• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • UnderYtan
    Tips/råd sökes!

Jag vet inte om det är så på alla Emmaljunga eller bara min men jag köpte en EL Ozone 2011 för 2 veckor sedan. Nu till "problemet"

Jag har någon slags varningslapp bak på ryggstödet som är jättestor. Jag har försökt fota den. Har ni andra en sådan? Vet ni om den går att ta bort? Vågar inte sprätta upp stygnen som finns utifall att det blir jättefult. Har hängt en barnvagnsskylt som täcker det värsta och sen brukar jag inte låta sufletten sitta fastknäppt så den kan hänga ner och dölja lite. Hoppas ni ser hur jag menar på bilderna.

Men den är ju så STOR så det är inte klokt!!! Skitfult.

Jag undrar också vad spännena är till för? Dom jag har hängt barnvagnskylten i.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • t0va
    UnderYtan skrev 2011-03-17 17:58:09 följande:
    Tips/råd sökes!

Jag vet inte om det är så på alla Emmaljunga eller bara min men jag köpte en EL Ozone 2011 för 2 veckor sedan. Nu till "problemet"

Jag har någon slags varningslapp bak på ryggstödet som är jättestor. Jag har försökt fota den. Har ni andra en sådan? Vet ni om den går att ta bort? Vågar inte sprätta upp stygnen som finns utifall att det blir jättefult. Har hängt en barnvagnsskylt som täcker det värsta och sen brukar jag inte låta sufletten sitta fastknäppt så den kan hänga ner och dölja lite. Hoppas ni ser hur jag menar på bilderna.

Spännena är nog för att kunna sätta fast sittdynan. På våran nitro så fäster man den i ett stag som går på baksidan men på ozone har man inget sånt stag. Så jag gissar att det är så. 

Lappen håller jag med om är ful, på nitron så sitter den på insidan av grenbandet. 
  • stor grön drake
    UnderYtan skrev 2011-03-17 17:58:09 följande:
    Tips/råd sökes!

fäst en bit svart tyg på/över den med dubbelhäftande tejp.
    Överbandsfürern skrev 2011-03-17 14:43:35 följande:
    GÅr det att ta bort suffletten och tvätta den?
    Allt går med skruvmejsel och milt våld
    Jag gissar att man tar av den på samma sätt som om man skulle byta till en city korg, sedan pillar man lös de plastdelar som går att pilla bort på ena sidan, och skruvar upp alla skruvar/muttrar, minns i vilken ordning och drar sen av tyget.
  • UnderYtan
    stor grön drake skrev 2011-03-17 20:27:07 följande:
    Jag gissar att man tar av den på samma sätt som om man skulle byta till en city korg, sedan pillar man lös de plastdelar som går att pilla bort på ena sidan, och skruvar upp alla skruvar/muttrar, minns i vilken ordning och drar sen av tyget.
    Ja jag ska nog prova det. Löjligt kanske men jag stör mig jättemycket på den där lappen. Den förstör intrycket av min nya fina vagn Ska ändå till tygaffären imorgon då jag tänkte sy sittdyna till vagnen så jag får spana på något som kan täcka lappen.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • t0va
    Mimou skrev 2011-03-17 13:10:19 följande:
    Jag är på jakt efter en EL city cross, helst från 07/08 och framåt (med de nya fälgarna iaf).
    Vill ha en helsvart sittdel + svart city korg, men hittar inte någon beg. nånstans, bara nya till fullpris i affär, och det är tyvärr lite över vår budget =(

Någon som vet fler sidor än blocket??
    här har du en citykorg i alla fall http://www.blocket.se/ostergotland/Emmaljunga_Citykorg_svart_i_nyskick_32636458.htm?ca=14&w=1
  • t0va
    Mimou skrev 2011-03-17 13:10:19 följande:
    Jag är på jakt efter en EL city cross, helst från 07/08 och framåt (med de nya fälgarna iaf).
    Vill ha en helsvart sittdel + svart city korg, men hittar inte någon beg. nånstans, bara nya till fullpris i affär, och det är tyvärr lite över vår budget =(

Någon som vet fler sidor än blocket??
    http://www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_City_Cross_och_City_Korg__09_32650551.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/uppsala/EmmaLjunga_City_cross_32593386.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/blekinge/Emmaljunga_city_cross_08_31672941.htm?ca=14&w=3&last=1

allaannonser.se/ finns också. 
  • Överbandsfürern
    stor grön drake skrev 2011-03-17 20:27:07 följande:
    Tack
    Fast den är nog bara att hiva på tippen ändå eftersom framhjulet är brutet.
    Inte undra på att det tagit i varukorgen då
    Nu går den knappt att svänga eftersom hjulet tar i själva staget ovanför...
  • stor grön drake
    Överbandsfürern skrev 2011-03-17 22:21:39 följande:
    Tack
    Fast den är nog bara att hiva på tippen ändå eftersom framhjulet är brutet.
    Inte undra på att det tagit i varukorgen då
    Nu går den knappt att svänga eftersom hjulet tar i själva staget ovanför...
    ta vara på klädseln och lägg upp den till försäljning
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5