• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    DeeDee09 skrev 2011-03-29 01:19:36 följande:
    Lägger till tråden bland favoriter då jag nu är ägare till en Nitro city (Färg Silver check tror jag den heter) Så snygg och med lite vita läder detaljer :)
    Hitta den på blocket för 3700:-  en 2010 som var köpt i maj och fick med:
    Footsack i samma färg som vagnen
    1 extra sits (sliten) som de mest hade använt under vintern för att inte nya sitsen skulle bli ful.
    2st nya extra däck (De stora)
    Emmaljunga Regnskydd

Verkar som ett bra köp eller?  :)
    Det  låter som en bra köp tycker jag
    Majken 100421
  • Uliise
    marcitron skrev 2011-03-29 01:27:18 följande:
    Nu i veckorna ska det beställas en nitro city, är sugen på att beställa med svart chassi. Dock har jag hört att både det svarta och det vita ska vara mer känsligt/mindre reptåligt än det silvriga, någon här som har nån uppfattning om det?

Tänkte även höra ni som körde nitro city i vintras, hur bra/dålig tyckte ni att  framkomligheten i snön och vinterlag var?
    Nitron funkar, det gör den. Men fasta fyrhjulingar är alltid bättre än de de med två svängbara hjul fram, det kommer man inte ifrån. Själv har jag både Nitro och City cross, de är bra vagnar båda två och har både för- och nackdelar. Medan Nitron helt klart är skönare att köra på plan mark så är City crossen stabilare och kör över det mesta man kan komma att möta på en lerig skogsstig. Den är bara att köra framför sig! Nitron får man trixa lite med.

I helgen körde jag dock Nitron på en ganska lerig/isig skogstig och det gick super, så skulle jag välja en skulle jag nog ändå ta Nitron, fördelarna överväger liite om man måste välja en
    Majken 100421
  • Uliise
    DeeDee09 skrev 2011-03-29 01:19:36 följande:
    Lägger till tråden bland favoriter då jag nu är ägare till en Nitro city (Färg Silver check tror jag den heter) Så snygg och med lite vita läder detaljer :)
    Hitta den på blocket för 3700:-  en 2010 som var köpt i maj och fick med:
    Footsack i samma färg som vagnen
    1 extra sits (sliten) som de mest hade använt under vintern för att inte nya sitsen skulle bli ful.
    2st nya extra däck (De stora)
    Emmaljunga Regnskydd

Verkar som ett bra köp eller?  :)
    Kom ihåg att du bara får ha vitt och svart chassi till vissa färger :S
    Majken 100421
  • Silverhaj76
    KossanMuu skrev 2011-03-28 21:18:15 följande:
    Jag var i en barnvagnsaffär idag med vagnen och de smorde den och kollade den åt mig men lyckades inte heller få loss den. De sålde inte emmaljunga där så de kunde inte göra mer för mig, men han jag pratade med trodde att det var nåt fel på lossnings-mekanismen. Den vill liksom inte "låsa upp" när man trycker in handtagen. Så antagligen måste jag byta några delar om jag ska vända på vagnen så får väl stå ut med att ha dottern vänd ifrån mig =( Har inte råd att fixa den.

Försökte föresten "tvinga" upp den med en skruvmejsel men lyckades inte rubba den alls.

Förrutom det är jag supernöjd med vagnen, så skön den är att köra! Och dottern tyckte den var riktigt mysig att sova i, hon som sällan somnar i sin andra vagn!
    Har du testat att smörja fästen med tex cykelolja ? Kanske nåt smuts eller grus som fastnat. Lossnar det inte alls, inte ens en av sidorna? Är du säker på att du trycker på rätt ställe?
  • annakohler

nu imorse använde vi city crossen för första gången med sonen i herregud vad underbar den är känns inte som om man har en 2åring där som väger 15-16kg

