• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82

Å hämtade ut min fina skcooter S idag! Så finå skön att köra. Sålde min Brio spin idag med så glad! =)

• bejbisen

någon som har nått bra tips på vart man kan hitta en beg emmaljunga sittdel? Hittar ingen på blocket, tradera eller här på fl. Finns de nån fler köp & sälj sida man kan hålla koll på? :)

• micksaan
    bejbisen skrev 2011-07-09 20:10:19 följande:
    någon som har nått bra tips på vart man kan hitta en beg emmaljunga sittdel? Hittar ingen på blocket, tradera eller här på fl. Finns de nån fler köp & sälj sida man kan hålla koll på? :)
    Om inte annat får du köpa en med chassi också och sälja iväg den?  
    Hur har det gått med ditt vagneri, sålt iväg er emmaljunga och hittat någon ny? 
  • bejbisen
    micksaan skrev 2011-07-09 20:12:53 följande:
    Om inte annat får du köpa en med chassi också och sälja iväg den?  
    Hur har det gått med ditt vagneri, sålt iväg er emmaljunga och hittat någon ny? 
    Ja, de skulle man ju iofs oxå kunna göra :)

Jo, har sålt iväg vår classic sport :) Har dock inte hittat nån ny än :)   
    Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Zenobia

Hej!

Började fundera på att skaffa en beg. emmaljunga idag. Så ja tänkte hoppa in och ställa lite frågor.
    Från början har vi pratat om syskonvagn då tjejen nu får ett syskon i september, hon är då 19 månader. Men idag började vi vela och fundera på att skaffa en Emmaljunga med syskonsits ist. Är det nån som har en och kan säga för och naktdelar om den?
    Varför vi ändrat oss och går ifrån syskonvagn är för att ja nästan alldrig är ute själv och ska ja ut så blir det till affären och då känns det onödigt med en syskonvagn. Sen om vi bägge 2 ska ut så kan vi köra 2 vagnar.
    Sen nästa fråga då vi tänkt köpa en beg och tanken är att vi ska köpa en City Cross, vad ska man tänka på då?
    Eller har ni tips om andra modeller av Emmaljungan som funkar med syskonsits som är bättre än city cross?

Tack i förhand

• Matilda 1

Wingtear: Tusen tack för ditt tips!!
    Testade med galltvål och det ser mycket bättre ut. Ska skrubba en omgång till eftersom jag bara testade på en liten del.

• Madski

Jag har kört med vit rengöringstift till sneakers, funkade klockrent :) Ska prova galltvålen nästa gång bara för att ;)

• Matilda 1

Maddelonken: Var köpte du det vita stiftet? Jag har aldrig lyckats med galltvålen innan men den här gången verkade den funka bra.

• Salamina
    Zenobia skrev 2011-07-09 21:48:30 följande:
    Hej!

Började fundera på att skaffa en beg. emmaljunga idag. Så ja tänkte hoppa in och ställa lite frågor.
    Från början har vi pratat om syskonvagn då tjejen nu får ett syskon i september, hon är då 19 månader. Men idag började vi vela och fundera på att skaffa en Emmaljunga med syskonsits ist. Är det nån som har en och kan säga för och naktdelar om den?
    Varför vi ändrat oss och går ifrån syskonvagn är för att ja nästan alldrig är ute själv och ska ja ut så blir det till affären och då känns det onödigt med en syskonvagn. Sen om vi bägge 2 ska ut så kan vi köra 2 vagnar.
    Sen nästa fråga då vi tänkt köpa en beg och tanken är att vi ska köpa en City Cross, vad ska man tänka på då?
    Eller har ni tips om andra modeller av Emmaljungan som funkar med syskonsits som är bättre än city cross?

Tack i förhand
    Jag har använt syskonsits i 5 månader+ nu. Jag har en CC och det fungerar alldeles utmärkt. Inga problem att köra, man tar sig fram överallt. Jag tyckte quadroliften var för stel och bökig att få under sitsen, så jag köpte en babytravel istället och den passade perfekt. Nu har jag en lammfäll i istället som hon ligger på. Det man ska tänka på är att inte släppa styret pga tipprisk om syskonet i sitsen börjar stöka runt. Det man också kan ha i åtanke är att hjulen kommer slitas mycket pga den extra belastningen, så kolla skicket på dom när du köper så du inte måste skaffa nya det första du gör. 4 nya hjul kostar 1000:-
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5