• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • JwJw
    UnderYtan skrev 2011-03-26 22:56:55 följande:
    Jag har en Ozone och den går jättebra i snön. Sååå skön att göra.
    ok=) så svårt att abgöra också vilken sittdel som e bäst nitro eller ozone
  • maria204

Hejsan!
    Vui väntar vår trea i juli och har till slut bestämt oss för en Nitro City. Färg är under diskussion. Jag har några frågor till er experter. Är det bara Emmaljungas eget babyskydd som passar till vagnen, eller finns det andra? Och hur mycket kostar det i så Fall? Är det  värt att köpa?

Är det så att Ozon har en lite mindre suflett?

Tack på förhand. Det ör en djungel det här. 

• UnderYtan
    JwJw skrev 2011-03-27 10:13:48 följande:
    ok=) så svårt att abgöra också vilken sittdel som e bäst nitro eller ozone
    Ja det beror ju lite på era behov och så.

Ozonen är lättare viktmässigt och det är bra när man t.ex. ska lyfta i och ur bil, något jag gör flera gånger per dag. Sen så kommer barnet lite högre upp med Ozonesitsen, även det något jag tycker om men det är ju verkligen en smaksak. Det är de två huvudorsakerna till att jag valde Ozonen framför Nitron.

Mitt barn sover på rygg eller på sidan i vagnen utan problem, magläge går nog sämre så har man ett barn som sover i magläge så kanske man inte ska välja ozonen. Men annars ser jag inga konstigheter med att det är en ergonomisk sits.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • t0va
    JwJw skrev 2011-03-27 07:44:37 följande:
    Ni skrev så bra om nitro så jag slängde ut min citycross på nätet.. men är det någon som vet  vad färgen med grå och får heter=)?
    våran nitro är dark grey med får, men det kanske är en annan färg på citycrossen. Den är 2010 årsmodell. 
    maria204 skrev 2011-03-27 12:52:32 följande:
    Hejsan!
    Vui väntar vår trea i juli och har till slut bestämt oss för en Nitro City. Färg är under diskussion. Jag har några frågor till er experter. Är det bara Emmaljungas eget babyskydd som passar till vagnen, eller finns det andra? Och hur mycket kostar det i så Fall? Är det  värt att köpa?

Är det så att Ozon har en lite mindre suflett?

Tack på förhand. Det ör en djungel det här. 
    Japp ozone har mindre sufflett, men man kan köpa till en skärm som täcker mer. 

Nu kan man ha Britax babysafe SHR även utan SHR fast då behövs adaptrar, i april ska det komma en adapter för maxi cosi också. 

Vi hade emmaljungas egna och den var ok, har inget att jämföra med. Det enda jag kände var att den var trög att spänna åt, fast det tycker jag att våran nya stol är också men sambon säger att det är lätt. Så det är nog bara jag. Vi trodde inte vi skulle ha nytta av att ha den på vagnen, men jag hittade adapter och stol rätt så billigt och den passade i våran bil och svärmors som har korta bälten så då körde vi på det.

Den har använts massor för alla små "vi måste springa in och köpa en mjölk i affären"-ärenden.  Sonen vaknade annars så fort man plockade upp honom men i babyskydde fortsatte han att sova. Han sitter ok även nu 9kg och 71cm lång, fast nu har vi bytt till en större bilstol men har kvar den som extra nödstol, var bra när hans nya stol gick sönder efter 1 månad.

Vi har föregångaren till ozone sittdel på våran nitrochassi, de ser nästan likadana ut. Den har varit så perfekt, sonen vägrade ligga ner efter 3månader och det var så svårt att palla upp honom med kuddar så vi testade att sätta honom i den fast i liggläge och han blev så nöjd. Nu när han är 7månader och kan vända sig åt alla håll så gillar han den inte längre.

Nu vill han sova på mage så då blir det svårt, men vi har en nitrosittdel också som han sover i och så kör vi med denna ifall vi ska ut på endel saker. En annan nackdel med den som jag tror är samma med ozone är att när den är ihopfälld med sitsen på så blir den längre än om man har nitrosittdelen om ryggen är i uppfällt läge så kan vi få in den i bilen rakt in. Med den ergonomiska måste vagnen stå på sidan och tar upp mycket plats.

Men som jag skrivit innan hade jag köpt vagn idag och vet det jag vet så hade jag köpt en ozone och sen letat upp en vanlig sittdel på blocket för att kunna variera. Är lättare att hitta fina sådana än fina ergonomiska delar.  
  • bailley

Och enligt Izi företaget den nya Emmaljunga adaptern ska fungera till IZI SLEEP också . Inte bara till MAxi Cosi

Jag har köpt igår en Britax Baby-safe plus II med bas (1700 kr) och adaptern (istälet för SHR modellen som kostade  runt 2600) för 99 kr. Nu måste jag köpa också emmaljunga adaptern.  Hoppas det gör bra allt tillsammans med min Edge duo.

Är det någon som har/använder Emmaljunga barnvagn och Britax babyskydd? 

Solo 90 dias y seremos 3.
  • Smarro

Hej, Har idag hämtat ut vår fina Emmaljunga Nitro city med hårdlift. Men glömde att fråga en sak i butiken men ni är ju mer proffs än dem eftersom ni anväder vagnarna dagligen så jag kan lika väl kolla här tänkte jag .. Min fråga är; ska jag ta bort suffletten på själva sittdelen och bara ha suffletten på hårdliften? Eller ska man ha två suffletter??? Tack på förhand

• maria204
    Smarro skrev 2011-03-27 14:23:11 följande:
    Hej, Har idag hämtat ut vår fina Emmaljunga Nitro city med hårdlift. Men glömde att fråga en sak i butiken men ni är ju mer proffs än dem eftersom ni anväder vagnarna dagligen så jag kan lika väl kolla här tänkte jag .. Min fråga är; ska jag ta bort suffletten på själva sittdelen och bara ha suffletten på hårdliften? Eller ska man ha två suffletter??? Tack på förhand
    Vad blev det för färg?
    Jag tror att du ska ha två suffletter, eller ta bort den på hårdliften. Så skulle jag har gjort i alla fall. 
  • Viktorsmamma2010
    JwJw skrev 2011-03-27 07:44:37 följande:
    Ni skrev så bra om nitro så jag slängde ut min citycross på nätet.. men är det någon som vet  vad färgen med grå och får heter=)?
    Den heter dark grey. den e grå på utsidan o får innvändigt i suffletten. om d e den du tänker på. jag har haft den! Jättefin
  • Viktorsmamma2010
    Smarro skrev 2011-03-27 14:23:11 följande:
    Tycker du ska ha båda sufletterna. ska du bära av liften e d ju bra med suffletten på den. sen e den andra stora suflletten bra mot vind o väder tror jag iaf. Jag hade haft båda
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5