• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Viktorsmamma2010

Såhär sitter min son med fotsacken knäppt. Han får bra plats. kan ta upp o ner händerna bra.
  • Salamina
    karin h skrev 2011-03-28 11:04:16 följande:
    I helgen har jag beställt min nya vagn Skrattande en City Cross Grey Flowers... längtar till jag får hämta den... Har iof sig köpt en liggkorg från 2010 års färg - camo pink som jag ska använda först.
    Jag hade en Citykorg i CamoPink, som jag köpte våren 2009 på babyproffsen. Jag fick köpa den till halva priset DÅ (895kr) , pga att det var 2008-års färg.....
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • AnLj

Salamina: Hur tycker du att det fungerar med extra sitsen på City Crossen? Blir vagnen tung att köra? Har du gått långa promenader med syskonsitsen på? Har du gått med vagnen i skog och mark på syskonsitsen på? Kan du själv beskriva fördelar och nackdelar med att ha CC:n med syskonsitsen?  Många frågor blev det.. men jag funderar fram å tillbaka att sälja CC:n eller ej..

• maria204

Nu har jag en fråga till. Om vi köper ett helt paket (vagn-liggdel) får vi med en skötväska på köpet. Är det värt det, eller ska vi satsa på en ny sittvagn och köpa en begagnad citykorg? Vi kommer i vilket fall behöva köpa en skötväska, men det behöver ju inte vara den allra dyraste...

• t0va
    maria204 skrev 2011-03-28 20:01:01 följande:
    Nu har jag en fråga till. Om vi köper ett helt paket (vagn-liggdel) får vi med en skötväska på köpet. Är det värt det, eller ska vi satsa på en ny sittvagn och köpa en begagnad citykorg? Vi kommer i vilket fall behöva köpa en skötväska, men det behöver ju inte vara den allra dyraste...
    Jag köpte begagnad korg, tycker inte det är värt alla de pengarna när den används så kort tid. Sen vet jag inte ifall skötväskan är bra, vi hittade en brio för 99kr som vi köpte istället, fast jag använder mest en liten barnryggsäck. 

När vi köpte korgen så sålde vi den vidare och gjorde en vinst på 500kr, så det går att hitta fina korgar på tex. blocket.  
  • KossanMuu
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-28 12:46:03 följande:
    Om den inte lossnar lätt så tycker ju jag iaf. d låter som nåt e fel. du kan väl ta den ti en barnvagnsaffär o höra m dom? på emmaljungas hemsida står d ju att man kan serva sina vagnar hos återförsäljare. :) hoppas du får rätt på den.
    Jag var i en barnvagnsaffär idag med vagnen och de smorde den och kollade den åt mig men lyckades inte heller få loss den. De sålde inte emmaljunga där så de kunde inte göra mer för mig, men han jag pratade med trodde att det var nåt fel på lossnings-mekanismen. Den vill liksom inte "låsa upp" när man trycker in handtagen. Så antagligen måste jag byta några delar om jag ska vända på vagnen så får väl stå ut med att ha dottern vänd ifrån mig =( Har inte råd att fixa den.

Försökte föresten "tvinga" upp den med en skruvmejsel men lyckades inte rubba den alls.

Förrutom det är jag supernöjd med vagnen, så skön den är att köra! Och dottern tyckte den var riktigt mysig att sova i, hon som sällan somnar i sin andra vagn!
    ♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • Viktorsmamma2010
    KossanMuu skrev 2011-03-28 21:18:15 följande:
    Jag var i en barnvagnsaffär idag med vagnen och de smorde den och kollade den åt mig men lyckades inte heller få loss den. De sålde inte emmaljunga där så de kunde inte göra mer för mig, men han jag pratade med trodde att det var nåt fel på lossnings-mekanismen. Den vill liksom inte "låsa upp" när man trycker in handtagen. Så antagligen måste jag byta några delar om jag ska vända på vagnen så får väl stå ut med att ha dottern vänd ifrån mig =( Har inte råd att fixa den.

Försökte föresten "tvinga" upp den med en skruvmejsel men lyckades inte rubba den alls.

Förrutom det är jag supernöjd med vagnen, så skön den är att köra! Och dottern tyckte den var riktigt mysig att sova i, hon som sällan somnar i sin andra vagn!
    Ok, tycker endån du ska vända dig till den du köpt vagnen av, är det fel på den borde du ju fått veta det. men annars tror jag nån som säljer emmaljunga kan hjälpa dig oxå. men om d ska kosta något vet jag ej. Bra du o dottern annars e nöjd m vagnen! :)
  • DeeDee09

Lägger till tråden bland favoriter då jag nu är ägare till en Nitro city (Färg Silver check tror jag den heter) Så snygg och med lite vita läder detaljer :)
    Hitta den på blocket för 3700:-  en 2010 som var köpt i maj och fick med:
    Footsack i samma färg som vagnen
    1 extra sits (sliten) som de mest hade använt under vintern för att inte nya sitsen skulle bli ful.
    2st nya extra däck (De stora)
    Emmaljunga Regnskydd

Verkar som ett bra köp eller?  :)

• marcitron

Nu i veckorna ska det beställas en nitro city, är sugen på att beställa med svart chassi. Dock har jag hört att både det svarta och det vita ska vara mer känsligt/mindre reptåligt än det silvriga, någon här som har nån uppfattning om det?

Tänkte även höra ni som körde nitro city i vintras, hur bra/dålig tyckte ni att  framkomligheten i snön och vinterlag var?

Besök vår gravidblogg på -> www.litenbebis.se
  • Salamina
    AnLj skrev 2011-03-28 17:52:22 följande:
    Salamina: Hur tycker du att det fungerar med extra sitsen på City Crossen? Blir vagnen tung att köra? Har du gått långa promenader med syskonsitsen på? Har du gått med vagnen i skog och mark på syskonsitsen på? Kan du själv beskriva fördelar och nackdelar med att ha CC:n med syskonsitsen?  Många frågor blev det.. men jag funderar fram å tillbaka att sälja CC:n eller ej..
    Jag är supernöjd med syskonsitsen. Jag har gått i grus,översvämmad gräsmatta, knöglig is, lera, snö, affärer, stigar, asfalt och trottoarkanter.
    Det är klart att den  blir  tung i uppförsbacke med två barn i, eller när man ska ha den i och ur bilen. Och hjulen kommer slitas mer förstås. Men fördelarna överväger nackdelarna. Jag tar mig fram överallt utan problem. Jag ångrar inte en sekund valet. Det är smidigt att sätta i och ta ur både Sibelle och mjukliften. Och när hon går och håller mig i handen viker jag fram sitsen, så att jag kan se bebisen utan att titta in på sidorna.
    En dag hade Sibelle somnat när vi skulle handla. Då satte jag henne i syskonsitsen, och det var inga problem för henne att sova i den. Det finns ett viloläge på sitsen, och det kan jämföras med Brio Sittyn som vi har.
    Det jag funderar lite över till våren/sommaren är om jag kan fästa parasollet någonstans på sitsen, så att hon får lite solskydd. jag återkommer om det.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5