• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • CoolJen

Skulle packa ner vagnen(med citykorg) för första gången i bilen igår....oj vilken tid det tog!
    Först hade jag svårt att bara fälla ihop den och när jag väl gjort det så får den inte plats i bagaget, försöker mig då på att ta loss citykorgen...
    Jag letar efter knappar typ överallt länge men hittar inga!
    Tillslut får jag guidning av en kompis som kollar letar upp manualen på google....NU vet jag vart de knapparna sitter iaf

Tråkig upptäckt var ju att chassit tar upp typ hela bagaget men citykorgen fick även plats brevid på högkant....dock får vi ju inte plats med nåt annat

• annakohler

jag är en lycklig ägare till emmaljunga city cross finns i bildtråden

• stor grön drake
    Protea skrev 2011-03-23 10:07:45 följande:
    Hej!
    Jag har en nagra ar gammal Edge och mu umdrar jag nar ni bytte till sittdelen?
    När sonen vägrade ligga ner mer, för han skulle upp och se världen. Han är född i november, och i juni bytte vi till sittdel helt och hållet, men började köra med den i maj, dock enbart liggläge och första viloläget i början. sen kom han på att han ville sitta själv, så vi fortsatte ha vagnen i liggläge för bättre luftcirkulation
  • Erase

Nån mer som är "lycklig ägare" till Emmaljungas Limited Edition Black Beauty ???  Vi har precis för en vecka sedan köpt en citycross , såååå fin !! Skrattande Vi skulle bara ha en sittvagn, var alltså inte ute efter just den, men där stod den, helt nyuppackad..... Å alldeles för dyr Flört

• t0va

Nu har jag fått nytta av quadroliften... 2 gånger har sonen varit påväg ur vagnen via fotstödet, en gång låg han ihopkurad vid fotstödet och bygeln andra gången låg han på mage och dinglade med fötterna under fotstödet. 

Selen funkar inte eftersom han vrider sig så och vill sova både på rygg och mage, fast oftast sidan. Så nu har jag satt dit liften fast i åkpåseläge utan locket. Så han inte kan kräla ur den vägen. Håller på att leta efter en mjuk sele att sätta på honom när han sover i vagnen. Dels för när vi är ute men nu när han är förkyld är det perfekt att låta honom sova i vagnen med ryggstödet ett hack upp. Blir mycket bättre än att ha sängen i lite lutning.  

• JwJw

Funderar på att sälja min citycross iaf får så ont i axlarna av att köra den och skulle vilja ha en nitro men vissa säger ju att det inte går i snö alls...va tror ni?

• annakohler
    JwJw skrev 2011-03-26 07:18:03 följande:
    Funderar på att sälja min citycross iaf får så ont i axlarna av att köra den och skulle vilja ha en nitro men vissa säger ju att det inte går i snö alls...va tror ni?
    jo nitron går kanon i snö seer många i rättvik som har gått hela vintern med den
  • t0va
    JwJw skrev 2011-03-26 07:18:03 följande:
    jodå den går bra i snö, det som är tungt är när det är såndär snö som det blir på parkeringsplatser när man bara sjunker, fast då tror jag inget fungerar bra mer än skoter.  Vi funderade på att köpa ett begagnat cross-chassi eller liknade för vintern men det behövdes inte. Jag var ute och gick i nysnö och det gick det med. Blev mycket positivt överraskad. Det jag märkte var att endel andra vagnar med 2 små hjul fram hade större problem än vad vi hade med nitron. Tror det skiljer endel på hur de små hjulen är utformade. 

Vi såg en vagn under julhandeln som var före oss och de fick kämpa medans vi kunde gå normalt. Jag har lite svårt att gå nämligen och har vagnen som rullator men just då sa jag åt sambon att vi kanske skulle få vända eller så fick han ta vagnen och gå och sen hämta mig så jag kunde stödja mig på honom. Var ca 50m av vägen som var dålig. Men det behövdes inte vi kunde traska på. :)

Den andra vagnen var en med ungefär lika stora småhjul men ändå hade de problem.  
  • JwJw
    t0va skrev 2011-03-26 12:17:20 följande:
    jodå den går bra i snö, det som är tungt är när det är såndär snö som det blir på parkeringsplatser när man bara sjunker, fast då tror jag inget fungerar bra mer än skoter.  Vi funderade på att köpa ett begagnat cross-chassi eller liknade för vintern men det behövdes inte. Jag var ute och gick i nysnö och det gick det med. Blev mycket positivt överraskad. Det jag märkte var att endel andra vagnar med 2 små hjul fram hade större problem än vad vi hade med nitron. Tror det skiljer endel på hur de små hjulen är utformade. 

Vi såg en vagn under julhandeln som var före oss och de fick kämpa medans vi kunde gå normalt. Jag har lite svårt att gå nämligen och har vagnen som rullator men just då sa jag åt sambon att vi kanske skulle få vända eller så fick han ta vagnen och gå och sen hämta mig så jag kunde stödja mig på honom. Var ca 50m av vägen som var dålig. Men det behövdes inte vi kunde traska på. :)

Den andra vagnen var en med ungefär lika stora småhjul men ändå hade de problem.  
    låter  ju jättebra så synd att dom är så dyra både nitro och ozone=/
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5