• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-03-21 11:43:29 följande:
    ja det är en kanonkombination. Igår när vi var på tropicarium och tittade på djur så tog vi den ergonomiska, så han skulle komma lite högre upp och han skulle ändå inte sova i vagnen. 

Var så vi resonerade när vi valde nitron att den funkar när han blir lite äldre och vi ger oss ut på saker. Inte helt fel att ha sin säng med sig överallt. :) 
    hur gammal e din son nu? jag vågar bara låta min sova på dagen i vagnen nu eftersom han börjat resa sig lite. men skulle gärna vilja natta han i vagnen ibland när han e gnällig men vågar inte låta han sova där sen. men kan heller inte bära över han från vagnen ti spjälsängen utan att han vaknar :P
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-21 13:42:26 följande:
    hur gammal e din son nu? jag vågar bara låta min sova på dagen i vagnen nu eftersom han börjat resa sig lite. men skulle gärna vilja natta han i vagnen ibland när han e gnällig men vågar inte låta han sova där sen. men kan heller inte bära över han från vagnen ti spjälsängen utan att han vaknar :P
    7månader, han har precis börjat att kunna ta sig upp till sittande ifall han ligger i vagnen och ryggstödet är ett hack upp. Men ofta ligger han på sidan och då kommer han ingenstans. 

Fast en morgon när han låg där så hade jag glömt knäppa grenbandet, tog bort den när han sov i åkpåsen när vi var i affären så han hasade ner och låg under bågen när jag märkte det. Men nu när jag ser till att knäppa grenbandet så går det.

Jag funderar på att köpa en externsele och ha på honom när han sover i vagnen så han kan sitta fast med överkroppen också men ändå ligga på sida. Vet inte om det fungerar men jag fick ett tips från en mamma som hade det så. Vi vill att sonen ska sova ute på dagen nu när det börjar bli varmare igen, troligen kommer han göra det på förskolan så det känns bra att börja vänja honom. Han sov ute i höstas som nyfödd också. 
  • myran82

Funderar lite på att sälja två av mina vagnar men vet inte om det är nån idé ifall man ändå inte får nåt för dom.

Har en citycross -06 med citykorg (sittdelen:platinum. korgen: strike). Åkpåse, parasoll, fotsack & skötväska.

En edge med mjuklift från -03. Åkpåse, fotsack, parasol.
    Ingen aning om färgen, men har någon adressen till sidan där man kan leta upp olika modeller/fäger?

Tror ni att man kan få nåt för dom?

• AnLj
    myran82 skrev 2011-03-22 14:45:29 följande:
    Funderar lite på att sälja två av mina vagnar men vet inte om det är nån idé ifall man ändå inte får nåt för dom.

Har en citycross -06 med citykorg (sittdelen:platinum. korgen: strike). Åkpåse, parasoll, fotsack & skötväska.

Ingen aning om färgen, men har någon adressen till sidan där man kan leta upp olika modeller/fäger?

Kolla runt på blocket vad andra lägger ut sina för. Något borde du ju få för dem!
  • stor grön drake
    myran82 skrev 2011-03-22 14:45:29 följande:

som ovanstående, kolla blocket/tradera/lokala sidor.

Längre bak i tråden länkades till en hel del kataloger, strollersandprams.com/ har inte så långt tillbaka som 2003.
  • JwJw

Hejsan hejsan =) idag ramlade ena delen av en knapp på fotsacken som man fäster på vagnen...Någon som har nå tips på hur man kan lösa de/fixa en ny?

• t0va
    JwJw skrev 2011-03-22 20:35:39 följande:
    Hejsan hejsan =) idag ramlade ena delen av en knapp på fotsacken som man fäster på vagnen...Någon som har nå tips på hur man kan lösa de/fixa en ny?
    Det är nog vanliga rockknappar som man kan köpa i butik och sätta dit själv, ifall det är tryckknapparna du menar. 
  • JwJw
    t0va skrev 2011-03-22 20:51:20 följande:
    Det är nog vanliga rockknappar som man kan köpa i butik och sätta dit själv, ifall det är tryckknapparna du menar. 
    Ja det är det tack så mycket :D
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5