• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Liten och jag

Hej på er!!

Har ni sett att 2012 modellerna nu finns uppe på EL hemsidan?

Någon som vet priserna för 2012 modellerna?

Är så sugen på den nya modellen Scooter S till vår lilla tjej - men det var ju inga jätteroliga nya tyger...?

Hade scooter 2.0 till stora tjejen, och har nu en sprillans ny city cross till lillayster. Helnöjd med emmaljungas vagnar    

• stor grön drake
    Madebyday skrev 2011-07-13 22:06:09 följande:
    Kul att du blev nöjd Flört
    Mamma funderade om det bara var för att chassit var lägre/lättare jag köpt det, tills hon fick köra själv Hon hade missat att de två små hjulen svängde...
    (f.ö mamma som gnällt nu när 3-hjulingen är utlånad, den bor hos henne vanligtvis, för edgen var sååå mycket tyngre, humor eftersom de väger ganska samma trekkon och edge med classic-chassi )
  • Madebyday

Wingtear; ja det var humor ;) kan bara betyda att hon gillar nitrochassit, med sina svängbara ;) framhjul :P

• Viktorsmamma2010

Funderar på en lite mindre vagn ti sonen när man ska iväg ti affären el. liknande.
    vad rekomenderas då ?
    han är 1år.
    Jag har nu edgen som jag e supernöjd med!
    Har även ett nitrochassi o byta med.
    men funderar endån om d finns en mindre smidigare vagn ???? Glad

• AnLj

Någon med syskonsits erfarenheter? Jag vill veta ALLT! :)

• 2små2stora
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-14 22:31:48 följande:
    Funderar på en lite mindre vagn ti sonen när man ska iväg ti affären el. liknande.
    vad rekomenderas då ?
    han är 1år.
    Jag kör med en paraplyvagn vid handling annars så är det scooter eller spider som är smidigare
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-14 22:31:48 följande:
    vad rekomenderas då ?
    han är 1år.
    vi har en softy, föregångaren till spider. Tycker den är helt perfekt för små korta utflykter, tex. ner till bilen, in till ica och tillbaka. Sonen är snart 1år och sover faktiskt riktigt bra i den, trodde inte det men han har somnat några gånger och sovit vidare i vagnen när vi kommit hem. 

Ska titta på den nya modellen av spider när den kommer till min affär, köpte en begagnad scooter för att känna och kämma men den kändes bara tung och klumpig och hade mer nackdelar än fördelar mot nitron. Så en lätt enkel sulky tycker jag kompletterar det hela bäst.

Sonen satt bra i spidern när vi provkörde den förra årsmodellen, bättre än i Brios alternativ. Paraplysulky är jag allergisk emot så vi håller oss till en stabilare sulky.  
  • t0va

Idag kom min varukorg också, ska ta och sätta fast den. Får se ifall den håller bättre, fast den har faktiskt klart sig ett år så det är ju rätt ok ändå ;) 

Nu hade babyaffären fått tillbaka lite emmaljunga vagnar, de hade en ozone, nitro och CC, fast 2011, men jag hade fått höra att de inte får sälja emmaljunga längre men det kanske var fel. Frågade inte för hon som stod i kassan verkade aningen blåst. ;)  

• Salamina
    AnLj skrev 2011-07-14 23:32:34 följande:
    Någon med syskonsits erfarenheter? Jag vill veta ALLT! :)
    Jag har använt syskonsits sen början på februari. Sibelle sitter jättebra i den, och hon har tom somnat i den ett par gånger. Det är väldigt lättkört, trots extra tyngden (jag har en CC). Som solskydd har jag fäst parasollet på sitsen, på så sätt fick jag till slurt nytta av  det Glad. Första tiden hade jag en mjuklift i, men nu ligger Anabelle på en lamfäll. Den har jag rullat i hop lite vid fötterna så att det blir uppåtlut, om du förstår vad jag menar. Annars så kasar hon under sitsen när hon sprattlar runt, funderar på att sätta på henne en Briosele och se om det blir bra, vagnens egna är inget bra för små 5 1/2 månaders. I det stora hela är jag supernöjd, och känner att detta var det allra bästa valet. Velade i början om ev Phil and Teds eller Britax B Dual, var även inne på ståbräda ett tag.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-07-14 23:41:43 följande:
    vi har en softy, föregångaren till spider. Tycker den är helt perfekt för små korta utflykter, tex. ner till bilen, in till ica och tillbaka. Sonen är snart 1år och sover faktiskt riktigt bra i den, trodde inte det men han har somnat några gånger och sovit vidare i vagnen när vi kommit hem. 

Ska titta på den nya modellen av spider när den kommer till min affär, köpte en begagnad scooter för att känna och kämma men den kändes bara tung och klumpig och hade mer nackdelar än fördelar mot nitron. Så en lätt enkel sulky tycker jag kompletterar det hela bäst.

Sonen satt bra i spidern när vi provkörde den förra årsmodellen, bättre än i Brios alternativ. Paraplysulky är jag allergisk emot så vi håller oss till en stabilare sulky.  
    Tack för bra erfarenheter. Jag har oxå tänkt att scooterna verkar en klumpig vagn om man då ska ha den ti affären o likn.
    Jag gillar heller inte paraplysulky hehe.
    Då ska jag spana efter en stabil sulky, är det spidern o softyn emmaljunga har då ?
    det jag undrar oxå e om där e bälte i dessa vagnar??? Det måste jag ha för sonen reser sig gärna i vagnen!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5