• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    erika85 skrev 2011-07-13 13:22:34 följande:
    Tack för alla svar:) två chassin vore ju super men då svimmar väl sambon ;)
    ha, ha... då får du muta, eller använda rådjursblicken. Jag hade 5 vagnar ett tag, det var lite för mycket för min. Nu har jag bara 2 och det ska nog gå att fixa 3 om det behövs ;) 
  • butterflower

Åh perfekt! En hel tråd med massa Emmaljunga fans och experter=)

Jag har en Emmaljunga vagn med sitt och liggdel och massa tillbehör stående i förrådet. 
    Nu tänkte jag att någn annan ska få glädje av den i stället för att den står där och samlar damm.

Men nu när jag skulle lägga ur en annons så slog det mig att jag inte vet vad det är för modell=)
    Kan det vara en Emmaljunga Smart Duo Combi, nån som vet?

Och vad sätter man för pris??? Den är använd till ett halv barn (vi köpte den men använde den aldrig)
    Den ser helt ny ut.  

• erika85

Han behöver ju inte veta nåt än isf om mina planer;) har ju en scooter som står o tar plats oxå:/

• ansanviol

Går det att få tag i ett chassi med svänghjul så man kan byta? Jag har en city cross men OM jag åker in till stan skulle det vara praktiskt med ett smidigare chassi..  :)
    Jag vill inte köpa nytt, det har jag inte riktigt råd med....  Tungan ute

• stor grön drake

Såg en helsvar Big Star Supreme idag... *suckar hänfört*
    Den ser mycket mer välproportionerad ut i verkligheten, det var hjulen som avslöjade den (och sen bromsen när jag kom närmare), trodde faktiskt att de hade Edge liggdel på chassit tills de hamnade jämnsides med en Mondial (men inte att det passade sig att jag skulle haft kameran med, nej nej, och inte fanns det en CC med citykorg som kunde glida upp jämtes dem heller) och jag såg ju att den var några nummer större

t0va skrev 2011-07-13 12:30:39 följande:
    Nitron har ändå rätt stora hjul för att vara små, hård packad grusväg funkar också tycker jag däremot lösgrus är ett helvete. 
    Amen till det!
    Mamma hörde fast i lösgrus med den i dag så det rykte om det, hon hade dessutom lite fart på
    Supernöjd med chassit, och jag tror det var en härifrån som sålde men frågade inte, det kom upp passligt på blocket och det visade sig att jag hade möjlighet att hämta så perfekt timing helt enkelt.
    Så nu sitter jag och sprättar lös myggnätet jag sydde fast i gamla edgen för ett år sen (som köptes via denna tråden tur att ingen moderator märkte det ) för det tänker jag minnsan inte sälja. Ska se om det passar jetten.

Vad kallar man föresten det jag kör nu?
    Edgtro?
    Nidge?
    för sen blir den ju en NitroJet men tills dess...
    butterflower skrev 2011-07-13 15:02:06 följande:

Jag har en Emmaljunga vagn med sitt och liggdel och massa tillbehör stående i förrådet. 
    Nu tänkte jag att någn annan ska få glädje av den i stället för att den står där och samlar damm.

Men nu när jag skulle lägga ur en annons så slog det mig att jag inte vet vad det är för modell=)

Och vad sätter man för pris??? Den är använd till ett halv barn (vi köpte den men använde den aldrig)
    Den ser helt ny ut.  
    Det där ser ut som en Classic Duo Combi, smart har inte "vaggskenor" under liggdelen, och liggdelens lock är även fotsäck... Årtal får du fram från lappen som finns på chassit, och modellnamn. På äldre står det oftast chassitype (1-5) eller liknande.
  • yodi
    erika85 skrev 2011-07-13 13:22:34 följande:
    Tack för alla svar:) två chassin vore ju super men då svimmar väl sambon ;)
    det beror på hur du lägger fram det

vi beställde en nitro city, sen började jag små prata lite om att den kunde vara svår att köra om det kom så mycket snö i vinter som det har gjort dom två sista vintrarna.

det höll han med om.

han fick då valet, två vagnar eller en vagn och ett extra chassi.

han valde ett extra chassi utan att tveka

så nu lusläser jag blocket efter ett lämpligt chassi.

apropå det är det någon som har någon åsikt i frågan sport chassi vs classic chassit?                 
  • Madebyday
    t0va skrev 2011-07-13 12:30:39 följande:
    Jag tyckte det gick jättebra i snö, körde i alla olika varianter och mjukblöt var jobbigt men det gick. Nitron har ändå rätt stora hjul för att vara små, hård packad grusväg funkar också tycker jag däremot lösgrus är ett helvete. 

Vi pratade om att köpa ett begagnat CC-chassi att ha på vintern men det behovet kom aldrig, nu körde vi sällan i skogen men jag är jättenöjd.

Du kanske kan sno våran tanke och köpa en nitro och sen ett CC-chassi begagnat?  
    Ska man köpa dessa två chassin, så tycker jag absolut att man ska köpa Nitron först och sedan Crossen begagnad. Det är det billigaste alternativet
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    stor grön drake skrev 2011-07-13 21:14:26 följande:
    Såg en helsvar Big Star Supreme idag... *suckar hänfört*
    Den ser mycket mer välproportionerad ut i verkligheten, det var hjulen som avslöjade den (och sen bromsen när jag kom närmare), trodde faktiskt att de hade Edge liggdel på chassit tills de hamnade jämnsides med en Mondial (men inte att det passade sig att jag skulle haft kameran med, nej nej, och inte fanns det en CC med citykorg som kunde glida upp jämtes dem heller) och jag såg ju att den var några nummer större Amen till det!
    Mamma hörde fast i lösgrus med den i dag så det rykte om det, hon hade dessutom lite fart på
    Supernöjd med chassit, och jag tror det var en härifrån som sålde men frågade inte, det kom upp passligt på blocket och det visade sig att jag hade möjlighet att hämta så perfekt timing helt enkelt.
    Så nu sitter jag och sprättar lös myggnätet jag sydde fast i gamla edgen för ett år sen (som köptes via denna tråden tur att ingen moderator märkte det ) för det tänker jag minnsan inte sälja. Ska se om det passar jetten.

Vad kallar man föresten det jag kör nu?
    Edgtro?
    Nidge?
    för sen blir den ju en NitroJet men tills dess...
    butterflower skrev 2011-07-13 15:02:06 följande:

Den ser helt ny ut.  
    Det där ser ut som en Classic Duo Combi, smart har inte "vaggskenor" under liggdelen, och liggdelens lock är även fotsäck... Årtal får du fram från lappen som finns på chassit, och modellnamn. På äldre står det oftast chassitype (1-5) eller liknande.

Kul att du blev nöjd Flört
    MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5