• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • KossanMuu
    stor grön drake skrev 2011-03-27 21:35:03 följande:
    nej. ställ den på sida och kolla om hakarna som slår runt i fästet alls rör sig när du trycker in handtaget. De kan behöva smörjas eller något, det var upp i tråden för ett tag sen.
    ska det synas underifrån om de rör sig? För isf hände inget. Men jag kan väl inte smörja så länge sittdelen är på? Så hur gör jag då?
    ♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • anette 81
    t0va skrev 2011-03-27 21:40:55 följande:
    Alla som heter "city" har det, så ozone, nitro, cross osv. passar med varandra. 
    okej
    ska kolla efter det
  • stor grön drake
    KossanMuu skrev 2011-03-27 21:47:25 följande:
    ska det synas underifrån om de rör sig? För isf hände inget. Men jag kan väl inte smörja så länge sittdelen är på? Så hur gör jag då?
    alltså, det borde synnas om griparmarna rör sig, har för mig att det gjorde det på min jet. Vägrar den öppna så går det att peta upp med en skruvmejsel, tryck på en "klon" så ska den andra följa efter själv, men det är tungt. Sen kan man skruva isär fästet och kolla att inte någon koppling hoppat ur.
  • KossanMuu
    stor grön drake skrev 2011-03-27 22:04:42 följande:
    alltså, det borde synnas om griparmarna rör sig, har för mig att det gjorde det på min jet. Vägrar den öppna så går det att peta upp med en skruvmejsel, tryck på en "klon" så ska den andra följa efter själv, men det är tungt. Sen kan man skruva isär fästet och kolla att inte någon koppling hoppat ur.
    det lät lagom enkelt :P Men nu vet jag iaf att det kan gå att lösa, får skicka dotterns pappa på det ;) Tack för all hjälp!
    ♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • Erase
    Dagsmeja skrev 2011-03-27 21:33:55 följande:
    Fast vad jag menar är att jag inte kan använda fotsacken när han sitter upp, för när den är fastknäppt där nära sufletten blir utrymmet mellan fotsacken och ryggstödet så tajt att han inte får plats. Den skulle behöva knäppas fast längre bort från sufletten, och det finns två knappar dolda under tyget på sidorna, men fotsacken fäster liksom för löst i dem för att jag ska kunna använda dem.

Känner mig ju rätt besviken på att ha köpt fotsack för 400 kr om jag inte kan använda den när han sitter upp...
    Precis samma fundering som jag har !  Har visserligen inte hunnit köpa fotsack än, men vill ju gärna ha det :)
    Fast (nu kommer en löjlig fråga) vad är vitsen egentligen med fotsack ?  Skäms Är det om man inte använder åkpåse typ ?  Jag fattar ju att det skyddar mot blåst när barnet ligger ner, men det gör åkpåsen med...
  • Dagsmeja

Jag tycker att fotsacken skyddar bättre mot blåst än åkpåsen gör, så riktigt kalla och/eller blåsiga dagar vill jag använda både ock. Dessutom tycker jag att det är jättebra att använda fotsack med eller utan filt under när det är lite för varmt för åkpåse men för kallt utan.

Och när barnen blir större och går mer själva är det också smidigt att inte alltid ha åkpåse (som inte är en jättelyckad kombo med vinterkängor), utan att kunna variera med fotsack istället. Men som sagt får jag inte riktigt till det nu...

• t0va
    Dagsmeja skrev 2011-03-27 23:01:28 följande:
    Jag tycker att fotsacken skyddar bättre mot blåst än åkpåsen gör, så riktigt kalla och/eller blåsiga dagar vill jag använda både ock. Dessutom tycker jag att det är jättebra att använda fotsack med eller utan filt under när det är lite för varmt för åkpåse men för kallt utan.

Och när barnen blir större och går mer själva är det också smidigt att inte alltid ha åkpåse (som inte är en jättelyckad kombo med vinterkängor), utan att kunna variera med fotsack istället. Men som sagt får jag inte riktigt till det nu...
    visst är det så att med fotsack kan man ha grenbandet kvar på bygeln men med åkpåse så måste man ta bort den och använda selen istället. 
  • karin h

I helgen har jag beställt min nya vagn Skrattande en City Cross Grey Flowers... längtar till jag får hämta den... Har iof sig köpt en liggkorg från 2010 års färg - camo pink som jag ska använda först.

• Viktorsmamma2010
    KossanMuu skrev 2011-03-27 22:23:00 följande:
    det lät lagom enkelt :P Men nu vet jag iaf att det kan gå att lösa, får skicka dotterns pappa på det ;) Tack för all hjälp!
    Om den inte lossnar lätt så tycker ju jag iaf. d låter som nåt e fel. du kan väl ta den ti en barnvagnsaffär o höra m dom? på emmaljungas hemsida står d ju att man kan serva sina vagnar hos återförsäljare. :) hoppas du får rätt på den.
  • Viktorsmamma2010
    Dagsmeja skrev 2011-03-27 21:33:55 följande:
    Fast vad jag menar är att jag inte kan använda fotsacken när han sitter upp, för när den är fastknäppt där nära sufletten blir utrymmet mellan fotsacken och ryggstödet så tajt att han inte får plats. Den skulle behöva knäppas fast längre bort från sufletten, och det finns två knappar dolda under tyget på sidorna, men fotsacken fäster liksom för löst i dem för att jag ska kunna använda dem.

Känner mig ju rätt besviken på att ha köpt fotsack för 400 kr om jag inte kan använda den när han sitter upp...

Hur gammal e din son? jag tycker min sitter bra fast jag knäppt fotsacken, mne d e kanske bara nu när han e snart 9 månader :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5