• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Dagsmeja

Vi har en City Cross där vi har köpt till fotsack. Vi har inte använt fotsacken tidigare, och nu när jag skulle sätta på den blev jag alldeles fundersam - hoppas ni kan hjälpa mig.

När bebisen ligger ner så knäpper man ju fast den med två knappar nära sufletten. Inga konstigheter. När han sitter upp så funkar det ju inte att ha den knäppt där längre, då får han ju liksom inte plats. Det finns däremot två knappar som liksom sitter under tyget på "armstöden". Är det tänkt att man ska knäppa den där då? Knapparna tar liksom inte riktigt där, nästan som om det är olika storlek - de lossnar direkt nämligen.

Någon som vet om jag är ute och cyklar, eller om det är något knas med knapparna på vagnen?

• anette 81

har en city cross, kan man ha en ozone eller någon annan sittdel på den?

• KossanMuu
    t0va skrev 2011-03-27 20:07:03 följande:
    vet inte ifall det är med easy fix men det verkar så, kolla sid 14 i manualen så får du en bra bild hur man gör City Cross
    tack för länken. Verkar dock som det är nåt fel på vagnen. För när jag trycker in "handtagen" som det står i manualen händer ingen ting. Nån som har haft nåt liknande problem och vet om det går att fixa?
    ♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • stor grön drake
    anette 81 skrev 2011-03-27 20:57:40 följande:
    har en city cross, kan man ha en ozone eller någon annan sittdel på den?
    jepp, alla sittdelar passar på den, förutsatt att de har easy fix fästena
    KossanMuu skrev 2011-03-27 21:04:24 följande:
    tack för länken. Verkar dock som det är nåt fel på vagnen. För när jag trycker in "handtagen" som det står i manualen händer ingen ting. Nån som har haft nåt liknande problem och vet om det går att fixa?
    det är våld, våld och lite mera våld som gäller. Jag får trycka in handtagen allt jag orkar, sedan lyfta i dem så vagnen lättar från marken och skaka den upp och ner tills den lossnar. maken har dock inga problem alls att få bort den, ahn säger att man ska trycka in till hälften på båda tills man känner  att det synkar, och sedan helt och att den då lossnar utan problem.
    Dagsmeja skrev 2011-03-27 20:53:40 följande:
    Någon som vet om jag är ute och cyklar, eller om det är något knas med knapparna på vagnen?
    du cyklar. det finns ingenstans att fästa ner vindskyddet, men köp rockknäppen i sybutiken och slå i två knappar på passligt ställe så funkar det. Plastfästena funkar bara om det är rätt vinkel, de kan även vara trasiga/utslitna. Nya suflettfästen till en liggdel kostar 150kr, till en sittdel vet jag inte, de är ju inte likadana
  • KossanMuu
    stor grön drake skrev 2011-03-27 21:17:39 följande:
    det är våld, våld och lite mera våld som gäller. Jag får trycka in handtagen allt jag orkar, sedan lyfta i dem så vagnen lättar från marken och skaka den upp och ner tills den lossnar. maken har dock inga problem alls att få bort den, ahn säger att man ska trycka in till hälften på båda tills man känner  att det synkar, och sedan helt och att den då lossnar utan problem.du cyklar. det finns ingenstans att fästa ner vindskyddet, men köp rockknäppen i sybutiken och slå i två knappar på passligt ställe så funkar det. Plastfästena funkar bara om det är rätt vinkel, de kan även vara trasiga/utslitna. Nya suflettfästen till en liggdel kostar 150kr, till en sittdel vet jag inte, de är ju inte likadana
    jag lyfter och skakar allt jag kan med den rubbar sig inte en millimeter. Jag trycker in handtagen tills de klickar men sen fastnar de där så jag måste dra ut dem. Ska det vara så?
    ♥ Clara 14 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • anette 81
    det är våld, våld och lite mera våld som gäller. Jag får trycka in handtagen allt jag orkar, sedan lyfta i dem så vagnen lättar från marken och skaka den upp och ner tills den lossnar. maken har dock inga problem alls att få bort den, ahn säger att man ska trycka in till hälften på båda tills man känner  att det synkar, och sedan helt och att den då lossnar utan problem.du cyklar. det finns ingenstans att fästa ner vindskyddet, men köp rockknäppen i sybutiken och slå i två knappar på passligt ställe så funkar det. Plastfästena funkar bara om det är rätt vinkel, de kan även vara trasiga/utslitna. Nya suflettfästen till en liggdel kostar 150kr, till en sittdel vet jag inte, de är ju inte likadana
    okej men det har alla som sittdelarna eller+
  • t0va
    KossanMuu skrev 2011-03-27 21:23:37 följande:
    jag lyfter och skakar allt jag kan med den rubbar sig inte en millimeter. Jag trycker in handtagen tills de klickar men sen fastnar de där så jag måste dra ut dem. Ska det vara så?
    Mitt ena klickar när jag trycker in så måste jag trycka lite hårdare och skaka, den andra är inte alls så. Så var det inte förut så något har hänt. 
  • Dagsmeja
    Dagsmeja skrev 2011-03-27 20:53:40 följande:
    du cyklar. det finns ingenstans att fästa ner vindskyddet, men köp rockknäppen i sybutiken och slå i två knappar på passligt ställe så funkar det. Plastfästena funkar bara om det är rätt vinkel, de kan även vara trasiga/utslitna. Nya suflettfästen till en liggdel kostar 150kr, till en sittdel vet jag inte, de är ju inte likadana
    Fast vad jag menar är att jag inte kan använda fotsacken när han sitter upp, för när den är fastknäppt där nära sufletten blir utrymmet mellan fotsacken och ryggstödet så tajt att han inte får plats. Den skulle behöva knäppas fast längre bort från sufletten, och det finns två knappar dolda under tyget på sidorna, men fotsacken fäster liksom för löst i dem för att jag ska kunna använda dem.

Känner mig ju rätt besviken på att ha köpt fotsack för 400 kr om jag inte kan använda den när han sitter upp...
  • stor grön drake
    KossanMuu skrev 2011-03-27 21:23:37 följande:
    nej. ställ den på sida och kolla om hakarna som slår runt i fästet alls rör sig när du trycker in handtaget. De kan behöva smörjas eller något, det var upp i tråden för ett tag sen.
  • t0va
    anette 81 skrev 2011-03-27 21:30:01 följande:
    okej men det har alla som sittdelarna eller+
    Alla som heter "city" har det, så ozone, nitro, cross osv. passar med varandra. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5