. så d kanske e mest jag som tror att d e bättre med nitron. han sitter ju bättre i ozonen när han e liten, den följer ju kroppen på ett helt annat vis. d e nog skönt. så d e nog en smaksak :P
    Meeeeeh! Du ska ju hjälpa mig, inte göra det svårare! ;)   Får se vad det blir men börjar känna mig stressad över att beställa nu då bebis är beräknad 15/6 och det kan ju ta upp till 12 veckor... kan ju bli tight om det vill sig illa...
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-08 10:59:37 följande:
    Vi har ju föregångaren till ozone och sen nitro, upplever också att han sitter bättre i den ergonomiska sittdelen, är först nu när han är 6månader som vi skiftar mellan de 2 delarna för sittläge. Men han har också sovit i vagnen för han har hatat sängen och i den ergonomiska har han sovit jättebra fram tills nu när han kan vända sig själv åt bägge håll. För han försöker komma över på sida/mage och i fredags hade vi en helvetesnatt, han vägrade säng men låg och vred sig i vagnen för att hitta en bra ställning. 

Så nu har vi lyckats få honom att sova i sängen istället, när vi är ute så upplever jag nu att han inte sover lika bra i den ergonomiska delen. Var därför vi köpte en nitro för att han skulle kunna välja att ligga på sida/mage och sova tror det var ett bra val för oss. Sen får vi se, jag är nöjd med den ergonimiska jag fick tag på begaganat också men som enda sittdel vet jag inte.

Fast man kan ju alltid köpa en vanlig sittdel begagnat, är lättare att få tag på än tvärt om.  
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5