• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • skyrocket

En fråga bara..

Kan man köpa nya hjul till emmaljunga city cross någonstans?

Har köpt en begagnad sådan och märkte nu ikväll när vi var ute och tränade hunden med vagnen att ena framhjulet "vobblar" lite. Något tips på hur man kan lösa det alt vart man kan köpa nya hjul?

Tacksam för hjälp!

• Viktorsmamma2010

Idag har jag fyndat en EL Softy :P
    den va inte så fräch när jag tittade närmare på den när vi kommit hem med den.
    men nu e allt tvättat o skrubbat o nu vill jag bara att klädslen o sufletten ska torka så jag kan sätta ihop vagnen igen o spana in den lite mer :P
    Imon blir d premiäråk för sonen :P

• t0va
    skyrocket skrev 2011-07-22 23:19:00 följande:
    En fråga bara..

Kan man köpa nya hjul till emmaljunga city cross någonstans?

Har köpt en begagnad sådan och märkte nu ikväll när vi var ute och tränade hunden med vagnen att ena framhjulet "vobblar" lite. Något tips på hur man kan lösa det alt vart man kan köpa nya hjul?

Tacksam för hjälp!
    ja det kan du, är inte vagnen jättegammal så finns det. Kolla med närmaste babyaffär som säljer vagnar. 
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-22 23:19:59 följande:
    men nu e allt tvättat o skrubbat o nu vill jag bara att klädslen o sufletten ska torka så jag kan sätta ihop vagnen igen o spana in den lite mer :P
    Bild sen då :D
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-07-22 23:22:52 följande:
    ja det kan du, är inte vagnen jättegammal så finns det. Kolla med närmaste babyaffär som säljer vagnar. 
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-22 23:19:59 följande:
    Bild sen då :D
    Japps d kommer :P
    Tyckte d va bra pris för vagnen, 
    -07 a, inga snea hjul/däck, inga lösa sömmar. regnskydd + myggnät och nätkasse medföljde. 500kr för allt :)
    enda jag behövde göra va o tvätta den hihi
  • Sofiafia82

Ska hjulen på vagnen (ny edge duo) vobbla en aning? Tycker nämligen att "åker" lite i sidled när man rullar vagnen när den är tom. Det kanske alltid är lite vobbel eller kan man göra nåt för att de ska rulla helt rakt? Tycker ändå det är lite dåligt om det är så på en nyuthämtad vagn.

• Viktorsmamma2010
    Sofiafia82 skrev 2011-07-23 05:28:01 följande:
    Ska hjulen på vagnen (ny edge duo) vobbla en aning? Tycker nämligen att "åker" lite i sidled när man rullar vagnen när den är tom. Det kanske alltid är lite vobbel eller kan man göra nåt för att de ska rulla helt rakt? Tycker ändå det är lite dåligt om det är så på en nyuthämtad vagn.
    Behövs däcken pumpas? vår va så o vi gick tibax ti affären med den, dom pumpade däcken o dom blev "normala" :P hjälper d inte tycker jag du ska gå tibax o klaga :P
  • Salamina
    AnLj skrev 2011-07-22 13:24:14 följande:
    Just det, det var du och jag som bodde i samma stad. Jag var ju dum nog och sålde vår CC (men fick rysligt bra betalt). Tänkte att det var syskonvagn på bredden vi skulle ha. Men så ja tog det ett gäng månader så köpte vi en ny bil, en Volvo V50, och inser att vi inte kommer få in en sån vagn i bilen. Vägrade större bil då jag inte vill köra runt på ett slagskepp.. Så vagnen kan ju inte heller bli ett slagskepp. Vad för lift hade du? Hur långt är det mellan dina barn? Vi kommer ha 22 månader, killen är liten och vi misstänker att nästa inte kommer bli en jätte heller... Ja, jag är mest inne på en Britac B-dual men vill inte ha ett barn i bästa sparkläge.. Tänker syskonsits i början å kanske komplettera med ståbärda sen.  Ha sele med sig när jag ska ut med båda på lång äventyr själv, så att killen kan sova i vagnen och liten i selen. Vad tror du?
    Jag har också 22 månader imellan dom Glad
    Jag hade en babytravel mjuklift. Jag köpte först en begagnad Emmaljunga duolift, för jag tänkte att den är nog bättre än Quadroliften. Men den var superlång, så den blev bara jobbig. Den har Sibelle lekt i istället, på så sätt blev det heller ingen avundsjuka att lillasyster hade en mjuklift Flört 
    Jag har också alltid en babybjörn med mej, det är jättebra komplement tycker jag.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • Sofiafia82

Viktorsmamma: tycker det är dåligt när vagnen är helt ny att man ska behöva pumpa däcken. Beställde vagnen på babyproffsen i hbg men bor i kph, så jag vill inte åka hela vägen dit för att få dem pumpade. Får nog ta mig till en mack och kolla trycket i dem. Drygt hur som helst.

• Viktorsmamma2010
    Sofiafia82 skrev 2011-07-23 08:06:34 följande:
    Viktorsmamma: tycker det är dåligt när vagnen är helt ny att man ska behöva pumpa däcken. Beställde vagnen på babyproffsen i hbg men bor i kph, så jag vill inte åka hela vägen dit för att få dem pumpade. Får nog ta mig till en mack och kolla trycket i dem. Drygt hur som helst.
    Absolut är det dåligt! vet inte ens om d e det som e felet. men berättar att så va d på vår. så pumpa den o se om hjulen fortsätter vobbla, gör dom d så e d nåt fel på den tror jag. då måste ju affären åtgärda dig :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5