• KossanMuu
    Silverhaj76 skrev 2011-03-29 10:36:04 följande:
    Har du testat att smörja fästen med tex cykelolja ? Kanske nåt smuts eller grus som fastnat. Lossnar det inte alls, inte ens en av sidorna? Är du säker på att du trycker på rätt ställe?
    var inne på babyproffsen idag och frågade dem eftersom de säljer emmaljunga och hon tryckte bara på "handtagen" och kände direkt att de var sönder. Kommer kosta runt 500 och laga, har inte jag råd med =( Men hon rekommenderade mig att skruva isär den själv och kolla om det bara var ngt som hade lossnat där inne som man själv kunde fästa... håll tummarna för mig :P
    ♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • AnLj
    Salamina skrev 2011-03-29 03:00:25 följande:
    Jag är supernöjd med syskonsitsen. Jag har gått i grus,översvämmad gräsmatta, knöglig is, lera, snö, affärer, stigar, asfalt och trottoarkanter.
    Det är klart att den  blir  tung i uppförsbacke med två barn i, eller när man ska ha den i och ur bilen. Och hjulen kommer slitas mer förstås. Men fördelarna överväger nackdelarna. Jag tar mig fram överallt utan problem. Jag ångrar inte en sekund valet. Det är smidigt att sätta i och ta ur både Sibelle och mjukliften. Och när hon går och håller mig i handen viker jag fram sitsen, så att jag kan se bebisen utan att titta in på sidorna.
    En dag hade Sibelle somnat när vi skulle handla. Då satte jag henne i syskonsitsen, och det var inga problem för henne att sova i den. Det finns ett viloläge på sitsen, och det kan jämföras med Brio Sittyn som vi har.
    Det jag funderar lite över till våren/sommaren är om jag kan fästa parasollet någonstans på sitsen, så att hon får lite solskydd. jag återkommer om det.
    Härligt att höra. Hur stor är den stora tjejen? Det låter ju lovande.. Då kanske jag inte ska sälja CCn ändå.. Hmm.
  • KossanMuu

Vagnen är lagad :D Vajern hade lossnat på båda sidorna så det var bara att sätta fast den igen så fick jag loss sittdelen. Vilken tur att jag slapp köpa reservdelar! F.ö. lyckades jag få dottern att somna i vagnen inne i stan idag, var lääänge sen det hände! Gillar att sufletten går att fälla ner hela vägen så det blir (nästan) helt mörkt i vagnen.

♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • t0va
    KossanMuu skrev 2011-03-29 21:17:59 följande:
    Vagnen är lagad :D Vajern hade lossnat på båda sidorna så det var bara att sätta fast den igen så fick jag loss sittdelen. Vilken tur att jag slapp köpa reservdelar! F.ö. lyckades jag få dottern att somna i vagnen inne i stan idag, var lääänge sen det hände! Gillar att sufletten går att fälla ner hela vägen så det blir (nästan) helt mörkt i vagnen.
    Kanon :) 
  • UnderYtan
    Uliise skrev 2011-03-29 10:03:06 följande:
    Nitron funkar, det gör den. Men fasta fyrhjulingar är alltid bättre än de de med två svängbara hjul fram, det kommer man inte ifrån. Själv har jag både Nitro och City cross, de är bra vagnar båda två och har både för- och nackdelar. Medan Nitron helt klart är skönare att köra på plan mark så är City crossen stabilare och kör över det mesta man kan komma att möta på en lerig skogsstig. Den är bara att köra framför sig! Nitron får man trixa lite med.

I helgen körde jag dock Nitron på en ganska lerig/isig skogstig och det gick super, så skulle jag välja en skulle jag nog ändå ta Nitron, fördelarna överväger liite om man måste välja en
    Jag har en ozone men det är ju samma chassi som nitron. Jag tycker att vagnen fungerade väldigt bra (blev förvånad). Jag kör dock intemitt ute i skogen med den men har ändå mött en del terräng på oplogade gator mm.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5