• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Kasihi
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-10 17:31:46 följande:
    nån som kan ge förslag på en bra åkpåse till en emmaljunga vagn???? den ska inte vara för varm då min son blir jättevarm lätt. men funderar endån på att d kan va mysigt o ha en åkpåse o sitta i.
    Vi har Emmaljungas allroundpåse, den är lagom för våran son.
  • ängeln83
    nån som kan ge förslag på en bra åkpåse till en emmaljunga vagn???? den ska inte vara för varm då min son blir jättevarm lätt. men funderar endån på att d kan va mysigt o ha en åkpåse o sitta i.
    Vi har en åkpåse ifrån Buppa, den är kanon.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • t0va
    Vi har en enkel fleeceåkpåse från teutonia eller vad det nu heter. Är precis lagom varm, min son är jättevarm också så andra saker funkar inte. Men den är lite liten så nästa år får vi nog leta efter något annat eller kanske sy en egen. 

Stadium har en åkpåse/sovsäck som också ska vara lite tunnare men den har jag bara tittat lite snabbt på.  
  • Viktorsmamma2010

Tack tack.
    ja, jag får nog åka o kolla på några.
    nu har jag en sån äldre modell, med typ fårludd innuti. den har varit för varm för min son hela kalla vintern. han har blivit genomsvettig i den. nu har jag han bara i jacka o tossor o filt men kan tycka d e lite naket med bara en filt, men tar jag på han mer blir han svettig :S
    har ju även fotsacken över vagnen så den ska väl varma lite mot vind o så jue
    tar jag overall på han e d samma sak, han svettas. men tycker endån man måste skydda han lite mot kylan så tänkte att en tunnare åkpåse kanske skulle vara nåt. svårt o veta !

• Viktorsmamma2010

Tack tack.
    ja, jag får nog åka o kolla på några.
    nu har jag en sån äldre modell, med typ fårludd innuti. den har varit för varm för min son hela kalla vintern. han har blivit genomsvettig i den. nu har jag han bara i jacka o tossor o filt men kan tycka d e lite naket med bara en filt, men tar jag på han mer blir han svettig :S
    har ju även fotsacken över vagnen så den ska väl varma lite mot vind o så jue
    tar jag overall på han e d samma sak, han svettas. men tycker endån man måste skydda han lite mot kylan så tänkte att en tunnare åkpåse kanske skulle vara nåt. svårt o veta !

• Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-10 15:36:37 följande:
    nån som har erfarenheter av båda emmajungas chassi: edgens classic cryptonite chassi och city crossens chassi??? Jag vil veta lite för o nackdelar. vet inte vilket chassi jag ska välja!
    Classic chassit har ju lufthjul vilket är såå mycket skönare att köra med än Crossens breeeda dassiga punkteringsfria... iaf enligt mig!

Dessutom är Classic chassit lite högre, så barnet kommer lite högre upp emot dig. Enda fördelen för Crossens chassi är att det är lite lättare. Hade jag valt hade jag lätt tagit classic chassit
    Majken 100421
  • Viktorsmamma2010
    Uliise skrev 2011-03-10 22:22:40 följande:
    Classic chassit har ju lufthjul vilket är såå mycket skönare att köra med än Crossens breeeda dassiga punkteringsfria... iaf enligt mig!

Dessutom är Classic chassit lite högre, så barnet kommer lite högre upp emot dig. Enda fördelen för Crossens chassi är att det är lite lättare. Hade jag valt hade jag lätt tagit classic chassit
    ok, tack! :)
  • GTA

hej igen, fler frågor från mig till alla proffs här..... Min dotter är prematurfödd o väldigt liten. Hon försvinner i Nitrons sittdel.... en väninna har en kollega som ska sälja en City Jet sittdel som tydligen är ergonomisk. Den borde jag ju kunna sätta på mitt Nitro chassi då om jag inte förstått tidigare info i tråden fel. Nån som provat den eller har någon bra synpunkt? Kan den vara bra att använda innan hon blir stor nog för Nitrosittdelen? Kan man ha fullt liggläge i den? Hoppas på massor av svar från er Solig.

• Viktorsmamma2010
    GTA skrev 2011-03-11 12:07:12 följande:
    hej igen, fler frågor från mig till alla proffs här..... Min dotter är prematurfödd o väldigt liten. Hon försvinner i Nitrons sittdel.... en väninna har en kollega som ska sälja en City Jet sittdel som tydligen är ergonomisk. Den borde jag ju kunna sätta på mitt Nitro chassi då om jag inte förstått tidigare info i tråden fel. Nån som provat den eller har någon bra synpunkt? Kan den vara bra att använda innan hon blir stor nog för Nitrosittdelen? Kan man ha fullt liggläge i den? Hoppas på massor av svar från er Solig.
    Jag har ozone sittdelen, den e ju bättre än nitrosittdelen. Dom sitter ju stadigare i den när dom e småsmå. men om din bebis e nyfödd ska du väl endån ha den i en liggdel???? tycker d måste va bekvämare för bebisen ! eller ? :)
  • GTA

Absolut, hon har en citykorg nu o kommer att behöva den ett tag till. Hon är 5 månader o har precis passerat 5 kg nu. Men hon kommer att vara liten även när hon blir större om du förstår vad jag menar. Tänkte då att om jag kan köpa en City Jet sittdel för bara 500 kronor så kanske jag ska passa på om den verkar vettig. Jag gissar att City Jeten är smalare än Nitron gällande sittdelen o att hon kanske kommer att sitta stadigare där då sitsen verkar mer skålad. Har Ozone samma sittdel som City Jet (vet att den inte tillverkas längre) bara ett annat chassi? Tror du i så fall att det verkar vettigt att köpa den? Menade att när hon sen blir betydligt större så kanske Nitrons sittdel kommer att funka bättre. Hade jag vetat det jag vet nu kanske jag skulle ha köpt en Ozone från början i stället....

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5