• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-03-20 20:51:03 följande:
    Ja den biten kan man ta bort, när man inte använder den som lift längre. Jag håller med dig om att duoliftarna är snyggare. Jag hade inte sett någon sån innan vi köpte quadron. Just nu använder vi dynan från quadron i vagnen, men enbart för att sonen kräks så mycket att det är bra som skydd för klädseln, har varit bra att ha på natten när blöjan läckt också.  Har en sittdyna i cityjeten av samma orsak. 
    Vi har pampers nattblöjor på natten. dom har aldrig läckt! håller i 12 timmar :P *tipsar* :D
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-20 21:49:59 följande:
    Vi har pampers nattblöjor på natten. dom har aldrig läckt! håller i 12 timmar :P *tipsar* :D
    Var hittar man dem? Jag ahr sökt ÖVERALLT efter nattblöjor, så vi ska slippa stiga upp och byta mitt i natten, alternativt byta pyamas på morgonen...
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-20 21:49:59 följande:
    Vi har testat de också... läcker inte lika mycket som dagblöjorna men lite då och då. Nu hittade jag icas egna blöjor och de håller tätt hela natten. Så nu är det mest kräks som är problemet ;) 
    stor grön drake skrev 2011-03-20 21:53:57 följande:
    Var hittar man dem? Jag ahr sökt ÖVERALLT efter nattblöjor, så vi ska slippa stiga upp och byta mitt i natten, alternativt byta pyamas på morgonen...
    Pampers baby dry heter nattblöjan, inte helt lätt att se att det är en nattblöja. Min mor köpte ett jättepaket för hon trodde det var en annan modell bara, tur att man kan ha de dagtid också. Inte lätt att hitta rätt bland alla olika sorter. 
  • fridajonsson
    Mymemlan skrev 2011-03-20 18:32:26 följande:

Min scooter från 11 har börjat dra åt vänster som tusan, vi har inte varit oförsiktiga med den, dragit den i trappor elr nått liknande. Började märka det mer nu när asfalten kommer fram, då den får bättre fäste. Dessutom har själva locket på hjulets "knapp?" lossnat på båda bakhjulen nu. Det kan inte ha nått med det att göra? Har ingen aning om vart dom är för dom måste ha lossnat ute på prommis nånstans. Den är bara en månad gammal så det känns ju lite knas. Kan man åka till BH så fixar dom alla problem?

Gå dit du köpte den så kan de fixa problemen åt dej.
    Drar den åt nått håll så är de axeln som ska riktas till och plastlocken finns att få nya. Limma bara fast dem med superlim annars kommer de lossna igen!

Två inte helt ovanliga problem ;) Men som tur är välldigt lätt åtgärdade!
  • Viktorsmamma2010
    Oh, dom finns på ica o så. jag ser dom överrallt :P baby dry heter dom den e blågrön paket o där e en gul måne :) jag tycker dom e superbra! jag har dom hela natten. inet byte o inget vått på morgonen :D
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-03-20 22:19:42 följande:
    Vi har testat de också... läcker inte lika mycket som dagblöjorna men lite då och då. Nu hittade jag icas egna blöjor och de håller tätt hela natten. Så nu är det mest kräks som är problemet ;) 
    Pampers baby dry heter nattblöjan, inte helt lätt att se att det är en nattblöja. Min mor köpte ett jättepaket för hon trodde det var en annan modell bara, tur att man kan ha de dagtid också. Inte lätt att hitta rätt bland alla olika sorter. 
    men har du testat en större stl. kanske ? dom ska ju inte läcka, då kan d va så att man har för liten stl. :)
  • Viktorsmamma2010

såhär ser den ut. finns ju då oxå olika stl.
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-20 23:08:43 följande:
    men har du testat en större stl. kanske ? dom ska ju inte läcka, då kan d va så att man har för liten stl. :)
    Mer ot, men japp vi har en kusin som hade större storleken men nu har slutat med blöjor så vi fick deras lager. Hjälper inte det heller. 

Nu när jag är i rätt tråd så kan jag skriva det jag skulle skriva. ;) 

Vi har kört med nitrosittdelen ett par gånger nu och jag är så nöjd, var lite nojig att den inte skulle passa oss eftersom cityjet-sittdelen varit så kanon. Men nu när sonen vill sova på sida och mage så är den underbar. Han älskar att sitta i den också. Inatt somnade han i bilen så vi la honom i vagnen när vi gick upp till lägenheten och han har sovit hela natten i vagnen. Jag trodde han skulle pipa  och ville komma till sängen men inte.

Så skönt att det verkar funka :)  
  • Uliise
    t0va skrev 2011-03-21 11:16:23 följande:
    Mer ot, men japp vi har en kusin som hade större storleken men nu har slutat med blöjor så vi fick deras lager. Hjälper inte det heller. 

Nu när jag är i rätt tråd så kan jag skriva det jag skulle skriva. ;) 

Vi har kört med nitrosittdelen ett par gånger nu och jag är så nöjd, var lite nojig att den inte skulle passa oss eftersom cityjet-sittdelen varit så kanon. Men nu när sonen vill sova på sida och mage så är den underbar. Han älskar att sitta i den också. Inatt somnade han i bilen så vi la honom i vagnen när vi gick upp till lägenheten och han har sovit hela natten i vagnen. Jag trodde han skulle pipa  och ville komma till sängen men inte.

Så skönt att det verkar funka :)  
    Vad bra!
    Ja CC/Nitro-sittdelen är riktigt bra, stoor sufflett och massa plats. Måste kännas skönt att ni kan variera med den ergonomiska också
    Majken 100421
  • t0va
    Uliise skrev 2011-03-21 11:21:09 följande:
    Vad bra!
    Ja CC/Nitro-sittdelen är riktigt bra, stoor sufflett och massa plats. Måste kännas skönt att ni kan variera med den ergonomiska också
    ja det är en kanonkombination. Igår när vi var på tropicarium och tittade på djur så tog vi den ergonomiska, så han skulle komma lite högre upp och han skulle ändå inte sova i vagnen. 

Var så vi resonerade när vi valde nitron att den funkar när han blir lite äldre och vi ger oss ut på saker. Inte helt fel att ha sin säng med sig överallt. :) 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5